Fansen gör inofficiell Warcraft III-uppföljare

Robot
Fansen gör inofficiell Warcraft III-uppföljare

Warcraft: A New Dawn ska introducera nya hjältar, enheter och features för dig som är sugen på mer från Warcraft-världen.

#starcraft-ii-2, #warcraft-iii-reign-of-chaos


Medlem
Fansen gör inofficiell Warcraft III-uppföljare

Tragiskt att vi fans ska behöva göra det istället för blizzard. Kan de inte släppa bra spel istället för skit som tex Diablo 3 och Mists of Pokémon?

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Tragiskt att vi fans ska behöva göra det istället för blizzard. Kan de inte släppa bra spel istället för skit som tex Diablo 3 och Mists of Pokémon?

Är det för att du är skelögd som gör att du ser skevt?
Inget av de spelen du nämnde är skit, har inte spelat Mist of Pandaria dock. Men betygen lär inte ljuga?

Medlem

Hoppas de gör ett Warcraft 4 när WoW har börjat dö ner lite :D, skulle gärna ha ett nytt RTS inom Warcraft.

Medlem
Skrivet av Nenetis:

Hoppas de gör ett Warcraft 4 när WoW har börjat dö ner lite :D, skulle gärna ha ett nytt RTS inom Warcraft.

Då får Blizzard något nytt att basera World of Warcraft på också.

Medlem

Hoppas inte Blizzard stänger ner dom, blir att ladda ner när det släpps


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Tragiskt att vi fans ska behöva göra det istället för blizzard. Kan de inte släppa bra spel istället för skit som tex Diablo 3 och Mists of Pokémon?

[Diablo3] är bra för vad det är men hade dom skippat AH och döpt spelet någonting annat så skulle det inte fått lika mycket skit.. Det är absolut inte i samma klass som dom två tidigare spelen om man jämför gameplay eller socialt gameplay.. Det är ett för mediokert spel för att ens kallas Diablo.. Det var helt enkelt fel team som fick uppgiften att göra en story och bygga upp spelet, Dom hade ingen aning om vad som gjorde dom andra två spelen så framgångsrika i slutändan.

[Mist of Pandaria] är en av de bättre expansionerna som World of Warcraft har haft. Men har man spelat igenom tidigare expansioner så blir man lätt less för man gör ungefär samma saker i slutändan.. Det är helt enkelt inte roligt att farma och uppgradera items som man redan gjort i tidigare expansioner.. Det spelar ingen roll om man spelar ett år i sträck för att få bra gear, När nästa expansion kommer ut så är sina items skräp även fast dom en gång var mäktiga superitems.. Det är sjukt irriterande och tråkigt när man inser att det man gjort i tidigare expansioner nu var helt onödigt för man kunde lika gärna väntat med att spela spelet i några år och man skulle nästan inte märka någon skillnad på gameplayer för man får ändå samma saker när man questar.. I slutändan så sitter man där och gör exakt samma sak..

World of Warcraft är ett roligt spel men jag till exempel har tröttnat på hur enformigt det är då jag har spelat till och från sedan closed beta till WoW, Jag har varit med I några topp guilder i dom tidigare expansioner men man orkar helt enkelt inte hålla på hur länge som helst då items blir värdelösa när en ny uppgradering och man måste börja om ^^ Det är dödstrist

Men hur som helst så är båda spelen spelbara och roliga ett tag tills man ledsnar.

Medlem

Det dom jobbar på är ju mer en ''MOD'' till Starcraft2 än en uppföljare?

Medlem

Jag gillade musiken i videon undrar om det e samma i modden

Moderator | Testpilot
Skrivet av Jeehao:

Det dom jobbar på är ju mer en ''MOD'' till Starcraft2 än en uppföljare?

Mod till Starcraft som återskapar warcraft 3 med nya units och allt vad det nu stog.

"Unoffical" uppföljare.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Kommer det att tillåtas? Har de Blizzards medgivande?


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Hoppas WC4 tar bort hjältarna som var i trean och återgår till det som det var i 1+2.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Hoppas WC4 tar bort hjältarna som var i trean och återgår till det som det var i 1+2.

