Världspremiär ikväll – 12 minuter Dark Souls II-gameplay

Robot
Världspremiär ikväll – 12 minuter Dark Souls II-gameplay

Ikväll smäller det. Då får vi se första gameplay-filmen från Dark Souls II.

#dark-souls-ii


Medlem
Världspremiär ikväll – 12 minuter Dark Souls II-gameplay

Om jag är taggad! Detta får inte missas

Medlem

OMGOMGOMG!

Så som jag har längtat!
Detta blir GOTY precis som ettan när det kom !

(OBS PERSONLIG UPPFATTNING!)


signatur

SO SEXY YOU FUCK MY SHADOW

Medlem

fan va nice ) blir nästna sugenm på att lira första igen.

Medlem

Hoppas PC portningen blir åtminstone duglig denna gång, så inte någon medlem på ett forum ska behöva fixa spelet åt dem.

Medlem

Bättre pc portning och ta bort GFWL så blir det ett givet köp.

Medlem

Givet köp, dock till PS3:an, lirat de 2 föregående spelen, där, så 2:an (3:an ) skall avnjutas där med. Hoppas vi får tillbaks itemburden osv


signatur

Rwa?

Medlem

har lagt 400 timmar på ettan... hoppas detta blir lika bra.. HNGHHHHHHHHHHHHHHHH

Medlem

MIN KROPP ÄR REDO!!!! <3

Medlem
Medlem
Medlem

Jag tappade all respekt för Dark Souls-serien efter att ha köpt spelet till PC. Det ska mycket till för att jag ska få för mig att köpa Dark Souls II.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Praise the Sun!

Medlem

Givet köp! Äger Dark Souls till xbox 360 och PC
Det är bara så förbaskat svårt! ;p

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Jag tappade all respekt för Dark Souls-serien efter att ha köpt spelet till PC. Det ska mycket till för att jag ska få för mig att köpa Dark Souls II.

Varför det? Antar det är för den dåliga porten, varav jag försvarar serien med: Dem sa till flera gånger att dem inte har erfarenhet av pc, och att porten skulle bli väldigt dålig.


signatur

Rwa?

Medlem

Dark Souls och Demons Souls är två utav mina absoluta favoritspel. Jag ser fram emot att få se det här som fan... MEN jag är fortfarande lite orolig vad gäller några av kommentarerna som kommit ut ifrån Namco Bandai. Jag är inte heller något riktigt fan av att de har gjort sig av med deras tidigare visionär och lead, Hidetaka Miyazaki, inför 2an.

Jag dömmer ingenting än, men jag vågar inte hoppas för mycket, för i så fall så kommer jag bli så jävla besviken om det inte blir det jag vill att det ska vara.

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Puscifer:

Jag tappade all respekt för Dark Souls-serien efter att ha köpt spelet till PC. Det ska mycket till för att jag ska få för mig att köpa Dark Souls II.

Varför det? Antar det är för den dåliga porten, varav jag försvarar serien med: Dem sa till flera gånger att dem inte har erfarenhet av pc, och att porten skulle bli väldigt dålig.

Jag tänkte likadant, och hade dessutom i åtanke att spelare har en tendens att överdriva när de klagar på spel. Jag menar, det kan ju inte vara såpass dåligt att det inte är spelbart, eller hur?

-Kontrollen går inte att förstå sig på eftersom layouten använder sig av X360-knappar.
-Den högsta upplösningen är 1024x720 (Som f.ö. en mod löste bara 23 minuter efter det att spelet släppts)
-FPSen är låst i 30 FPS.
-Spelet saknar grafikinställningar (Med undantag för AA och upplösning)

Föreställ dig att du har lyckats koppla in mus och tangentbord till ditt Xbox 360. Precis så känns det att spela spelet. Jag vägrar ge pengar till ett företag där konsumenterna själva tvingas göra produkten användbar.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Ge mig den känslan som fanns i Demons Souls.. som jag tyckte fattades lite i Dark Souls.. inte för att det var dåligt för det är en 5/5 i min bok men Demons Souls hade en otäckare känsla speciellt i värld 2 och 5(? den med giftträsket och vidriga fiender). Och att man inte kunde plocka på sig hur mycket som helst gjorde det hela lite roligare istället för att man har alla saker i spelet i sitt inventory efter x antal NG.

Får ta och spana in rullen ikväll!


signatur
Medlem
Skrivet av Jonlissla:

Hoppas PC portningen blir åtminstone duglig denna gång, så inte någon medlem på ett forum ska behöva fixa spelet åt dem.

Om vi säger såhär... det går inte göra en sämre PC portning än det första spelet som vi fick, allt som tvåan kommer ge PC är en förbättring.

Sen så utvecklas spelet till PC denna gång, vilket det inte gjorde förra gången.. det var en rak portning något år efter releasen.

