Dead Space 3 – Bugg ger dig oändligt med resurser

Robot
Dead Space 3 – Bugg ger dig oändligt med resurser

En bugg har upptäckts i Dead Space 3, vilken gör att du inte behöver bry dig om mikrotransaktionerna för att få fördelar.

#dead-space-3, #electronic-arts, #visceral-games


Skribent
Dead Space 3 – Bugg ger dig oändligt med resurser

Ouch.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Då är frågan vad EA kommer göra ifall man använder sig av denna bugg. Ska bli väldigt intressant att se deras svar på detta.

Medlem

Jag fattar inte, hur gör detta mikrotransaktionerna gratis? Det ser mer ut som ett sätt att slippa betala?

Medlem

Tycker faktiskt att det är rätt illa att ta ännu mer betalt för virutella items -.-.

Spenderade precis pengar på DOTA2 (vilket är friviligt)
Jag gjorde det för att jag gillade spelet,
Hur vore det om de slutade upp att ta betalt för betalning och att vi i eu sen ska ha en fett skatt på det.

Medlem

Får väl hoppas dom blir bannade. Vet inte hur buggen går till men antar man får fiffla en del och inget någon råkar göra av misstag?

Medlem
Skrivet av bavver:

Får väl hoppas dom blir bannade. Vet inte hur buggen går till men antar man får fiffla en del och inget någon råkar göra av misstag?

Bannade? varför det? spelet är väl SP?

Medlem
Skrivet av bavver:

Får väl hoppas dom blir bannade. Vet inte hur buggen går till men antar man får fiffla en del och inget någon råkar göra av misstag?

Hoppas du skämtar, att banna någon i ett MP spel är en sak men att göra det i ett SP spel där ingen annan drabbas hade nog fått många att bli förbannade och det med all rätt.

Skribent
Skrivet av Rasmus117:

Jag fattar inte, hur gör detta mikrotransaktionerna gratis? Det ser mer ut som ett sätt att slippa betala?

Om man slipper betala, då är det gratis.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Den här glitchen har ju inget med mikrotransaktionerna att göra.

Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Jag fattar inte, hur gör detta mikrotransaktionerna gratis? Det ser mer ut som ett sätt att slippa betala?

Vad är skillnaden på saker som är gratis och saker som kostar?

Sakerna som är gratis slipper man betala för.

Medlem

Det jag inte förstår är hur det kan finnas mikrotransaktioner i ett SP spel som denna? Det räcker med att man använder sig av Artmoney eller dylikt (hex-hack) för att få oändliga resurser? Som i Mass Effect 3 om man ville få det "bästa" slutet utan att nörda loss på planeterna.

Medlem

Snacka om old school, fusken är gratis


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Fort, nu spränger vi banken!!!

Medlem

#Fail

Första gången jag skriver ovanstående, men kände att det passade rätt bra här..

Medlem

Som Parzec är inne på, det är ju extremt sjukt att man faktiskt fuskar för att få bästa rustningen istället för att man betalar 20 kronor.


signatur
Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av bavver:

Får väl hoppas dom blir bannade. Vet inte hur buggen går till men antar man får fiffla en del och inget någon råkar göra av misstag?

Hoppas du skämtar, att banna någon i ett MP spel är en sak men att göra det i ett SP spel där ingen annan drabbas hade nog fått många att bli förbannade och det med all rätt.

trode såklart detta va multiplayer, vetefan hur man ska göra när det är singelplayer.

Jag tror inte man blir bannade, det är ju SP-kampanjen det gäller, men det är klart någon blir sugen då man måste betala för att lättare kunna ta sig genom spelet.

Det här påminner om Oblivion-buggen där man kunde gå och plocka en död filur på pengar hur många gånger som helst.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Rasmus117:

Jag fattar inte, hur gör detta mikrotransaktionerna gratis? Det ser mer ut som ett sätt att slippa betala?

Om man slipper betala, då är det gratis.

Ja, men det beror på vart man själv drar den moraliska gränsen.
Detta är en bugg/glitch i spelet som inte är placerad där med flit, så jag anser också det är ett sätt att slippa betala.
För det var inte intentionen att göra en bugg.


signatur

Retro.