Hjältarna gjorde ju allt så mycket roligare.
Wc3 är helt klart bästa strategispelet som någonsin har släppts.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Jeehao:

Det dom jobbar på är ju mer en ''MOD'' till Starcraft2 än en uppföljare?

Mod till Starcraft som återskapar warcraft 3 med nya units och allt vad det nu stog.

"Unoffical" uppföljare.

Jo men det enda dom gör är att ändra skins och ljud på saker i SC2 och lite stats.
Jag gjorde exakt samma sak till en privat Wc3 Medieval mod som jag aldrig riktigt gjorde klart.
Men det var en rolig mod att spela mot andra ^^

Hur många som helst kan modda in Wc3 skins i Sc2 om dom vill göra det.

Det dom gör är ju fräsigt men det hade varit ännu fräsigare om dom inte rippade det mesta rakt av från Wc3.
Dom återskapar ju bara ett spel som redan finns fast i ett annat spel ^^

Medlem
Skrivet av McNord:
Skrivet av Skelögd:

Tragiskt att vi fans ska behöva göra det istället för blizzard. Kan de inte släppa bra spel istället för skit som tex Diablo 3 och Mists of Pokémon?

Är det för att du är skelögd som gör att du ser skevt?
Inget av de spelen du nämnde är skit, har inte spelat Mist of Pandaria dock. Men betygen lär inte ljuga?

Tror inte han menar att dom är rent igenom urusla.. Men det i jämnförelse med vad Blizzard har levererat förr håller jag med honom.. båda är ett skämt.. Och Mists of pandaria är seriöst skit...


signatur

The spiders won,t find us here.

Skrivet av Skelögd:

Tragiskt att vi fans ska behöva göra det istället för blizzard. Kan de inte släppa bra spel istället för skit som tex Diablo 3 och Mists of Pokémon?

Lyckligtvis skiter Blizzard i dig, och gör spel som tillfredställer massan, vilket brukar bli bäst. Då folk köper spel som är kul.

Medlem
Skrivet av Jeehao:
Skrivet av Skelögd:

Tragiskt att vi fans ska behöva göra det istället för blizzard. Kan de inte släppa bra spel istället för skit som tex Diablo 3 och Mists of Pokémon?

[Diablo3] är bra för vad det är men hade dom skippat AH och döpt spelet någonting annat så skulle det inte fått lika mycket skit.. Det är absolut inte i samma klass som dom två tidigare spelen om man jämför gameplay eller socialt gameplay.. Det är ett för mediokert spel för att ens kallas Diablo.. Det var helt enkelt fel team som fick uppgiften att göra en story och bygga upp spelet, Dom hade ingen aning om vad som gjorde dom andra två spelen så framgångsrika i slutändan.

[Mist of Pandaria] är en av de bättre expansionerna som World of Warcraft har haft. Men har man spelat igenom tidigare expansioner så blir man lätt less för man gör ungefär samma saker i slutändan.. Det är helt enkelt inte roligt att farma och uppgradera items som man redan gjort i tidigare expansioner.. Det spelar ingen roll om man spelar ett år i sträck för att få bra gear, När nästa expansion kommer ut så är sina items skräp även fast dom en gång var mäktiga superitems.. Det är sjukt irriterande och tråkigt när man inser att det man gjort i tidigare expansioner nu var helt onödigt för man kunde lika gärna väntat med att spela spelet i några år och man skulle nästan inte märka någon skillnad på gameplayer för man får ändå samma saker när man questar.. I slutändan så sitter man där och gör exakt samma sak..

World of Warcraft är ett roligt spel men jag till exempel har tröttnat på hur enformigt det är då jag har spelat till och från sedan closed beta till WoW, Jag har varit med I några topp guilder i dom tidigare expansioner men man orkar helt enkelt inte hålla på hur länge som helst då items blir värdelösa när en ny uppgradering och man måste börja om ^^ Det är dödstrist

Men hur som helst så är båda spelen spelbara och roliga ett tag tills man ledsnar.

Det finns en anledning varför det finns över 11 miljoner som spelar wow.

Och diablo 2 hade d2jsp, ALLA använde "AH" i diablo 2 också. men det var shady och gjort av kineser.

