Utveckla fritt med Natural Selection 2-verktygen

Robot
Utveckla fritt med Natural Selection 2-verktygen

Gänget på Unknown Worlds har släppt sin lua-baserade verktygslåda fritt till allmänheten. Skapa dina drömmars spel idag.

#natural-selection-2, #unknown-worlds


Inaktiv
Utveckla fritt med Natural Selection 2-verktygen

Grymt generöst och riktigt bra! I DLC tider så ger dom bort ett helt verktyg...kungligt!

Medlem

Hmm.. jag kommer ihåg när dom släppte "Spark" leveldesign editorn. Testade till och med den igen för nån månad sen bara för att se om det uppdaterat den. Men nej, det hade dom inte. Dom ändrade runt lite grann i motorn till skillnad från en vanlig leveleditor. Istället för att jobba i ett rutnät där man ställer exakta mått på väggar, rum etc. Så uppmanar dom att man ska använda en kamera view för att göra klossar. Denna är så klumpig så att det känns som man ska försöka måla sin lilla mona lisa till bana och är tvungen att använda en ångvält som pensel.

Men visst, det där verktyget kanske funkar bra.

Geeks Gaming

Mycket mycket bra spel. Så detta kan bli intressant

Medlem

Decoda följde med till alla som köpte Natural Selection 2 innan, men det är ju fantastiskt att de gjort det gratis för alla.

Medlem
Skrivet av 413X:

Hmm.. jag kommer ihåg när dom släppte "Spark" leveldesign editorn. Testade till och med den igen för nån månad sen bara för att se om det uppdaterat den. Men nej, det hade dom inte. Dom ändrade runt lite grann i motorn till skillnad från en vanlig leveleditor. Istället för att jobba i ett rutnät där man ställer exakta mått på väggar, rum etc. Så uppmanar dom att man ska använda en kamera view för att göra klossar. Denna är så klumpig så att det känns som man ska försöka måla sin lilla mona lisa till bana och är tvungen att använda en ångvält som pensel.

Men visst, det där verktyget kanske funkar bra.

Det låter nästan som att du inte visste hur man skulle använda ''Spark''.

Kolla på lite guider på youtube så lär du dig grunderna om hur man kommer igång och skapar saker sjukt lätt. Det finns verktyg i editorn som gör ditt skapande till en barnlek,

Kameran och det stora rutnätet var jobbigt för mig med i början. Men när jag lärde mig kameran och hur man skulle vinkla mappen så skapade jag nya rum och gångar på nolltid.

Broar,Ihåliga runda Rör och lampor och allt man kan tänka sig skapade jag på nolltid. Det är bara fantasin som sätter dina gränser.

Det kanske inte är världens bästa editor men grunderna till att skapa en mapp är en barnlek när man lärt sig hantera editorn och inte behöver sitta och fundera på enkla småsaker..

1
Skriv svar