Wii U-fritt Nintendo Direct på onsdag

Robot
Wii U-fritt Nintendo Direct på onsdag

Nintendo har låtit meddela att det är dags att bänka sig framför datorn den 17 april.

#nintendo


Skribent
Wii U-fritt Nintendo Direct på onsdag

Det här börjar bli löjligt.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Trodde att WiiU behövde så många nyheter och PR som det kan få. Känns knas, speciellt när PS4 och Xb720 är runtom hörnen.

Medlem

Herregud att inte Nintendo börjar ta tag i fiaskot Wii U.. Några nya i toppen på bolaget verkar behövas som kan ta rätta beslut.
Trogen Nintendo fan men inte ens jag skulle köpa en Wii U idag

Skribent
Skrivet av RaymonD:

Herregud att inte Nintendo börjar ta tag i fiaskot Wii U.. Några nya i toppen på bolaget verkar behövas som kan ta rätta beslut.
Trogen Nintendo fan men inte ens jag skulle köpa en Wii U idag

Mitt första spel sedan Monster Hunter 3 var Punch Out... Ja, det behövs nytt i toppen.


signatur

I am the black wizards.

Inaktiv

För min del så får Nintendo gärna göra som Sega gjorde, sluta göra egna konsoller och låt era spel bli multiplattform.

Mario, Zelda medmera hade sålt multum på Playstation och Xbox,
och hade säkert gett mer stålar när man slipper utgifterna med en egen konsoll.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Trodde att WiiU behövde så många nyheter och PR som det kan få. Känns knas, speciellt när PS4 och Xb720 är runtom hörnen.

Är nog bäst de sparar på krutet tills det finns mer att marknadsföra....

Medlem

Tycker det är roligt att med så mycket underhållande WiiU hat så har folket nog glömt hur dåligt det går för PSvita eller Move. Nej, nej. Det är Nintendo som är helt misslyckat. Dem borde lägga ner deras grej och sälja deras spel och w/e.
What's that? WiiU sålde 5000 mindre plattformar denna månad? R.I.P, Nintendo!

Skämt åsido så tycker jag seriöst att allt snack om hur ute det är för Nintendo och hur dem kommer krasha och brinna när som helst är bara löjligt. Tycker väl att Nintendo kan marknadsföra konsolen bättre men deras försäljningssiffror kommer garanterat gå upp som en raketmotor när dem får ut deras exklusiva.


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Det här börjar bli löjligt.

Jag förstår inte riktigt vad som börjar bli löjligt? Är inte direkt som att Nintendo himlat med att de kommer presentera allt stort till Wii U på E3 för att kunna få in en röst mellan allt prat om Sony och Microsoft.

I ett tidigare Nintendo Direct så sa dem att de bland annat kommer presentera ett nytt Mario och Super Smash. Dessutom kommer Pikmin, Wind Waker och Mario Kart finnas spelbart om jag kommer ihåg rätt, möjligt att Super Smash och Mario Kart ska byta plats där.

Tro mig, jag är långt ifrån en fanboy av Nintendo, köpte mest mitt Wii U på impuls och jag vet mycket väl hur torrt det varit med titlar och hur mycket problem det varit med själva operativsystemet på konsollen men att du som skribent på en av sveriges största spelsidor går ut och kommenterar din egna pinsamt ironiska artikel med "Det här börjar bli löjligt" osar av professionalitet och får mig att undra om ni skribenter här på sidan verkligen är bättre än majoriteten av de 14-åriga trollen som brukar hänga i kommentarerna.


signatur

En styck signatur.

Medlem

3DS i all ära, men jag förstår inte riktigt vad Nintendo håller på med. WiiU behöver verkligen några rejäla dragplåster, får hoppas att Nintendo verkligen blåser skallen av oss med spännande nyheter på E3!

Medlem

Vad vill ni de ska göra? Släppa spel som inte är färdiga än?