Bara för att du sitter i din jävla källare och lirar Path of Shit så ska du inte tro att alla tycker som dig när det gäller Blizzard spel.

Medlem
Skrivet av buadaniel:
Skrivet av Jeehao:
Skrivet av Skelögd:

Tragiskt att vi fans ska behöva göra det istället för blizzard. Kan de inte släppa bra spel istället för skit som tex Diablo 3 och Mists of Pokémon?

[Diablo3] är bra för vad det är men hade dom skippat AH och döpt spelet någonting annat så skulle det inte fått lika mycket skit.. Det är absolut inte i samma klass som dom två tidigare spelen om man jämför gameplay eller socialt gameplay.. Det är ett för mediokert spel för att ens kallas Diablo.. Det var helt enkelt fel team som fick uppgiften att göra en story och bygga upp spelet, Dom hade ingen aning om vad som gjorde dom andra två spelen så framgångsrika i slutändan.

[Mist of Pandaria] är en av de bättre expansionerna som World of Warcraft har haft. Men har man spelat igenom tidigare expansioner så blir man lätt less för man gör ungefär samma saker i slutändan.. Det är helt enkelt inte roligt att farma och uppgradera items som man redan gjort i tidigare expansioner.. Det spelar ingen roll om man spelar ett år i sträck för att få bra gear, När nästa expansion kommer ut så är sina items skräp även fast dom en gång var mäktiga superitems.. Det är sjukt irriterande och tråkigt när man inser att det man gjort i tidigare expansioner nu var helt onödigt för man kunde lika gärna väntat med att spela spelet i några år och man skulle nästan inte märka någon skillnad på gameplayer för man får ändå samma saker när man questar.. I slutändan så sitter man där och gör exakt samma sak..

World of Warcraft är ett roligt spel men jag till exempel har tröttnat på hur enformigt det är då jag har spelat till och från sedan closed beta till WoW, Jag har varit med I några topp guilder i dom tidigare expansioner men man orkar helt enkelt inte hålla på hur länge som helst då items blir värdelösa när en ny uppgradering och man måste börja om ^^ Det är dödstrist

Men hur som helst så är båda spelen spelbara och roliga ett tag tills man ledsnar.

Man märker ju att du har ingen jävla koll din indolenta idiot.

Det finns en anledning varför det finns över 11 miljoner som spelar wow.

Och diablo 2 hade d2jsp, ALLA använde "AH" i diablo 2 också. men det var shady och gjort av kineser.

Bara för att du sitter i din jävla källare och lirar Path of Shit så ska du inte tro att alla tycker som dig när det gäller Blizzard spel.

Verkar som att trollmor glömde att lägga ett av trollen.

Medlem
Skrivet av Svenskalkoholkultur:
Skrivet av Skelögd:

Tragiskt att vi fans ska behöva göra det istället för blizzard. Kan de inte släppa bra spel istället för skit som tex Diablo 3 och Mists of Pokémon?

Lyckligtvis skiter Blizzard i dig, och gör spel som tillfredställer massan, vilket brukar bli bäst. Då folk köper spel som är kul.

Japp, för massan är den bästa mätaren på huruvida någonting är bra eller inte.
Inte riktigt så vad? Jag vill nästan - inte riktigt, men nästan - hävda att motsatsen stämmer bättre, ju mer folk som köper, desto sämre är spelen oftast. Precis som de stora blockbuster filmerna. De brukar vara rätt kassa, men de får ändå störst publik. Varför? För att folk i stora grupper är att jämföra med får ungefär, de bara följer gruppen.

Medlem
Skrivet av buadaniel:

Man märker ju att du har ingen jävla koll din indolenta idiot.

Det finns en anledning varför det finns över 11 miljoner som spelar wow.

Och diablo 2 hade d2jsp, ALLA använde "AH" i diablo 2 också. men det var shady och gjort av kineser.

Bara för att du sitter i din jävla källare och lirar Path of Shit så ska du inte tro att alla tycker som dig när det gäller Blizzard spel.

