Rykte: Styr PS4 med din smartphone

Robot
Rykte: Styr PS4 med din smartphone

Playstation 4 förväntas släppas i slutet av året och innehålla en onlinetjänst vars premiumversion du betalar för.

#sony


Redaktör
Ponny
Rykte: Styr PS4 med din smartphone

Nu var jag klantig och råkade radera den förra nyheten. Lyckades återskapa nyheten men tyvärr försvann kommentarstråden – och nej, det handlar inte om censur.

Diskussionen handlade till största del om att jag hade skrivit "Iphone" istället för "smartphone" i rubriken. Jag skrev att jag gjorde så för att konkretisera ryktet, men ändrade då jag ville att nyheten ska handla om nyheten och inte om ilskan över rubriken.

Nu hoppas vi alla att jag inte råkar radera en eventuell "Playstation 4 är presenterad!!! Herregud!!!!!!!"-nyhet ikväll.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Snacka om censur!


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Nu hoppas vi alla att jag inte råkar radera en eventuell "Playstation 4 är presenterad!!! Herregud!!!!!!!"-nyhet ikväll.

Nu måste du ju nästan radera den nyheten bara för att

Inaktiv
Skrivet av phi:

Applehatarna har en tendens att bli högljudda så fort dom känner sig bortglömda i all Apple awesomeness. Det är ungefär som när småbarn inte får tillräckligt med uppmärksamhet och börjar lipa.

http://stuffpoint.com/trollface/image/thumb/38528-trollface-t...

Jadu.. inte betalar jag 6000 kr för ett litet äpple. Då går jag hellre till Ica och köper riktiga äpplen.

Medlem

Fan kan ni inte chilla lite med alla PS4 nyheter tills ikväll när allt är säkert? Senaste veckan har fan nästan 50% av alla nyheter handlat om en PS4 som inte ens har blivit utannonserat.

Var det inte ni i fragszone avsnittet som pratade om att hype ibland kan bli överdriven om spelutvecklare med mera släpper för mycket trailers, så nu har man fan hunnit tröttna på allt som har med PS4 att göra innan den ens har släpps/utannonserat.

Ni kan väl följa era egna synpunkter/riktlinjer iaf!

Edit: Så kan ni ju skriva om Nvidias nya monstergrafikkort som utannonserades igår. Som jag tipsade om innan!
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=0_xgeO...
http://www.geforce.com/hardware/desktop-gpus/geforce-gtx-tita...


signatur
Medlem

Jag trodde Sony endast gjorde innovationer och andra bara kopierade.

"Du ska kunna kontrollera din maskin från din surfplatta eller smartphone. På det här sätter kommer du också kunna chatta med PS4-vänner och inhandla spel, som per automatik laddas ner till din konsol."

Medlem

Härma Microsoft i allt, anyone?

phi
Medlem
Skrivet av showerguy:

Jadu.. inte betalar jag 6000 kr för ett litet äpple. Då går jag hellre till Ica och köper riktiga äpplen.

Nej, jag brukar inte heller köpa små äpplen för 6000 kr/st. Det är ju ganska dumt när man får ca 300 kg äpplen för samma pengar.

Appleprodukter har jag däremot hemmet fullt av!

Medlem

Illuminati

Drar min fråga igen Hur stort bildarkiv har ni på PS"4" kontroller ?? ;P

Medlem

Att ni folk orkar...


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Hade vart nice med sin smarthphone som kontroller. Jag efterfrågar mer sådant för allt som kan styras med fjärr eller motsvarande!

Medlem

Pepppeppeppettipepp!


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Hade vart nice med sin smarthphone som kontroller. Jag efterfrågar mer sådant för allt som kan styras med fjärr eller motsvarande!

Måste vara fysiska knappar på kontroller. Så vi får gå tillbaka till våra icke smartphones om vi vill ha vettiga smartphone kontroller.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Måste är ju lite hårt. Med alla nya teveapparater som görs kan dom nog integrera det, men är förmodligen bara för lata.

Kan ju ladda ner en app som man låser till en viss tv, så inga direkta svårigheter att lösa. Nya Samsung tv styrs ju tom av den platta som följer med.

Medlem

Haha missade helt att jag drog igång värsta diskussionen, skulle aldrig gått afk! Dock nu ser det bättre ut

Medlem

Lite extra roligt med iPhonen eftersom Sony tillverkar Android-telefoner...

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Måste är ju lite hårt. Med alla nya teveapparater som görs kan dom nog integrera det, men är förmodligen bara för lata.

Kan ju ladda ner en app som man låser till en viss tv, så inga direkta svårigheter att lösa. Nya Samsung tv styrs ju tom av den platta som följer med.

Kontroller till tv funkar. Men det är helt klart att föredra fysiska knappar så man slipper titta på en lysande skärm mitt under filmens gång.

Men att ersätta handkontroller till spel med pekplattor är helt värdelöst.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Fan vad sur jag blir om det är betalning varje månad ... Jag spelar online typ en gång varannan månad (om ens), och jag vill inte behöva betala massvis med pengar varje månad, så då slutar jag nog spela online på min konsoll i så fall. Riktigt illa enligt mig.

