Bör fuskare kastas i fängelse?

Robot
Bör fuskare kastas i fängelse?

Skulle vara roligt att se en aimbot-server

Inaktiv

inte för jag spelat war-z men det låter som en bra idé .. eller så kan man spåra dom och låta dom sitta 3 månader i ett ryskt fängelse

Medlem

ja gulag för wallhackare.

Medlem

Börjar med en rant: War Z utvecklarna bör hamna i fängelse för vad de gjorde med sin "release".

Hur som helst, de har en hyffsad poäng då detta till slut blir "behandla andra som du själv vill bli behandlad".

Testpilot

Javisst , då kan de fuska mot andra fuskare och kanske inse att det inte är så jäkla roligt då man plötsligt inte är överlägsen.

Medlem

Jailbreak!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

ja varför inte, fuskare är svin och bör spela endast med liknande svin.

Medlem

Ser inte poängen, varför inte bara banna deras konton? De kommer ändå bara göra nytt konto om de blir inkastade i 'fängelset', eller sluta spela. Man fuskar antingen för att man vill få bekräftelse för att man är så 'bra', eller för att irritera.

Medlem

Meeen... det svåra är väl just att upptäcka och fånga fuskarna?

Om de nu vet vem som fuskar så kan de väl lika gärna banna dem direkt?

Medlem

Precis som steam-vac. fuskar man och åker fast så kan man inte spela på legit servrar och då spelar man med andra som också har fuskat. Vilket i sin tur får spelet att bli "värdelös" och DÅ JÄVLAR får dom sitta i ett hörn och tänka på vad dom har gjort för att förtjäna straffet.

Fusk bör inte överses och should be punished accordingly.

Medlem
Skrivet av Zero303:

ja gulag för wallhackare.

Sätt in dom i riktiga Gulag istället...


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem

Huh? Hur ska det fungera? Problemet med fuskare är ju att det är svårt att få tag i dem, och då blir ju "fängelse" servrarna "frivilliga". Varför skulle fuskarna vilja spela på en "fusk" server? Motverkar ju syftet med att fuska. Känns som ett sätt för Hammerpoint att slippa banna fuskarna så de kan fortsätta tjäna pengar på dem plus att de får good will från communityt.

Medlem

Detta har väl gjorts tidigare? Att man hamnade i en "fuskar" lista där man bara kan hitta matcher med folk som fuskar. Kommer inte ihåg om det var gears of war 3 eller nånting sånt. Men det var iaf inte för längesen det infördes ett sådant system

Inaktiv

Med tanke på deras banhammer o dylikt än så länge så lär mängder av oskyldiga hamna fel.

Hammerpoint interactive borde däremot bannas från att sälja mer spel på steam, kanske en liten egen avdelning där alla loosertillverkare får samsas?

Medlem

Fuskare kunde för böveln erfara ett besök i riktigt fängelse vad mig anbelangar. Patrask!

Medlem

varför inte bara perm ban?

Medlem

gjorde inte rockstar nåt liknade till max payne 3?

Medlem

Fusk hör hemma i singleplayerspel som t.ex. GTA för att bland annat göra polisjakterna mer actionfyllda Men att fuska i multiplayer är ju helt poänglöst, såvida man inte är en skitstövel dvs. Så en sån här lösning är mer än välkommet i spelvärlden.

Medlem

Gäller fuskmjukvaran funkar då så man inte blir klassad som fuskare pga en bugg, vilket hände mig i BF3s punkbuster. Kunde inte spela spelet fråns nån patch i samband med close quarters release.

Medlem

kommer ihåg att så hände det med mw2. Om man fuskade så börja man tillslut bara möta fuskare xd

Medlem
Skrivet av TexN:

kommer ihåg att så hände det med mw2. Om man fuskade så börja man tillslut bara möta fuskare xd

Ungefär samma för oss ärliga spelare, till slut var det fuskare i varje match;)

Medlem
Skrivet av Zero303:

ja gulag för wallhackare.

gärna med 10 meter höga zombies och radioaktiva,giftiga gaser.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av M_R_X5432:

gjorde inte rockstar nåt liknade till max payne 3?

Det var där de hade det! Visste att det var nått spel men kunde inte komma på vilket.

Medlem

Jag vill fortfarande ha tillbaka mina pengar för skitspelet de lurade på mig.

Medlem

Det här har tagits upp tidigare, med t.ex max payne 3 [http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120612/fuska-i-max-payne-...]

bra ide tycker jag, de kanske förstår hur tråkigt det är att köra mot fuskare, och hur mycket de förstör för andra om de fick prova på det själva.

Hade jag bestämt, så hade högerarmen rykt direkt.

Medlem

Första bra ideén dom haft på länge!

Medlem

Mm bra lösning, fuskarna kommer dock tröttna på att lira mot varandra för då har alla samma förutsättningar vilket är likadant som att spela utan fusk. Då kommer de bara skaffa nytt konto (det är väl free2play det här i viss mån har jag för mig?).

Permanentban av något slag är inte fel, det är dock lite lurigt då oskyldiga kan hamna i kläm.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

funkade hysfat i den koreanska grindfestes 2moons alla som hackade/bottade höll sig till en server och moderatorerna ignorerade vad folk gjorde på den servern, fick ett screenshot taget på mig när jag stog utanför kartan i ett lvl 85-90 område vid lvl 4 dom brydde sig inte.

men jävlar i helvetet om nån hackade på en annan server

Medlem

Då kan de ju börja med att låsa in sig sjävla.

1
Skriv svar