Läste du ens vad jag skrev? Det var mina egna åsikter och jag tyckte att spelen var riktigt roliga tills man gjort allt om och om igen. Jag har spelat World of Warcraft från spelets Closed beta så jag vet nog lite mer än vad du snackar om. WoW är beroendeframkallande och det är därför folk spelar det. Man tror man blir belönad när man spelar mycket vilket man inte blir om man tänker efter då allt man får blir värdelöst när en ny expansion kommer ut och man blir åter igen lockad att farma saker igen, Typ som ett djur som gör konster för att få en godis..

Jag spelade även Diablo2 och hade riktigt bra saker själv, Runewords och shit och jag använde ingen black market för att få dom sakerna. Jag säger inte att jag hade det absolut bästa i spelet men jag hade så pass bra grejer att jag kunde duellera mot dom spelarna med dom bästa legit sakerna och ge dom en liten strid.

Jag skrev i botten av mitt inlägg att båda spelen är roliga tills man ledsnat, Precis som vilket spel som helst.. Jag har återupplevt för många Item resets i WoW för att ens orka hålla på längre, Spelet är kul om man orkar lägga ner mer tid på att farma saker som blir värdelösa när det kommer en expansion.

Medlem
Skrivet av Jeehao:
Skrivet av buadaniel:

Man märker ju att du har ingen jävla koll din indolenta idiot.

Det finns en anledning varför det finns över 11 miljoner som spelar wow.

Och diablo 2 hade d2jsp, ALLA använde "AH" i diablo 2 också. men det var shady och gjort av kineser.

Bara för att du sitter i din jävla källare och lirar Path of Shit så ska du inte tro att alla tycker som dig när det gäller Blizzard spel.

Läste du ens vad jag skrev? Det var mina egna åsikter och jag tyckte att spelen var riktigt roliga tills man gjort allt om och om igen. Jag har spelat World of Warcraft från spelets Closed beta så jag vet nog lite mer än vad du snackar om. WoW är beroendeframkallande och det är därför folk spelar det. Man tror man blir belönad när man spelar mycket vilket man inte blir om man tänker efter då allt man får blir värdelöst när en ny expansion kommer ut och man blir åter igen lockad att farma saker igen, Typ som ett djur som gör konster för att få en godis..

Jag spelade även Diablo2 och hade riktigt bra saker själv, Runewords och shit och jag använde ingen black market för att få dom sakerna. Jag säger inte att jag hade det absolut bästa i spelet men jag hade så pass bra grejer att jag kunde duellera mot dom spelarna med dom bästa legit sakerna och ge dom en liten strid.

Jag skrev i botten av mitt inlägg att båda spelen är roliga tills man ledsnat, Precis som vilket spel som helst.. Jag har återupplevt för många Item resets i WoW för att ens orka hålla på längre, Spelet är kul om man orkar lägga ner mer tid på att farma saker som blir värdelösa när det kommer en expansion.

Du borde nog fatta att han endast riktade sin post till den du svarade på....läser man den är det rätt självklart....

Han missclicka väl och råkade citera dig samtidigt.

Medlem
Skrivet av adrii:

Du borde nog fatta att han endast riktade sin post till den du svarade på....läser man den är det rätt självklart....

Han missclicka väl och råkade citera dig samtidigt.

Jag är nästan säker på att det var mig han citerade.
Jag sa något om att spelet skulle varit bättre utan AH och tog då upp ''Black Market'' som fanns till diablo2.

Han som citerade mig fick det att låta som att ALLA använde black market bara för att det fanns någon hemsida där man kunde köpa saker för pengar,

Jag vet att det fanns Black Market till Diablo2 och jag vet att det var någon båge som sålde för 2-5000$ eller hur mycket det var när bågen var ny, Men det var långt ifrån alla som använde black market för att det var så mycket roligare att trada items med andra och vara sociala. Det finns knappt något som tilltalar folk till att mötas spela tillsammans och byta items i Diablo3, Vill man ha en item så kan man farma guld själv och sedan går man bara in på AH och köper någonting om man har råd. I diablo2 kunde man trada items som andra behövde mot saker som man själv behövde jättelätt. I diablo3 vill alla ha miljoner guld även fast guld inte spelar någon roll ingame, typ vad är meningen?

