EA bannar inte folk för att inte rapportera buggar

Robot
EA bannar inte folk för att inte rapportera buggar

I användaravtalet för SimCity-betan fanns några rader som pekade mot hårda bud mot buggutnyttjare. EA klargör att det var lite väl hårda ord.

#ea, #simcity


Medlem
EA bannar inte folk för att inte rapportera buggar

EA uses damage control. It's super effective!

Skämt åsido: bra att de ändrade det. Allt annat vore ju galenskaper.

Inaktiv

Försent. Tänker inte testa spelet. Fail EA.

Medlem
Skrivet av Raklödder:

Försent. Tänker inte testa spelet. Fail EA.

Åh Nej!! Vad ska EA göra nu!!!!???

Medlem
Skrivet av Raklödder:

Försent. Tänker inte testa spelet. Fail EA.

För det är EA? Det är ett spel.. Gamers är så skitnödiga nuförtiden.. Testa betan och se om du gillar det eller ignorera det.

Jag kommer testa i vilket fall som helst!

Attityden suger på fz nuförtiden.. Speciellt mot företag och folk som fiskar likes..

Medlem

folk klagar och dom ser sitt misstag och fixar det, tummen upp!

Youtuber

Har ju svårt att se he

Skrivet av Raklödder:

Försent. Tänker inte testa spelet. Fail EA.

Har ju svårt att se att det är hela EA som ligger bakom formuleringen, troligtvis sitter det en jurist eller liknande som inte har så stor aning när det kommer till mjukvara, personen i fråga är troligtvis duktig på annat och applicerade det i användaravtalet. Efter detta godkändes det av juristens chef, troligtvis en man i 50-års åldern, även han är duktig jurist, men knappast en gamer.

Att EA går ut och "Pudlar" visar på att det sitter en och annan PR-nisse där som inser misstaget och sedan säger till någon att det där kommer göra "Raklödder" lite upprörd, och för att EA inte ska gå om kull så ändrar de sig bums. Dock till ingen nytta (i detta fall)


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem

Lite småkul faktiskt.


signatur

Miner, don´t shoot!

Medlem
Skrivet av Parabellum87:
Skrivet av Raklödder:

Försent. Tänker inte testa spelet. Fail EA.

För det är EA? Det är ett spel.. Gamers är så skitnödiga nuförtiden.. Testa betan och se om du gillar det eller ignorera det.

Jag kommer testa i vilket fall som helst!

Attityden suger på fz nuförtiden.. Speciellt mot företag och folk som fiskar likes..

Ja klart att folk fiskar likes, det kan ju inte vara så att de kanske har ett samvete och inte tycker att företag skall eller bör kunna göra precis som de vill. Att det skall följa lagar med mera mera, men ja det är ju fiske hela vägen som gäller.

Inaktiv
Skrivet av Parabellum87:
Skrivet av Raklödder:

Försent. Tänker inte testa spelet. Fail EA.

För det är EA? Det är ett spel.. Gamers är så skitnödiga nuförtiden.. Testa betan och se om du gillar det eller ignorera det.

Jag kommer testa i vilket fall som helst!

Attityden suger på fz nuförtiden.. Speciellt mot företag och folk som fiskar likes..

Du kanske ska läsa på lite om EA och vad dom har haft för sig den senaste tiden, finns ju andra trådar om det. Men jag kan räkna upp lite, så förstår du att folks irritation är mer än fjortisrage:

Origin söker igenom din dator och skickar senare vidare infon. Detta är bekräftat i tyskland då en användare övervakade Origin och såg vad programmet gjorde, presenterade bevis i form av skärmdumpar, och andra har gjort samma sak. Dom har sedan rätt att vidarebefodra informationen till tredje part.

Säljer singelplayer spel till fullpris, tar därefter betalt för ingameprylar (DeadSpace 3).

Har allmänt krångliga och hotfulla EULAS, nu senast där man rakt ut säger att man kommer att banna folk från _alla_ EA spel för att dom inte rapporterar buggar.

Finns garanterat mer, men antar att jag redan gått TLDR med min post. Dvs det rör sig inte om något whine från fjortisar som har fått fel färg på sitt spel, utan om att dom jävlas med sina kunder.

Edit: Se där, EA vilseleder sina kunder med falsk marknadsföring. Stämmer detta så är det dessutom olagligt i Sverige.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130123/american-mcgee-om-...

Fortfarande kräsen gamer med whine? Tror inte det.

Medlem
Skrivet av Parabellum87:
Skrivet av Raklödder:

Försent. Tänker inte testa spelet. Fail EA.

För det är EA? Det är ett spel.. Gamers är så skitnödiga nuförtiden.. Testa betan och se om du gillar det eller ignorera det.

Jag kommer testa i vilket fall som helst!

Attityden suger på fz nuförtiden.. Speciellt mot företag och folk som fiskar likes..

Klart som sjutton att det är EA, hade Maxis ägts av till exempel CD Project RED hade jag garanterat inte klagat för de vet hur man behandlar sina kunder. Man kör inte med BS anledningar som EA för att de behöver använda sig av den här formen av DRM. Jag skiter ärligt talat hur många sabla likes eller dislikes jag får, EA är ett av de värsta företagen inom denna infekterade industri och ju snabbare de försvinner desto bättre.

De som resonerar som dig däremot är väl den främsta anledningen till att de kan komma undan med sådan här BS från allra första början.

TotalBiscuit har mycket bra att säga om det här eller varför inte ta och lyssna på EpicBattleCry eller Invisible Walls, Marcus Beer har jobbat inom denna infekterade industri, han vet hur den fungerar.

1
Skriv svar