Battlefield 2142 – ex-producent vill se nytt framtidskrig

Robot
Battlefield 2142 – ex-producent vill se nytt framtidskrig

Gordon Van Dyke producerade Battlefield 2142 och tror att en uppföljare med Frostbite 3 skulle kunna bli otrolig.

#battlefield-2142, #paradox-interactive, #dice


Medlem
Battlefield 2142 – ex-producent vill se nytt framtidskrig

I. Hope. So.

Medlem

Gör Battlefield 2143 och ta mina pengar!!!

Medlem

Skulle vara kul med förstörbara miljöer och byggnader.

Medlem

Om det kommer ett BF5, som än en gång utspelas i nutid, före BF2143 så ger jag helt och hållet upp BF-serien. Då har EA visat tydligt att man inte lyssnar på fansen.

Inaktiv
Skrivet av Bojkott:

Om det kommer ett BF5, som än en gång utspelas i nutid, före BF2143 så ger jag helt och hållet upp BF-serien. Då har EA visat tydligt att man inte lyssnar på fansen.

Det blir inget mer Battlefield för min del. DICE bör istället se till att dem lägger ned tid på att skapa ett nytt Battlefield 1942 med Frostbite 2.5 "3" helt utan EAs samverkan, fritt från EAs Origin, utan krav på att va konstant uppkopplad mot EAs always-online-DRM servers, sega serversökningar i webbläsare, meninglösa DLCs istället för att tillåta användaren skapa eget material i form av modifikationer, kartor och texturer, det vill säga fullt modifikationsstöd och min plånbok öppnas i deras ära, då förutsatt att spelet inte blir ännu en dum konsolports shooter.

Medlem

BF2143 + Frostbite + Titan Mode = Omnomnomnom nom... take my money!

Medlem

Precis vad jag tänkte på för inte så länge sen, BF 2142 hade verkligen potential som koncept.

Medlem
Medlem

kommer aldrig ske


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Hellre nytt 1942 i Frostbite


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Raklödder:
Skrivet av Bojkott:

Om det kommer ett BF5, som än en gång utspelas i nutid, före BF2143 så ger jag helt och hållet upp BF-serien. Då har EA visat tydligt att man inte lyssnar på fansen.

Det blir inget mer Battlefield för min del. DICE bör istället se till att dem lägger ned tid på att skapa ett nytt Battlefield 1942 med Frostbite 2.5 "3" helt utan EAs samverkan, fritt från EAs Origin, utan krav på att va konstant uppkopplad mot EAs always-online-DRM servers, sega serversökningar i webbläsare, meninglösa DLCs istället för att tillåta användaren skapa eget material i form av modifikationer, kartor och texturer, det vill säga fullt modifikationsstöd och min plånbok öppnas i deras ära, då förutsatt att spelet inte blir ännu en dum konsolports shooter.

Det vore drömmen, men det blir nog svårt med tanke på att DICE och Frostbite tillhör EA. Hoppar utvecklarna av och startar ett nytt företag så måste dom börja om på ruta ett igen. Det är nog en arbetsplats som många trivs på dessutom, så ett avhopp är förmodligen inte så aktuellt för tillfället.

Medlem
Skrivet av Molotov:

kommer aldrig ske

Klart, kunde cod kan bf, igen...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Raklödder:
Skrivet av Bojkott:

Om det kommer ett BF5, som än en gång utspelas i nutid, före BF2143 så ger jag helt och hållet upp BF-serien. Då har EA visat tydligt att man inte lyssnar på fansen.

Det blir inget mer Battlefield för min del. DICE bör istället se till att dem lägger ned tid på att skapa ett nytt Battlefield 1942 med Frostbite 2.5 "3" helt utan EAs samverkan, fritt från EAs Origin, utan krav på att va konstant uppkopplad mot EAs always-online-DRM servers, sega serversökningar i webbläsare, meninglösa DLCs istället för att tillåta användaren skapa eget material i form av modifikationer, kartor och texturer, det vill säga fullt modifikationsstöd och min plånbok öppnas i deras ära, då förutsatt att spelet inte blir ännu en dum konsolports shooter.

Jag håller med dig men det kommer tyvärr inte att inträffa. DICE ägs till 100% av EA och det är de stora herrarna på EA som bestämmer.
(I ärlighetens namn så var DICE förra VD, numera stövelslickare på EA, troligtvis en stor del av problemet).

Medlem

är det bara jag som vill ha ett helt nytt BF Vietnam?

fast å andra sidan allt utom nutid känns bra, känns som man kört nutid sen MW 1.. :S

Medlem

2142 va jö halv asball!
Gillade känslan i vapnena

Medlem

2142 var ju ett av de roligare spelen om man bortser från BF2 och Vietnam!

Medlem

Efter Battlefield 4 kommer ju självklart 2143, dock så hade jag hoppats på att det skulle komma innan ännu ett modern warfare... Battlefield.

Nu är det bara att hoppas att Battlefield 4 för med sig något verkligen speciellt.

Medlem

Drömma kan man ju alltid. *hoppas innerligt att 2142 easteregget i BF3's DLC inte bara var "för teh Lulz"*


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av ericosten:

är det bara jag som vill ha ett helt nytt BF Vietnam?

fast å andra sidan allt utom nutid känns bra, känns som man kört nutid sen MW 1.. :S

Tycker bf Vietnam var det roligaste på delad plats med 2an, skulle gärna se ett nytt bfv och inte någon jävla halvdan skitexpansion som vi såg med bc2.

Är det bara jag som tycker att 2142 var deras största flopp, kändes som en snabb produktion och bara ett "rebrand" av battlefield 2 , tyckte det saknade all den känsla som fans 2an och 1942

Medlem

Vem fan vill inte det..?

Hur länge ska man behöva vänta..?

Låter som att han har fått höra att DICE sitter i möten just nu och diskuterar om dom ska göra en framtidsshooter vilket lär påbörjas innan BF4 släpps

Medlem

BF4 kommer jag inte spela om jag inte får det i present eller något. Blev besviken när jag såg att det var ännu ett som utspelar sig i modern tid, så jävla tråkigt.

Medlem

Vore kul kanske om de slutade mjölka sönder kossan och försökte göra nåt nytt för en gångs skull... ytterligare en kringsshooter i samma miljöer som förut, med samma tråkiga multiplayer-stuk... suck. Vill se något nytt komma från DICE, annars är de lika värdelösa som alla andra studios som bara fiser ut samma skräp hela tiden. Hur många Battlefield-spel till kan man göra innan folk tröttnar? Visst, alla fjortisar tycker det är ballt, men alla seriösa spelare vet vad DICE är kapabla till och tror säkert att de kan göra nåt nytt för en gångs skull.

Använd Frostbite till nåt nytt tack, tills dess så får DICE inte ett öre mer av mig.

Spela Planetside 2


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

villha.nu


signatur

Nämen!

Medlem

WWII eller framtid är melodin. Nutid suger hårt!


signatur

Meep!

Medlem

Nej nej nej nej neeeeeej!!! *uppgiven*


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Gen
Medlem

EA - jag lovar att köpa ett nytt 2142 om ni låter DICE jobba lite mer rätt saker för en jävla gångs skull.

Fattar att vi inte kan skylla på DICE i detta läge eftersom EA håller dem hårt i kopplet och EA stinker verkligen.

De kan glömma att jag köper deras jäkla Battlefield 3.5 som de kallar 4.

12
Skriv svar