Medlem
Skrivet av Svenskalkoholkultur:
Skrivet av Skelögd:

Tragiskt att vi fans ska behöva göra det istället för blizzard. Kan de inte släppa bra spel istället för skit som tex Diablo 3 och Mists of Pokémon?

Lyckligtvis skiter Blizzard i dig, och gör spel som tillfredställer massan, vilket brukar bli bäst. Då folk köper spel som är kul.

Massan, dvs; nerdummat så småungar kan spela det med två knappar och spela i 1 vecka för att få full gear. Nä tacka vet jag Vanilla med 6-8 timmars raider i MC för att bidda på en chans på ett item som 6-8 andra personer också vill ha. Eller kanske AV matcher som tar 3-4 timmar, med WF Ragnaros shaman. Hoppa av mounten i luften och one shotta folk, det var grejer det. FEST!

Medlem

Yay! Ser roligt ut

Medlem

Ser att det finns ett antal nostalgiglasögon i aktion här. Det är inte bara spel som fördummas, det är även lätt att svepas med i gamla goda minnen. Bara för att ta ett exempel från WoW i ovanstående kommentarer; I MC kunde tyvärr de flesta specs bara använda 2 knappar, allt annat var trasigt eller menlöst. Stor skillnad idag.

Sedan är det förstås så att de designar för den grupp som de säljer mest spel till, det är ju synd om man inte befinner sig i miltavlegruppen. Men så kommer ju spelmarknaden att se ut tyvärr - gamers, utifrån det gamla begreppet, är i minoritet. Jag tycker dock inte att Blizz är en av de värsta på att göra precis allt fördummat, de gör fortfarande spel utifrån hur jag personligen ser på det.

Till topic, det är bara att önska lycka till med modden, inte mycket mer att säga.

Medlem

För dom som inte vet, så finns förklaringen till "Indolent" här:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Indolens


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Tyvärr så kommer detta antagligen inte leda någonstans. Det är trots allt bara en uppgradering till grafiken. Jag tror själv att om dem vill lyckas någorlunda med detta måste dem komma med något nytt i alla fall, så man vet att man spelar "WC4". Och att tempot/hastigheten (in game) dras upp ett snäpp. Rätt säker på att det sista är ett krav om det ska bli något utav det. Men det kanske bara är jag som känner att WC3 alltid haft lite för långsamt tempo, även om jag älskar scenen i sig.

Medlem
Skrivet av McNord:
Skrivet av Skelögd:

Tragiskt att vi fans ska behöva göra det istället för blizzard. Kan de inte släppa bra spel istället för skit som tex Diablo 3 och Mists of Pokémon?

Är det för att du är skelögd som gör att du ser skevt?
Inget av de spelen du nämnde är skit, har inte spelat Mist of Pandaria dock. Men betygen lär inte ljuga?

Ok, så alla spel som har bra betyg är BRA? Skitsnack.

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Tragiskt att vi fans ska behöva göra det istället för blizzard. Kan de inte släppa bra spel istället för skit som tex Diablo 3 och Mists of Pokémon?

Diablo3 var helt ok, men till skillnad från andra som kan spela om spelet om och om igen så orkar jag inte det. Jag klarade ut det med en klas och började spela på en annan klass, men eftersom spelet är exakt likadant ("banorna" är exakt likadana) så orkade jag inte med att spela allt igen,

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:
Skrivet av McNord:
Skrivet av Skelögd:

Tragiskt att vi fans ska behöva göra det istället för blizzard. Kan de inte släppa bra spel istället för skit som tex Diablo 3 och Mists of Pokémon?

Är det för att du är skelögd som gör att du ser skevt?
Inget av de spelen du nämnde är skit, har inte spelat Mist of Pandaria dock. Men betygen lär inte ljuga?

Ok, så alla spel som har bra betyg är BRA? Skitsnack.

World of Warcraft har miljontals betalande spelare så det kan inte vara dåligt. Enligt er så är det skit, ja. Men enligt MÅNGA andra är det inte det. Diablo 3 är fortfarannde en hel del som fortfarande spelar, vet ingen siffra dock. Diablo var kul att spela igenom första gången men blev segt i längden.
Jag tycker att många spel är skit då det inte passar mig men det betyder inte att spelen är skit för alla.

12
Skriv svar