Medlem

Nej, men man kan ju iaf söka support hos de stora Utgivarna, Skandal är ju t.ex att GTA V är utannonserad till Xbox 360 och PS3 men inte Wii U.
Alternativet är ju en prissänkning, som gjorde susen för 3DS. Den gick också väldigt trögt i början, sen släppte det, och nu rinner det på rejält!

Skribent
Skrivet av orkaupptaget:
Skrivet av Johan Olander:

Det här börjar bli löjligt.

Jag förstår inte riktigt vad som börjar bli löjligt? Är inte direkt som att Nintendo himlat med att de kommer presentera allt stort till Wii U på E3 för att kunna få in en röst mellan allt prat om Sony och Microsoft.

I ett tidigare Nintendo Direct så sa dem att de bland annat kommer presentera ett nytt Mario och Super Smash. Dessutom kommer Pikmin, Wind Waker och Mario Kart finnas spelbart om jag kommer ihåg rätt, möjligt att Super Smash och Mario Kart ska byta plats där.

Tro mig, jag är långt ifrån en fanboy av Nintendo, köpte mest mitt Wii U på impuls och jag vet mycket väl hur torrt det varit med titlar och hur mycket problem det varit med själva operativsystemet på konsollen men att du som skribent på en av sveriges största spelsidor går ut och kommenterar din egna pinsamt ironiska artikel med "Det här börjar bli löjligt" osar av professionalitet och får mig att undra om ni skribenter här på sidan verkligen är bättre än majoriteten av de 14-åriga trollen som brukar hänga i kommentarerna.

Jag tycker det är oerhört dumt att släppa en konsol där de säljande titlarna kommer så pass sent. Och jag tror många håller med mig.

Att spel kommer visas upp på E3 är knappast en tröst, de kunde iaf haft en plan för mindre spelsläpp på E-Shop, men där har det varit tyst som i graven.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Kommer det nåt jävla spel till Wii U nångång eller vad fan är det frågan om? Ursäkta svordomarna men jag är riktigt sur, mest för att jag var dum nog som köpte konsolen i tron om att det faktiskt skulle vara kul att spela på den. Men utan spel står den mest och samlar damm.

Skribent
Skrivet av Spectral:

Kommer det nåt jävla spel till Wii U nångång eller vad fan är det frågan om? Ursäkta svordomarna men jag är riktigt sur, mest för att jag var dum nog som köpte konsolen i tron om att det faktiskt skulle vara kul att spela på den. Men utan spel står den mest och samlar damm.

Kirby för tre spänn i morgon

Nja, det är ju rätt tomt alltså. Förhoppningsvis har Nintendo några ess i bakfickan.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Spectral:

Kommer det nåt jävla spel till Wii U nångång eller vad fan är det frågan om? Ursäkta svordomarna men jag är riktigt sur, mest för att jag var dum nog som köpte konsolen i tron om att det faktiskt skulle vara kul att spela på den. Men utan spel står den mest och samlar damm.

Kirby för tre spänn i morgon

Nja, det är ju rätt tomt alltså. Förhoppningsvis har Nintendo några ess i bakfickan.

Jo, men det är ju sjukt att det snart gått 6 månader sen releasen och allt vi får är remakes på gamla spel med jämna mellanrum.

Skribent
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Spectral:

Kommer det nåt jävla spel till Wii U nångång eller vad fan är det frågan om? Ursäkta svordomarna men jag är riktigt sur, mest för att jag var dum nog som köpte konsolen i tron om att det faktiskt skulle vara kul att spela på den. Men utan spel står den mest och samlar damm.

Kirby för tre spänn i morgon

Nja, det är ju rätt tomt alltså. Förhoppningsvis har Nintendo några ess i bakfickan.

Jo, men det är ju sjukt att det snart gått 6 månader sen releasen och allt vi får är remakes på gamla spel med jämna mellanrum.

Jo, förvisso. Men det är bara att bita ihop! Runner 2 kan vara något att ta ut aggressionerna på


signatur

I am the black wizards.

1
Skriv svar