Fragzone-special: 15 år med Massive

Robot
Fragzone-special: 15 år med Massive

Säsongen må bara slut men vi bjuder på ett specialavsnitt om svenska Massive Entertainment.

#massive-entertainment


Medlem
Fragzone-special: 15 år med Massive

Roligt värre!!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Väcker härliga minnen, bra film FZ!
Älskade Cround Control och spelade World In Conlict vädigt mycket, Massive överaskar ständigt och bjuder på innovativt och underhållande gameplay

Medlem

Tack för en trevlig film. Fortsätt med det här. Ni får inte ens tänka tanken att inte göra säsong 2. Capish? Frågor?

Medlem

Kanske dags att installera World in Conflict och Ground Control 2 igen.


signatur

Idono. That's me!

Massive!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Idono:

Kanske dags att installera World in Conflict och Ground Control 2 igen.

Jag sneglade faktiskt bakåt ihyllan om mitt GC2 stod kvar i hyllan medans jag kollade på filmen. Man kanske skulle göra dito.

Medlem

World in Conflict är fortfarande ett jävligt kul spel!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Skribent
Skrivet av warh0g:

World in Conflict är fortfarande ett jävligt kul spel!

Intressant hur alla nya spel man missat hamnar längre och längre ner på listan. Nu måste jag plocka fram min superhäftiga collector's edition


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Måste säga att World in Conflict är nog ett av de roligaste spelen man kan köra på ett LAN.
Förövrigt ett trevligt avsnitt av Fragzone

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av warh0g:

World in Conflict är fortfarande ett jävligt kul spel!

Intressant hur alla nya spel man missat hamnar längre och längre ner på listan. Nu måste jag plocka fram min superhäftiga collector&#039;s edition

Hade många roliga timmar i multiplayer i WiC, många roliga timmar.


signatur
Skribent
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av warh0g:

World in Conflict är fortfarande ett jävligt kul spel!

Intressant hur alla nya spel man missat hamnar längre och längre ner på listan. Nu måste jag plocka fram min superhäftiga collector&amp;#039;s edition

Hade många roliga timmar i multiplayer i WiC, många roliga timmar.

Frågan är dock om du har en bit av Berlinmuren i din bokhylla? Spelade inte mycket multiplayer själv, var alldeles för rädd att vara sämsta spelaren någonsin. Har blivit bättre nu, när jag förlikats med faktumet att jag är på sin höjd, medioker.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Mitt hjärta gjorde en kullerbytta när jag såg WIC bilden...inte idag, men EN dag ska vi banne mig ha en uppföljare!

Medlem

WIC var bara för bra. Kampanjen var löjligt emotionell

Från att ha varit med i stängda betan, genom spelets livstid och tills idag så är jag fortfarande tacksam till Massive.

Medlem

Riktigt härlig video.

Jag intervjuade David Polfeldt för en uppsats på B-nivå inom marknadsföring när jag läste på Lunds Universitet. Detta var 2009 och precis när han gått på som VD och uppsatsen handlade om omvärldsanalys vilket vi fick lära oss var något som deras ägare Ubisoft hade en hel avdelning som sysslade med. Även om det var lite kaos just då eftersom Martin Walfisz (grundare och tidigare VD) precis hoppat av så kändes det som David hade bra koll på skutan och såhär i efterhand kan man väl inte konstatera annat än att så är fallet.

Efter besöket på Massive var alla fyra i uppsatsgruppen, som är mer eller mindre spelintresserade (mest mer), riktigt sugna på att söka oss dit efter examen. Tyvärr har ingen av oss slutat där än, men vem vet.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

Trevlig snutt, goda minnen.

Vad var det för trudelutt i slutet? Shazam vägrar.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

Hela tiden blir man påmind om spel man inte spelat klart, får ta och köra färdigt Ground Control spelen och sedan ge mig på World In Conflict=). Massive var grymma men detta var innan Ubisoft köpte upp företaget, verkar ha gått åt samma håll som Dice tyvärr.

Medlem

Ska bli intressant att få komma på studiebesök där nästa vecka.

Medlem
Skrivet av skauninG:

Vad var det för trudelutt i slutet? Shazam vägrar.

Förmodligen bara något som Ola snott ihop för ändamålet. Han gör sånt.

Medlem

Bra film men gör tyvärr bara längtan efter nästa fragzone säsong ännu större =/
Jag hopps verkligen på att hösten bjuder på mer annars krossa mitt hjärta igen!

Medlem

Jag måste bara lägga in en simpel svordom för att kunna uttrycka mig rätt - jävlar vilken bra "dokumentär" om ni ursäktar min franska. Jag bugar åter igen till musikvalet, och inte minst till folket hos Massive.

Hoppas att det blir mer sånna här filmsnuttar i framtiden. Cheers!

Medlem

Riktigt intressant och bra gjort också!
(PS. Den här versionen av filmen fungerade bra att spela upp, medan den högupplösta versionen hackade alldeles för mycket.)

Inaktiv

Vilken fantastisk historia. Människor som jobbar på företag som Massive får mig alltid på bra humör. Otroligt positiva och framåt när det gäller drömmar och olika ide'er dom har. Får mig att le. Ska bli kul att se hur deras The Division blir. Den verkar otroligt lovande.

Medlem

Äntligen kan man se dokumentären utan att det hackar, 18 månader senare !!

1
Skriv svar