Spela Mirror's Edge med Oculus Rift

Robot
Spela Mirror's Edge med Oculus Rift

Den virtuella framtiden närmar sig med små, men bestämda steg.

#nyhetstips, #mirrors-edge


Medlem
Spela Mirror's Edge med Oculus Rift

Hell Yeah.
Nu väntar man bara på en dev kit med högre upplösning alternativt konsument versionen.

Håller mig borta från vanliga dev versionen då man visst kan se mellan pixlarna i den. Vilket är lite för väl lågupplöst för mig.

Medlem

Finns stöd för detta i Vireio Perception http://www.vireio.com/
Nuvarande driver är lite bugging, men det är en ny på gång som finns i beta redan: http://www.mtbs3d.com/phpbb/viewforum.php?f=141 Har även stöd för spel som Skyrim, L4D och Dishonored : )

Medlem

Awsome!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ahh, visar sig att han faktiskt använder sig av Vireio Perception, så han har inte gjort detta själv.

Skribent
Skrivet av virror:

Ahh, visar sig att han faktiskt använder sig av Vireio Perception, så han har inte gjort detta själv.

Tur att du hänger med i svängarna. Du fick ett tipstack.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Som jag ser fram mot O.R. Har väntat fan sen jag satt med min första C64 1982 på en sådan!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Finns även en där han spelar Skyrim. Längtar till min devkit dyker upp på posten, men med tanke på att jag tror jag är nr. 46000-nånting och de har skeppat typ 2000 hittills så tror jag att det kan dröja ett tag.

Medlem

Mirror's Edge var min första tanke när jag först hörde talas om OR, nu är jag mer sugen på att köra Bioshock Infinite med dem även om jag såklart kommer testa ME när jag väl har dem i mina händer, har varit sugen att fixa developer kit sedan kickstartern var igång men jag tror jag väntar till consumer versionen, kommer vara en mer komplett upplevelse när de väl har fixat tekniken som nu hunnit fatt deras vision, såsom fler sensorer där du kan böja dig ner och på så vis ducka, 1080p skärm m.m.

Får hoppas priset håller sig under 300 dollar som de lovat, det är lätt att glömma löften när man snackar pengar.

Medlem

Nu vart man ju ganska bra sugen på mackapären, har inte haft någon speciell anledning innan men mirrors edge VR vore fett.

Medlem

Inte lika imponerande som TF2s Occulusrift support.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Kanske inte något för Mirror's Edge men definitivt något för Skyrim!

Medlem

Dayum, skulle verkligen vilja spela Mirrors Edge och ett saftigt krigspel med den här manicken


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:

Dayum, skulle verkligen vilja spela Mirrors Edge och ett saftigt krigspel med den här manicken

ARMA 3 kanske ?

Medlem
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av Javas:

Dayum, skulle verkligen vilja spela Mirrors Edge och ett saftigt krigspel med den här manicken

ARMA 3 kanske ?

F*CK YEAH! Att jag inte tänkte på det, Virtual reality i Arma 3 med max grafik vore hur grymt som helst


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av Javas:

Dayum, skulle verkligen vilja spela Mirrors Edge och ett saftigt krigspel med den här manicken

ARMA 3 kanske ?

F*CK YEAH! Att jag inte tänkte på det, Virtual reality i Arma 3 med max grafik vore hur grymt som helst

Problemet är bara att arma kräver att man kan se fiender motsvarandes små prickar långt borta i horisonten, och då räcker nog inte oculus 640x800 för det direkt. Men för allt del, det lär bli sjukt inlevelserikt att dö från den där fienden man aldrig såg.

Medlem
Skrivet av Wartex:
Skrivet av Javas:
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av Javas:

Dayum, skulle verkligen vilja spela Mirrors Edge och ett saftigt krigspel med den här manicken

ARMA 3 kanske ?

F*CK YEAH! Att jag inte tänkte på det, Virtual reality i Arma 3 med max grafik vore hur grymt som helst

Problemet är bara att arma kräver att man kan se fiender motsvarandes små prickar långt borta i horisonten, och då räcker nog inte oculus 640x800 för det direkt. Men för allt del, det lär bli sjukt inlevelserikt att dö från den där fienden man aldrig såg.

Absolut men i videona ändrar han ju FOV till 110 och då ser det betydligt bättre ut, trots den smala upplösningen.

Medlem
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av Wartex:
Skrivet av Javas:
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av Javas:

Dayum, skulle verkligen vilja spela Mirrors Edge och ett saftigt krigspel med den här manicken

ARMA 3 kanske ?

F*CK YEAH! Att jag inte tänkte på det, Virtual reality i Arma 3 med max grafik vore hur grymt som helst

Problemet är bara att arma kräver att man kan se fiender motsvarandes små prickar långt borta i horisonten, och då räcker nog inte oculus 640x800 för det direkt. Men för allt del, det lär bli sjukt inlevelserikt att dö från den där fienden man aldrig såg.

Absolut men i videona ändrar han ju FOV till 110 och då ser det betydligt bättre ut, trots den smala upplösningen.

Ja fast det blir ju ännu svårare att se om du ställer in en ännu högre FOV på så låg upplösning


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Flyg och bilspel, mumma!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

NEJ TACK, fy fan vad mycket skadestånd dem kommer åka på när folk blir illamående, spyr svimmar utav eller kanske rent utav dör!

Då blir det oculus RIP

För dig som inte riktigt har någon koll på vad Mirrors Edge är, då bör du klicka här ---->


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

And the trolls have arrived.

Medlem

Så coolt!

Can't wait for the future, så att säga.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Kul att så många profeter hittar hit.

Medlem

Det här... och Hawken... Dreglar...!!

Medlem

Spelar hellre Virtual Boy.


signatur

Den som sover levlar inte.

1
Skriv svar