Obehaglig trailer från Deadly Premonition: The Director's Cut

Robot
Obehaglig trailer från Deadly Premonition: The Director's Cut
Medlem
Obehaglig trailer från Deadly Premonition: The Director's Cut

Verkar mys

Medlem

Jag blev lite kaffesugen!

Medlem

Fick det idag och har spelat ett par timmar. Som vanligt med portningar så har FPS'en försämrats något, vilket säger en del då den redan är ganska dålig på 360. Snitt verkar vara runt 15 FPS, ibland hackar det sig fram ordentligt och är nog nere på runt 10 (drömscenen i början med de två ungarna som sitter i en soffa. Plågsamt att se nästan).

Det är SJUKT mycket aliasing i vissa scener, ibland ser upplösningen ut som 320x240. Men ja, grafiken är delvis uppdaterad (granarna såg lite bättre ut te.x,). Dock ser det fortfarande ut som ett PS2 spel, om ens det. 128x128 och 256x256 texturer verkar fortfarande dominera, inte vackert.

Jag hade inga problem med 360 kontrollerna så vetifan om det var ett så bra köp, hade nog förväntat mig lite mer, mest besviken är jag på FPS'en.. var väl iofs naivt att tro att den skulle bli bättre på PS3 när det omvända är det mer naturliga. Har iofs beställt Move till PS3, kan vara intressant att se hur funkar med detta spel.

Rekommenderar det ändå eftersom det är ett unikt och vädligt bra spel, hoppas spelet får en uppföljare i samma anda men med bra FPS och grafik.


signatur
Medlem
Skrivet av vurt:

Fick det idag och har spelat ett par timmar. Som vanligt med portningar så har FPS'en försämrats något, vilket säger en del då den redan är ganska dålig på 360.

Originalet kom väl till PS3 också men av någon anledning tror jag Microsoft betalade för att det skulle vara Xbox-exklusivt utanför Japan?

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av vurt:

Fick det idag och har spelat ett par timmar. Som vanligt med portningar så har FPS'en försämrats något, vilket säger en del då den redan är ganska dålig på 360.

Originalet kom väl till PS3 också men av någon anledning tror jag Microsoft betalade för att det skulle vara Xbox-exklusivt utanför Japan?

Var tvungen att googla detta, och du har rätt. Iofs var väl spelet från början till PS2 (men kom aldrig ut) så jag antar motorn inte alls är optimerad för vare sig 360 eller PS3. Synd att dom inte kunnat optimera det alls.


signatur
Medlem
Skrivet av vurt:

Var tvungen att googla detta, och du har rätt. Iofs var väl spelet från början till PS2 (men kom aldrig ut) så jag antar motorn inte alls är optimerad för vare sig 360 eller PS3. Synd att dom inte kunnat optimera det alls.

Det här är ett sånt där spel där jag får känslan att det finns ett bra spel någonstans men det är dolt av bristande teknik. Jag har funderat på att skaffa originalet vid några tillfällen (då jag tror att den asiatiska PS3-utgåvan även har engelska som val) men oavsett pris så har jag fått känslan att det varit lite för dyrt.

Det kanske blir ett köp om denna version dyker upp till ett bra pris.

Medlem

Tycker att alla ni som äger PS3 inte ska tvivla om att det är ett bra spel (om än knasigt).

Jag har spelat det på 360 och glömmer det aldrig. Är sjukt jealous på er som nu får extramaterial dessutom.

Medlem

Fick det idag men inte spelat än, får väl ta en titt på det imorgon (inte spelat det på 360). Hade tänkt spela ut Downpour först men blir rätt så nyfiken.

Medlem

Aldrig hör talas om det det, men efter att ha läst upp lite verkar det som jag verkligen missat nåt. Är det värt att spela igenom på 360?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Aldrig hör talas om det det, men efter att ha läst upp lite verkar det som jag verkligen missat nåt. Är det värt att spela igenom på 360?

Om du inte har en PS3, så sure.

1
Skriv svar