Vilket är ditt favoritpåskägg?

Robot
Vilket är ditt favoritpåskägg?

Gömda rum, coola referenser eller spel i spelet - vilka är dina påskäggsfavoriter i spel?


Medlem
Vilket är ditt favoritpåskägg?

minecraft creepers i caustic caverns i borderlands 2


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem

Var det Wolfenstein som det fanns ett vaktrum i där en radio spelade "Karlsson, Karlsson, världens bästa Karlsson"? Det är min favorit i alla fall.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Gordon Freemans kropp, journal och magnum i S.T.A.L.K.E.R Hittar honom i en container i en tunnel vid huvudstaden hade jag för mig.

Medlem

I Batman: Arkham Asylum med det hemliga rummet som innehöll ritningar för Arkham City. Innan spelet ens hade utannonserats. Bland de bästa, om inte bästa, enligt mig.

Medlem

Jonrei, en tunnel i området precis innan forskar-bunkern. Minns fasen inte vad områdena hette i det första... Kul var det iaf Hans crowbar ligger där också!

De jag gillar bäst är de sjukt flummiga sådana. T.ex i Killing Floor. Spela sjukhusbanan, kika in genom skynket i en dörröppning i första korridoren till höger.

Eller den dansande CELL-killen i Crysis 2. Otippat är roligast!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

red vs blue Easter egg'en i Halo 3

Youtuber
Medlem

Borderlands 2, som #1 skrev. Eller några av halos.

Medlem

Jag vet inte, det känns nästan förväntat i vissa spel och då blir det ju knappast en överraskning längre, även om man inte visste exakt vad det skulle tänkas kunna vara... Och så finns det en jävla massa billiga sådana som referenser till memes, personligen tycker jag inte sådant är det minsta givande, och i värsta fall bara känns påtvingat.

Men så finns det ju riktigt bra fall också, som när jag ännu en gång skapade en ny karaktär i fallout 2, går till samma ställe jag varit flera gånger förut men med en variabel som jag inte ens tänkte på ändra allt... jag bar på ostbågar, och det tycker tydligen gigantiska råttmullvader som leder en kult om, och vips så var man medlem.

Medlem

När Psycho Mantis i Metal Gear Solid läser av minneskortet och hintar om vad man har spelat tidigare så blev jag jävligt förvånad


signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

Medlem

GTA: San Andreas
uppe på golden gate bron " There are no easter eggs up here. Go Away."

Medlem

Man kunde hitta Rasputin ifrån "Psychonauts" i" Alice: madness returns" i nån avkrok i en grotta.
Tyckte det var rätt roligt eftersom jag precis blivit klar med "Psychonauts" när jag spelade det.

Medlem

Jag tyckte kylskåpet med människoben och en brun hatt a la indiana jones var ett ganska roligt easter egg i Fallout New Vegas.

Medlem

Halo 2s scarab gun är ju ett riktigt klassiskt easter egg

Får man nämna hela borderlands 2?

Annars har jag minecraft grottan samt "double rainbow" från samma spel.

Edit: fast sen är Rack man också ganska rolig, och snövit-easteregget.

Finns det något i borderlands 2 som inte är ett easteregg?

Medlem

Massvis med olika saker och ting från Sacred, från gravstenar till vissa dungeons och utrustning. Lightsabers, glasögon, semester-öarna, Pac-man, referenser osv. Jag önskar verkligen att de kunde göra en Sacred HD version.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Massvis med olika saker och ting från Sacred, från gravstenar till vissa dungeons och utrustning. Lightsabers, glasögon, semester-öarna, Pac-man, referenser osv. Jag önskar verkligen att de kunde göra en Sacred HD version.

Sacred 1 gillar jag väldigt mycket. Men många av deras easter eggs är bara helt off.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Sandslottet med den svenska flaggan i Bad Company 2 kampanjen gav mig ett leende


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jag gillar hararna som lagts till i Sword of the Stars: The Pit över påsken, de är livsfarliga i ren Monty Python anda.

Medlem

När två Cell gubabr dansar i hissen med musik i crysis 2!

Medlem

Det första jag tänkte på var alla pussel i AC1+2 eller bara 2 där man skulle hitta just påskägg.


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

Medlem

Typ allt i Portal serien

Medlem

Brödrosten i Gears of War 2

Medlem
Skrivet av Zominator:

Brödrosten i Gears of War 2

Haha, vaaa? Den har jag helt missat xD


signatur

Game long and prosper

Medlem
Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Zominator:

Brödrosten i Gears of War 2

Haha, vaaa? Den har jag helt missat xD

http://www.youtube.com/watch?v=ZZ73YHx15jA

Medlem

Mitt egna skägg.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

När Heather dissar James i Silent Hill 3.

Där är en toa i början av spelet som har blivit förstoppad, fylld med vatten. Om du har sparfil från SH2 så får du frågan "Pull it out?" med dina händer och om du svarar "Yes" så får man upp en filmsekvens där Heather vägrar och frågar "Vem skulle någonsin få för sig att göra något så ÄCKLIGT!?" Ja, vem indeed...

Medlem
Skrivet av Zominator:
Skrivet av Javas:
Skrivet av Zominator:

Brödrosten i Gears of War 2

Haha, vaaa? Den har jag helt missat xD

http://www.youtube.com/watch?v=ZZ73YHx15jA

Haha, störtskönt!


signatur

Game long and prosper

123
Skriv svar