Problem för Steams kunder under Star Wars-rea

Robot
Problem för Steams kunder under Star Wars-rea

Den som föll för lockelsen och köpte stora Star Wars-paketet märkte snart att allt inte stod rätt till.

#nyhetstips, #valve, #star-wars-battlefront-ii-5, #star-wars-knights-of-the-old-republic, #star-wars-empire-at-war


Medlem
Problem för Steams kunder under Star Wars-rea

Testade spelet för några år sedan, var inget vidare RTS-spel... köper man det är det nog bara "för att"... vem hade inte velat styra en bunte med stormtroopers?

Medlem

Valve snuvar fansen? Det är knappast så att de gjort detta med flit. Styr upp rubriken.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Känns inte rubriken lite missledande? Visserligen har dom ju inte svarat ännu, men de har väl inte tagit bort spelet för de som köpte det? Förhoppningsvis är det någon bugg i aktiveringssystemet som snart är löst!


signatur

Nämen!

Medlem

Notice: We are currently out of CD Keys for this game. More CD Keys have been requested and will be available shortly.

Medlem

steam säljer ett spel som inte går att starta, varför skulle det inte vara deras fel?

Medlem

Därför att det inte är Steam som tillhandahåller nycklarna. De är endast mellanhand, och tar nycklarna slut är det upp till utvecklaren att producera dessa och tillhandahålla de.

Tillgången till spelet avgörs av utvecklaren, och inte av Steam. Således, är kopiorna Steam innehar otillräckliga, är det upp till utvecklaren att åtgärda detta, på samma sätt som det ligger i utvecklarens händer att se till att Steam har tillräckligt med nycklar tillgängliga från början.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Därför att det inte är Steam som tillhandahåller nycklarna. De är endast mellanhand, och tar nycklarna slut är det upp till utvecklaren att producera dessa och tillhandahålla de.

Tillgången till spelet avgörs av utvecklaren, och inte av Steam. Således, är kopiorna Steam innehar otillräckliga, är det upp till utvecklaren att åtgärda detta, på samma sätt som det ligger i utvecklarens händer att se till att Steam har tillräckligt med nycklar tillgängliga från början.

Tar nycklarna slut är det steam som borde inaktivera köp knappen tills dess att de får nya nyckla kan man tycka. Har de inget att sälja borde de inte ta betalt för det.

Skribent
Skrivet av Stag:

Därför att det inte är Steam som tillhandahåller nycklarna. De är endast mellanhand, och tar nycklarna slut är det upp till utvecklaren att producera dessa och tillhandahålla de.

Tillgången till spelet avgörs av utvecklaren, och inte av Steam. Således, är kopiorna Steam innehar otillräckliga, är det upp till utvecklaren att åtgärda detta, på samma sätt som det ligger i utvecklarens händer att se till att Steam har tillräckligt med nycklar tillgängliga från början.

Fortfarande Steams ansvar gentemot kunden.


signatur

I am the black wizards.

Inaktiv

Hedjå fz, nu är jag så jädrans trött på era missledande rubriker som ska locka åt sig visningar och recensioner som bara är fyllda av fakta.

Medlem
Skrivet av Prexun:

Hedjå fz, nu är jag så jädrans trött på era missledande rubriker som ska locka åt sig visningar och recensioner som bara är fyllda av fakta.

Good riddance.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Hm. I min mening är det utvecklarens ansvar att se till att Steam har tillräckligt med nycklar.

Oavsett, att skriva att Steam snuvar kunderna på spelen är fel, då det knappast är meningen. Men såg att ni åtgärdat det nu.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Skribent
Skrivet av Stag:

Hm. I min mening är det utvecklarens ansvar att se till att Steam har tillräckligt med nycklar.

Oavsett, att skriva att Steam snuvar kunderna på spelen är fel, då det knappast är meningen. Men såg att ni åtgärdat det nu.

En butik ska fortfarande inte sälja varor de inte har. Därav tycker jag att man snuvat kunden på spelet. Man handlar väl digitalt för att få spelet direkt och inte om ett tag.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Bara jag som har problem att få igång The force unleashed?


signatur

Spelar på: PC, Nintendo Switch, PS5 och iOS.
Äger även: NES, SNES, Saturn, Playstation 1,2,3,4, PSP, XBOX360.

Inaktiv

Gillar Valve, men man kan inte alltid ta dem i försvar. Även om de endast agerar mellanhand iom steam, så är det fortfarande deras ansvar att se till att utgivarna har nycklar tillgängliga, annars skall det inte finnas ute till försäljning. Det är säkerligen lagbrott i många länder.

Medlem

För mig är problemet i Battlefront II, har dock inte testat Empire at War än så jag har kanske problem där med. Visst, det är tråkigt att det inte finns nycklar, men jag kan tänka mig att det är enormt många som köper. Vill man få pengarna tillbaka får man säkert det.