Medlem

Tycker Johan ska berätta hur man gör


signatur

Den som sover levlar inte.

Medlem
Skrivet av Golvis:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Rasmus117:

Jag fattar inte, hur gör detta mikrotransaktionerna gratis? Det ser mer ut som ett sätt att slippa betala?

Om man slipper betala, då är det gratis.

Ja, men det beror på vart man själv drar den moraliska gränsen.
Detta är en bugg/glitch i spelet som inte är placerad där med flit, så jag anser också det är ett sätt att slippa betala.
För det var inte intentionen att göra en bugg.

Själv hade jag inte haft några som helst problem att nyttja en sådan här bugg då jag ser på denna betalningsmodell som att betala för fusk. Om något är omoraliskt så är det hur EA valt att tjäna pengar på ett sådant fusk.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Golvis:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Rasmus117:

Jag fattar inte, hur gör detta mikrotransaktionerna gratis? Det ser mer ut som ett sätt att slippa betala?

Om man slipper betala, då är det gratis.

Ja, men det beror på vart man själv drar den moraliska gränsen.
Detta är en bugg/glitch i spelet som inte är placerad där med flit, så jag anser också det är ett sätt att slippa betala.
För det var inte intentionen att göra en bugg.

Själv hade jag inte haft några som helst problem att nyttja en sådan här bugg då jag ser på denna betalningsmodell som att betala för fusk. Om något är omoraliskt så är det hur EA valt att tjäna pengar på ett sådant fusk.

Jag hade haft bekymmer med att exploita buggen, för den är som ett fusk som underlättar spelet på ett sätt som inte var tanken.
Fast jag hade iofs inte använt mig av tjänsten ändå


signatur

Retro.

Skribent
Skrivet av Spökbröd:

Tycker Johan ska berätta hur man gör

Man kollar på filmen

Skrivet av Xrick6:

Den här glitchen har ju inget med mikrotransaktionerna att göra.

Att man kan fuska till sig resurser, istället för att köpa dom?


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av snoeppen:

Som Parzec är inne på, det är ju extremt sjukt att man faktiskt fuskar för att få bästa rustningen istället för att man betalar 20 kronor.

Att kunna betala 20 kronor för att få en överlägsen rustning är väl detsamma som att fuska sig till den?

phi
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Jag fattar inte, hur gör detta mikrotransaktionerna gratis? Det ser mer ut som ett sätt att slippa betala?

The logic is strong with this one!

Medlem

Youtube staaaap buffering! Buffrar på 360p nu för tiden.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Rasmus117:

Jag fattar inte, hur gör detta mikrotransaktionerna gratis? Det ser mer ut som ett sätt att slippa betala?

Om man slipper betala, då är det gratis.

Du slipper betala om du går på ICA, stoppar en salami i fickan och går ut också, kan man då säga att den är "gratis"? Jag tycker man använder begreppet fel här, att nyttja en bugg för att handla "gratis" är ju egentligen att likställa med stöld (sen ger vi oss inte in på diskussionen om att stjäla virtuella föremål) och risken för att folk blir bannade för det är nog inte så försumlig som vissa verkar tro.

/ LordDaimos

Medlem

Oh the irony, serves them right.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Rasmus117:

Jag fattar inte, hur gör detta mikrotransaktionerna gratis? Det ser mer ut som ett sätt att slippa betala?

Om man slipper betala, då är det gratis.

Du slipper betala om du går på ICA, stoppar en salami i fickan och går ut också, kan man då säga att den är "gratis"? Jag tycker man använder begreppet fel här, att nyttja en bugg för att handla "gratis" är ju egentligen att likställa med stöld (sen ger vi oss inte in på diskussionen om att stjäla virtuella föremål) och risken för att folk blir bannade för det är nog inte så försumlig som vissa verkar tro.

/ LordDaimos

Det är inte stöld om man äger spelet från början.. Mikro-transaktioner hör INTE hemma in singleplayer spel..

Blir folk bannade för att EA har klantat sig så får det fan vara nog.

Edit:

Din liknelse är totalt urusel i detta sammanhang.. Har t.ex. Personalen på ICA glömt ta betalt för en vara så ska inte kunden stå för det..

Medlem

signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

12
Skriv svar