Medlem

Läskigt trodde först att man skulle kunna se folk spela spel genom deras eyetoy för så är d inte eller?! För nu kan man ju redan se folk spela olika spel man inte har så det är inte nytt förvirrad. Skulle aldrig låta någon titta på mej genom en kameran medans jag spelade något ryser....

Medlem

Suger att online kommer kosta pengar. Får bli singleplayer på PS4 då och online på PC och Wii U.

Medlem

*håller upp sin ps3 kontroll mot skärmen och försöker inbilla sig att bilden är i naturlig storlek* är det inte liite mer utrymme mellan dom analoga stickorna?

Inaktiv
Skrivet av phi:

Applehatarna har en tendens att bli högljudda så fort dom känner sig bortglömda i all Apple awesomeness. Det är ungefär som när småbarn inte får tillräckligt med uppmärksamhet och börjar lipa.

http://stuffpoint.com/trollface/image/thumb/38528-trollface-t...

Anledningen är att Sverige är så äckligt Apple-fixerat så att man blir illamående. Har du nånsin sett Apples egna reklam i Sverige? Nä, därför det behövs inte, media gör det åt dem. Eftersom det är ett Playstation och Sony vi snackar om här, så borde det väl isåfall talas om Xperia om man ska vara varumärkesspecifik. Inte sant?

Det finns en god anledning till att folk stör sig. "Mass iHurd of Sheople".

Medlem

Hoppas det stödjer windows phone bara. xbox 3 lär garanterat göra det

Medlem
Medlem
Skrivet av vuze2143:

http://1.bp.blogspot.com/-I8eSCXwh-Oc/UIzXbLnjjjI/AAAAAAAAACs...

Illuminati

Drar min fråga igen Hur stort bildarkiv har ni på PS"4" kontroller ?? ;P

va betyder "asnom"?


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av showerguy:

Jadu.. inte betalar jag 6000 kr för ett litet äpple. Då går jag hellre till Ica och köper riktiga äpplen.

Nej, jag brukar inte heller köpa små äpplen för 6000 kr/st. Det är ju ganska dumt när man får ca 300 kg äpplen för samma pengar.

Appleprodukter har jag däremot hemmet fullt av!

Härligt!

Medlem
Skrivet av Augustus:

Härma Microsoft i allt, anyone?

Hum, say what? Xbox fanboy här? För det närmaste jag kom xbox här var "Sony gör som Xbox Live och kommer ta betalt för de "flesta" av sina onlinetjänster". Och då närmast, xbox live måste du betala för ALLA online tjänster. Men förklara på vilket sätt dom andra sakerna är som Xbox snälla

edit: missade att Microsoft släppt en app för att kunna styra xboxen. Men var Microsoft verkligen först med att kunna använda smartphone för att styra?

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Kerrai:

Hade vart nice med sin smarthphone som kontroller. Jag efterfrågar mer sådant för allt som kan styras med fjärr eller motsvarande!

Måste vara fysiska knappar på kontroller. Så vi får gå tillbaka till våra icke smartphones om vi vill ha vettiga smartphone kontroller.

Finns en app till XBMC så man kan styra det och även bläddra i sitt filmbibliotek direkt i telefonen, visst kan man inte känna var knapparna är men jag tycker det funkar riktigt bra ändå. Rätt så smidigt att bara kunna se hur långt det är kvar på filmen utan att behöva ta upp kontrollerna på TV:n, det går att se precis var man är i filmen på telefonen.

Skrivet av Kerrai:

Måste är ju lite hårt. Med alla nya teveapparater som görs kan dom nog integrera det, men är förmodligen bara för lata.

Kan ju ladda ner en app som man låser till en viss tv, så inga direkta svårigheter att lösa. Nya Samsung tv styrs ju tom av den platta som följer med.

Philips har det på sina TV-apparater (och även vissa andra elektronikprylar) sen ett bra tag och funkar på TV-apparater från 2009 och frammåt med Wifi, det enda som inte funkar är att slå på TV:n med den eftersom TV:n inte är ansluten till nätverket när den är avstängd.
http://www.philips.se/c/my-remote/303232/cat/

Medlem
Skrivet av phi:

Applehatarna har en tendens att bli högljudda så fort dom känner sig bortglömda i all Apple awesomeness. Det är ungefär som när småbarn inte får tillräckligt med uppmärksamhet och börjar lipa.

http://stuffpoint.com/trollface/image/thumb/38528-trollface-t...

Vi som tänker, resonerar och ifrågasätter köper inte vad som helst.

Varken från media, någon hysteri eller Apple.

Att du sen gör det är ditt problem, precis som när den som inhandlat något den inte kan returnera/ångrat sig och som inte vågar erkänna sitt misstag då hellre försvarar sitt dåliga köp..

Från Netonnet:

Iphone 5 : 5 989:-

LG NEXUS 4: 4 190:-

P.S. Att du sen använder ord som "Apple awesomeness" gör att jag bara tycker du är rolig att titta på..

Ignorance is bliss

D.S.


signatur

Riktiga män dansar inte, de har råd att stå i baren..

12
Skriv svar