Hur som helst ser jag iallafall hellre att jag kan köpa det och spela det så fort de får in nya nycklar än att man missar erbjudandet för att nycklarna tar slut. Den bästa lösningen vore nog att det kommer upp en notis om att det för närvarande inte finns nycklar men att de är på gång.

Skribent
Skrivet av joonsson:

För mig är problemet i Battlefront II, har dock inte testat Empire at War än så jag har kanske problem där med. Visst, det är tråkigt att det inte finns nycklar, men jag kan tänka mig att det är enormt många som köper. Vill man få pengarna tillbaka får man säkert det.

Hur som helst ser jag iallafall hellre att jag kan köpa det och spela det så fort de får in nya nycklar än att man missar erbjudandet för att nycklarna tar slut. Den bästa lösningen vore nog att det kommer upp en notis om att det för närvarande inte finns nycklar men att de är på gång.

Då är det ju en annan femma. Testade att lägga till det i min varukorg, men fick ingen varning.


signatur

I am the black wizards.

Jag köpte spelen för flera år sedan, har inte ens hunnit spela dem än


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Är väl bara EA som kan göra fel? Eller?

Inaktiv

Disney har redan börjat lura folk på pengar!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Inaktiv
Skrivet av LyktstolpeN:

Är väl bara EA som kan göra fel? Eller?

Verkligen inte. Däremot gör EA fler fel än något annat företag inom spelbranschen.

Moderator | Testpilot
Skrivet av walter_iego:

Jag köpte spelen för flera år sedan, har inte ens hunnit spela dem än

Det spelet kunde du ju ha lagt i lådan ^-^


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av User:

Gillar Valve, men man kan inte alltid ta dem i försvar. Även om de endast agerar mellanhand iom steam, så är det fortfarande deras ansvar att se till att utgivarna har nycklar tillgängliga, annars skall det inte finnas ute till försäljning. Det är säkerligen lagbrott i många länder.

Nä precis, allt är inte guld och gröna skogar.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av joonsson:

För mig är problemet i Battlefront II, har dock inte testat Empire at War än så jag har kanske problem där med. Visst, det är tråkigt att det inte finns nycklar, men jag kan tänka mig att det är enormt många som köper. Vill man få pengarna tillbaka får man säkert det.

Hur som helst ser jag iallafall hellre att jag kan köpa det och spela det så fort de får in nya nycklar än att man missar erbjudandet för att nycklarna tar slut. Den bästa lösningen vore nog att det kommer upp en notis om att det för närvarande inte finns nycklar men att de är på gång.

Då är det ju en annan femma. Testade att lägga till det i min varukorg, men fick ingen varning.

Nej, men de borde lägga in en sån funktion. För lite besviken blev jag allt att jag inte fick spela Battlefront den 4/5

Medlem

Det jag egentligen tycker är det värsta är som det står i artikeln att det inte finns en officiel kommentar någonstans, endast de som själva kontaktat steamsupport har fått någon typ av kommentar.
Ifall det här hade varit ubisoft eller ea hade den här tråden varit komplett full med folk som spytt galla över det hela.

Medlem

Appopå Star Wars RTS, någon som minns Galactic Battlegrounds?

Medlem

Det finns faktiskt en kommentar i forumet på steam. Där dom säger att nycklarna verkar vara slut, de jobbar på att lösa det.

Medlem

Ganska kass att sälja en produkt och sedan inte ge produkten. Sådant kallas utanför Steam för bedrägeri.


signatur

I drank what?

Medlem

Jävligt roligt att se folk som klagade på att deras simcity som de köpte inte funkade säga att det inte är steams fel att empire inte nu fungerar.
Du köpte simcity som ej funkade på launch = klaga
Du köper detta från steam och det funkar ej = säger att det inte är steams fel.
Tror ni verkligen att Steam inte kan lägga en text där det står "out of stock".


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av kill455:

Jävligt roligt att se folk som klagade på att deras simcity som de köpte inte funkade säga att det inte är steams fel att empire inte nu fungerar.
Du köpte simcity som ej funkade på launch = klaga
Du köper detta från steam och det funkar ej = säger att det inte är steams fel.
Tror ni verkligen att Steam inte kan lägga en text där det står "out of stock".

Jag tror det är lite av en "damned if you do, damned if you don´t" situation. Hade Valve lagt in texten "out of stock" hade folk blivit fly förbannade för att dom inte kan köpa ett spel som är på rea naturligtvis.

Dock kan man ju tycka att dom kunde lagt in en tillfällig text som förklarar att där är en fördröjning på keysen och du får ditt spel när dom får in fler, oavsett om det är Valves fel eller inte. ( Det är inte Valve som godtyckligt bestämer vilka spel som är på rea, på samma sätt som Valve inte bara kan godtyckligt genererar lite keys till spel dom har ett avtal att distribuera, det är publisherns eller spelutvecklarens jobb! ) Ganska långt ifrån samma sak som "SimCity"-debaclet...

Hur som helst så verkar det vara fixat nu enligt steamtråden som länkades i artikeln.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

12
Skriv svar