Det här kostar mikrotransaktionerna i Dead Space 3

Robot
Det här kostar mikrotransaktionerna i Dead Space 3

En del blev tämligen irriterade över att Dead Space 3 kommer innehålla mikrotransaktioner. Nu har vi fått en prislista.

#dead-space-3, #visceral-games


Medlem
Det här kostar mikrotransaktionerna i Dead Space 3

Hoppas verkligen att INGEN köper något från cash-shoppen... Det ska VERKLIGEN inte bli en ny standard, speciellt inte för singleplayer spel..

Nu får det fan vara nog med skit...

Medlem

Betala för fusk, skrattretande och så lågt att det till och med är lägre än Glocalnet.

Medlem

Dra åt helvete EA.

Medlem

Online Pass $9.99 vad är detta egentligen? säg inte att man måste köpa ett för att spela online typ Krysslåda Live?

Alltså det här är så jävla löjligt så man skrattar ju åt det.

1. Dead space = Horror, Survial

2. Dead space 2 = Inte lika mycket Horror (imo), å inte lika mycket survival (imo)

3. Dead Space 3 = Shooter ala gears of war, Ingen horror what so ever (spelat demot), och survival fick jag inte en känsla av alls, ialf inte i demot.

Å nu så ska dom göra mikrotransaktioner? hahaha så jävla dåligt!

Sammafattning: Dead Space är dött.. eller ialf det Dead Space jag spelade i början (Dead space 1)

I viss del så är det kanske bra med förnyelse men att förstöra ett skräck spel och göra det till GoW liknande skit (GoW imo va SKIT) är att ta ett steg för långt imo.

Får väll vänta på Amnesia 2 och mitt Oculus RIft Istället : /

Inaktiv
Skrivet av Digu21:

Online Pass $9.99 vad är detta egentligen? säg inte att man måste köpa ett för att spela online typ Krysslåda Live?

Jag gissar att det är som till FIFA och NHL. Dvs att när man köper spelet så får man en kod man ska knappa in för att kunna spela online. Köper du däremot spelet begagnat och koden är förbrukad måste du inhandla ett online pass för att kunna spela online. Detta är för att stävja handeln med begagnade spel.

Medlem

Detta är skam för spel världen då har väll alltid EA villa känna massa pengar på små skit kolla alla spel. Finns i BF FIFA NHL alla spel dom släpper .


signatur

Computer is my home, my girlfriend is my life and my job is my lover!
Some questions just write a PM

Medlem

Har även hört att dom ska släppa story dlc strax efter release...


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

När jag var liten så var fusk gratis, man behövde bara göra vissa knappkombinationer........

Medlem

Glöm och dröm! hopas värkligen inte detta blir standard!

Medlem
Skrivet av eatem:
Skrivet av Digu21:

Online Pass $9.99 vad är detta egentligen? säg inte att man måste köpa ett för att spela online typ Krysslåda Live?

Jag gissar att det är som till FIFA och NHL. Dvs att när man köper spelet så får man en kod man ska knappa in för att kunna spela online. Köper du däremot spelet begagnat och koden är förbrukad måste du inhandla ett online pass för att kunna spela online. Detta är för att stävja handeln med begagnade spel.

just det ja ! Får hoppas på det och det låter troligt med priset kan jag tänka mig !

Tack ^^

Medlem

Har förbokat Dead Space 3 på Origin nu. Rapport kommer senare ifall det är värt till PC eller inte. Håll ögonen öppna.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv

Kära gamers, rösta med plånboken och köp inte detta skräp.

Är detta framtiden för spel så är vi våldtagna allihopa, hur kul är det att starta upp ett nyinköpt spel och direkt börja fundera på vad mer man ska köpa innan man spelar, och missar man något genom att inte köpa? Sjukt jävla dåligt och girigt EA, återigen, jag hoppas verkligen att detta spel floppar. Fast då skyller dom väl på piratkopieringen eller världsekonomin eller något annat.

O för några år sedan skrattade man åt fjortisarna med sitt "bojkotta EA"..kanske skulle vi alla ha lyssnat och gjort just det?

edit: EA har ju ett någorlunda nystartat forum, answers.ea.com

http://answers.ea.com/t5/Dead-Space-3/bd-p/dead-space-3

Gör troligen ingen skillnad alls, men man kan ju alltid gå in här o lägga 2min på att skriva vad man tycker.

Medlem
Medlem
Skrivet av PcGamer:

Betala för fusk, skrattretande och så lågt att det till och med är lägre än Glocalnet.

När jag var typ 7 år gammal så skrev jag ut fuskkoder för populära DOS-spel på vår skrivmaskin och planerade sälja dem för 5kr styck. Lyckades sälja ett papper... Till mina föräldrar.

Det var inte någon uppskattad affärsidé då heller.

Medlem
Skrivet av Wartex:
Skrivet av PcGamer:

Betala för fusk, skrattretande och så lågt att det till och med är lägre än Glocalnet.

När jag var typ 7 år gammal så skrev jag ut fuskkoder för populära DOS-spel på vår skrivmaskin och planerade sälja dem för 5kr styck. Lyckades sälja ett papper... Till mina föräldrar.

Det var inte någon uppskattad affärsidé då heller.

Det var en grupp under pokémon eran när jag gick i femman som sålde fuskkoderna till andra på skolan

Medlem

Hatar när fullprisspel har micro transactions, inte rätt i mitt tycke.

Medlem

Jag trodde att meningen med mikrotransaktioner var att de skulle vara små. Inte ett kvarts spel styck..


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

EA i en nötskal: Vi bannar alla som använder fusk men ni får köpa fusk.

Som en annan FZ medlem sa innan: Jag hoppas ingen köper detta, det får inte bli en trend.


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem
Skrivet av Morganrone93:

Hoppas verkligen att INGEN köper något från cash-shoppen... Det ska VERKLIGEN inte bli en ny standard, speciellt inte för singleplayer spel..

Nu får det fan vara nog med skit...

Håller med 100%! Jag ska betala 600kr sen så ska jag betala ytterligare, liksom: Fuck You EA!


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Inaktiv

Electronic Arts är mästare på att mjölka sina spelserier. :beatup:

Medlem

Djävulens påfund!

Usch, blir ledsen i ögat av det här.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ser inte problemet. Man måste väl inte köpa fusken?

Medlem
Skrivet av pazu:

Ser inte problemet. Man måste väl inte köpa fusken?

ärligt?

Medlem

Nice, kanske blir ett köp eller två.

Medlem
Skrivet av pazu:

Ser inte problemet. Man måste väl inte köpa fusken?

Problemet är precis vad som sägs i TB´s Content Patch : January 29th väl värt att lyssna på för att få en förståelse varför jag och andra med mig tycker detta är så korkat det kan bli.

Medlem
Skrivet av Morganrone93:

Hoppas verkligen att INGEN köper något från cash-shoppen... Det ska VERKLIGEN inte bli en ny standard, speciellt inte för singleplayer spel..

Nu får det fan vara nog med skit...

Vem bryr sig? Det är ett singel player spel. Vill folk göra framsteg fortare genom att betala pengar för att nå dem. Du gör ett val. Vill du grinda till dig saker, fine so be it. Men folk idag vill oftare nå saker snabbare och nu har de möjligheten att göra så.

Medlem

Bojkottar sen länge mediamaffian.

123
Skriv svar