Medlem
Skrivet av snoeppen:

Ge mig den känslan som fanns i Demons Souls.. som jag tyckte fattades lite i Dark Souls.. inte för att det var dåligt för det är en 5/5 i min bok men Demons Souls hade en otäckare känsla speciellt i värld 2 och 5(? den med giftträsket och vidriga fiender). Och att man inte kunde plocka på sig hur mycket som helst gjorde det hela lite roligare istället för att man har alla saker i spelet i sitt inventory efter x antal NG.

Får ta och spana in rullen ikväll!

Precis som jag känner, så svårt som t.ex 5-2 är, något sånt svårt existerar inte i dark souls, demons souls är mer oförlåtligt än dark souls. Förstå mig rätt, jag GILLAR dark souls, men det är inget demons souls

Medlem
Moderator | Testpilot

Igen, fick jag bara första fixen (den som skalade upp texturerna eller vad det var) så kan jag spela på PC utan problem T__T

Tycker det är så synd att jag inte förstår vad alla gnäller om gällande portningen mer än det då JAG inte känt av några problem.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Igen, fick jag bara första fixen (den som skalade upp texturerna eller vad det var) så kan jag spela på PC utan problem T__T

Tycker det är så synd att jag inte förstår vad alla gnäller om gällande portningen mer än det då JAG inte känt av några problem.

30fps å kassa kontroller ;)? Värdelös optimering
Ett pc spel ska ha minst 60fps bra mus kontrontroll

Medlem

Gillar ni Demon Souls och Dark Souls så kan jag rekommendera Severance även om det inte är lika imponerande grafiskt som dessa två spelen (idag, det var däremot väldigt imponerande när det kom och demot var sjukt svårt, vet inte hur många gånger jag dödats i det spelet av bossen i slutet=)).

Medlem

Praise the sun!

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Igen, fick jag bara första fixen (den som skalade upp texturerna eller vad det var) så kan jag spela på PC utan problem T__T

Tycker det är så synd att jag inte förstår vad alla gnäller om gällande portningen mer än det då JAG inte känt av några problem.

Det är alltid gnäll på pc portar. Jag köpte spelet på ps3an och pc, limited editions, bara för att visa support att jag vill ha spelet på pc också. Att spelet var fullt spelbart även utan moddar o "fixes" som ska visst göra spelet såååååå jävla mycket bättre än konsolversionen, när det är samma spel. Plus att pc versionen fick bonus content som konsolerna fick vänta på. Men ingen bryr sig om det, bara HD HD HD och inte 6xeye infinity o annat bullcrap som 80% av spelare inte har iallafall

Medlem
Skrivet av Annanaz:

Givet köp, dock till PS3:an, lirat de 2 föregående spelen, där, så 2:an (3:an ) skall avnjutas där med. Hoppas vi får tillbaks itemburden osv

Hmm Demon's souls är inte en föregångare det är ett helt fristående spel (en så länge) känner ni igen den vita grejen mot slutet av trailern?

Medlem
Skrivet av Ridish:
Skrivet av Annanaz:

Givet köp, dock till PS3:an, lirat de 2 föregående spelen, där, så 2:an (3:an ) skall avnjutas där med. Hoppas vi får tillbaks itemburden osv

Hmm Demon's souls är inte en föregångare det är ett helt fristående spel (en så länge) känner ni igen den vita grejen mot slutet av trailern?

Jo, mer eller mindre så är Demons Souls föregångarn till Dark Souls. Demons Souls var ett sorts test, och utifrån Demons Souls så gjorde dom Dark Souls. Har du kört Demons Souls? Gameplay är mer eller mindre samma (även om den flyter på bättre i Dark Souls), UI'n är nästan likadana. Sen, Demons Souls, Dark Souls, det med gameplay och UI'n, kom inte och säg att Demons Souls inte är föregångarn

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Ridish:
Skrivet av Annanaz:

Givet köp, dock till PS3:an, lirat de 2 föregående spelen, där, så 2:an (3:an ) skall avnjutas där med. Hoppas vi får tillbaks itemburden osv

Hmm Demon&#039;s souls är inte en föregångare det är ett helt fristående spel (en så länge) känner ni igen den vita grejen mot slutet av trailern?

Jo, mer eller mindre så är Demons Souls föregångarn till Dark Souls. Demons Souls var ett sorts test, och utifrån Demons Souls så gjorde dom Dark Souls. Har du kört Demons Souls? Gameplay är mer eller mindre samma (även om den flyter på bättre i Dark Souls), UI&#039;n är nästan likadana. Sen, Demons Souls, Dark Souls, det med gameplay och UI&#039;n, kom inte och säg att Demons Souls inte är föregångarn

Dark Souls är den andliga uppföljaren, detta har utvecklarna själva sagt (eftersom det handlar om rättigheter och Sony äger rättigheterna till Demon Souls).

Medlem

Kan absolut inte vänta, väntat ett bra tag på detta spelet. Vart lätt det bästa spelet jag spelat på PC förra året även om det nu vart en hyfsad dålig port men ja spelet vart just så bra.

12
Skriv svar