The Showdown Effect

Robot
The Showdown Effect

Magicka-skaparna Arrowhead byter fantasy mot 80-talets neon och stereotyper - tur att de behåller charmen.

#the-showdown-effect, #hotline-miami, #far-cry-3-blood-dragon, #arrowhead-studios, #magicka, #goldeneye


Medlem
The Showdown Effect

Jag är så stolt att jag växte upp med den här kulturen.

Medlem

Synd att recensionen kom så sent. Spelade betan hur mycket som helst, och lika mycket då spelet kom ut. Tyvärr är det lite tomt på servrar nu, men är ju lätt värt pengarna om ni hostar egen server och spelar med vänner!

Medlem

80-tals-kitsch verkar vara inne nu. Förmodligen för att den genomsnittliga spelaren och (spelutvecklare) växte upp på 80-talet. Kul!


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Kul spel, men man ska ha tur med tidpunkten om man ska hitta bra med spelare.

ELF
Medlem

Brukade spela Soldat en hel del, så detta är nog inte fy skam.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:

Brukade spela Soldat en hel del, så detta är nog inte fy skam.

SÅ HETTE DET! Har funderat på det i flera dagar nu så tack för påminnelsen. Ja, gillade man Soldat är TSE säkert en hit.

Medlem

Jag gillade Soldat när jag var yngre men TSE är inte riktigt på samma nivå tyvärr, det är svårt att få en bra överblick över banan och spelet känns inte lika djupt. Hade varit trevligt med någon slags "character customization" i spelet samt kanske tillåta större antal spelare i en match.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Quackles:

Synd att recensionen kom så sent. Spelade betan hur mycket som helst, och lika mycket då spelet kom ut. Tyvärr är det lite tomt på servrar nu, men är ju lätt värt pengarna om ni hostar egen server och spelar med vänner!

Men är inte det ett ganska dåligt betyg på ett multiplayerspel, att det två månader efter release knappt har några spelare online?


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Quackles:

Synd att recensionen kom så sent. Spelade betan hur mycket som helst, och lika mycket då spelet kom ut. Tyvärr är det lite tomt på servrar nu, men är ju lätt värt pengarna om ni hostar egen server och spelar med vänner!

Men är inte det ett ganska dåligt betyg på ett multiplayerspel, att det två månader efter release knappt har några spelare online?

Är väl en lite ond cirkel då det kommer till multiplayerspel, ju färre spelare som spelar, desto färre kommer att fortsätta spela.
Antar att spelet inte fick nog med PR till att börja med, vilket är riktigt synd då det är ett riktigt bra spel som förtjänar mycket mer! Hade inte hört talas om det om inte jag sett Totalbiscuit spela alphan/betan, långt innan release.
Men som sagt, inget som hindrar folk att hosta egna servrar och spela mot kompisar, vilket jag rekommenderar starkt!

1
Skriv svar