Cyberpunk-skaparen om spelet och CD Projekt

Robot
Cyberpunk-skaparen om spelet och CD Projekt

"Cyberpunk handlar inte om att rädda mänskligheten. Det handlar om att rädda dig själv", säger Mike Pondsmith och berättar om hur CD Projekt fick hans förtroende.

#nyhetstips, #cyberpunk-2077, #cd-projekt


Medlem
Cyberpunk-skaparen om spelet och CD Projekt

Jag har stora förhoppningar på detta spel, kommer förhandsboka!

Medlem

Kommer det bara till pc?


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

TACK!

För mig som kommer från papper och penna rollspelsvärlden där "Rädda världen/universum" äventyr är sällsynta så stör jag mig på att det alltid skall vara så storslaget och pompöst i PC/Tv-spelsrollspel.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Right man for the job

Medlem
Skrivet av Ellakk:

Kommer det bara till pc?

Känns ytterst osannolikt, skulel satsa kallt på att det kommer till next-gen konsolerna också, om än det är mycket möjligt att PC versionen släpps först (precis som med Witcher 2)

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Ellakk:

Kommer det bara till pc?

Gissningsvis blir det som med The Witcher 2; man släpper en konsollversion senare.

Skönt att det finns i alla fall ETT stort företag som gör såhär istället för tvärtom...

EDIT: Vilken jävla röst mannen hade. Grym.

Medlem

Detta kan bli hur bra som helst, bara när jag hör han berätta om sin vision av spelet får jag gåshud. Det kommer bli en lång väntan men belöningen kommer bli desto ljuvare.

Medlem
Skrivet av Ellakk:

Kommer det bara till pc?

Jag tror de kommer satsa allt krut på PC och sedan, om det säljer bra, lär de nog göra även en version för konsol. Med tanke på att både Sony och Microsoft verkar tillverka modifierade PC datorer så kommer det nog inte ta så lång tid att konvertera spelet. Men om Microsoft är smarta så gör de det möjligt att spela PC spel på deras kommande konsol, det skulle säkerligen öka intresset en hel del för den. Jag tror också detta kommer ske, allting tyder på att de vill göra samma sak som Apple.

Medlem

Först teasern och sedan den intervjun.... Jag är såld x2

Medlem

Älskar det han säger om att de vill ha någon som inte ändrar på materialet eller bara vill köpa namnet. Finns inte mycket värre än när något man gillar blir urholkat eller helt omskrivet.
Bästa exemplet jag har på hur fel det kan gå är Mutant Chronicles-filmen.

Medlem
Skrivet av Manqs:

Älskar det han säger om att de vill ha någon som inte ändrar på materialet eller bara vill köpa namnet. Finns inte mycket värre än när något man gillar blir urholkat eller helt omskrivet.
Bästa exemplet jag har på hur fel det kan gå är Mutant Chronicles-filmen.

Precis, Judge Dredd med Stallone är ett bra exempel på hur man INTE gör, den nya filmen däremot verkar vara raka motsatsen.

OT:
Anachronox har jag läst en del om men aldrig spelat, är det ett spel som är värt att köpa? Omikron: The Nomad Soul har jag också läst en del om men det spelet verkar det vara rätt så skilda åsikter om. Någon som spelat det och kan rekommendera det?

Medlem

I början tänkte jag: Hoooly crap vilken snygg grafik...

Herpderp

Inaktiv
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Manqs:

Älskar det han säger om att de vill ha någon som inte ändrar på materialet eller bara vill köpa namnet. Finns inte mycket värre än när något man gillar blir urholkat eller helt omskrivet.
Bästa exemplet jag har på hur fel det kan gå är Mutant Chronicles-filmen.

Precis, Judge Dredd med Stallone är ett bra exempel på hur man INTE gör, den nya filmen däremot verkar vara raka motsatsen.

OT:
Anachronox har jag läst en del om men aldrig spelat, är det ett spel som är värt att köpa? Omikron: The Nomad Soul har jag också läst en del om men det spelet verkar det vara rätt så skilda åsikter om. Någon som spelat det och kan rekommendera det?

Nya Judge Dredd lyckades faktiskt riktigt bra med att fånga stämningen från serien. Hoppas att de gör en uppföljning.

Medlem
Skrivet av North:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Manqs:

Älskar det han säger om att de vill ha någon som inte ändrar på materialet eller bara vill köpa namnet. Finns inte mycket värre än när något man gillar blir urholkat eller helt omskrivet.
Bästa exemplet jag har på hur fel det kan gå är Mutant Chronicles-filmen.

Precis, Judge Dredd med Stallone är ett bra exempel på hur man INTE gör, den nya filmen däremot verkar vara raka motsatsen.

OT:
Anachronox har jag läst en del om men aldrig spelat, är det ett spel som är värt att köpa? Omikron: The Nomad Soul har jag också läst en del om men det spelet verkar det vara rätt så skilda åsikter om. Någon som spelat det och kan rekommendera det?

Nya Judge Dredd lyckades faktiskt riktigt bra med att fånga stämningen från serien. Hoppas att de gör en uppföljning.

kan bara hålla med dig den nya dredd filmen var riktigt bra, håller verkligen tummarna för en uppföljare, Gärna med att han möter Dark Judges (Judge death, Judge Fire, Judge Fear and Judge Mortis)


signatur

God is dead

Inaktiv

Aaaaaah hur ska man klara sig att vänta i över två år!?

Inaktiv
Skrivet av Sisyr:

EDIT: Vilken jävla röst mannen hade. Grym.

Håller med! Mike Pondsmith får gärna göra röst till någon viktig NPC i spelet för min del.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

TACK!

För mig som kommer från papper och penna rollspelsvärlden där "Rädda världen/universum" äventyr är sällsynta så stör jag mig på att det alltid skall vara så storslaget och pompöst i PC/Tv-spelsrollspel.

Sen när var "rädda världen/universum"-äventyr sällsynta? Jag tror nog bestämt att 99% av alla penna&papper rollspel jag har spelat handlar om att man skall förhindra en BBEG från att ta över/förinta världen/universum.

1
Skriv svar