Bilder från World of Warships – inget för landkrabbor

Robot
Medlem
Bilder från World of Warships – inget för landkrabbor

Har de lyckats implementera någon form av "endgame" i deras spel? Spelade WoT för två år sedan eller något, men så fort man låst upp den tank man ville tog det roliga slut - och därför slutade jag också spela.

Blivit bättre?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Endgame till WoT? Jag vet inte riktigt om det behövs. Jag har inte känt något behov för det i alla fall. Man har ju fler bollar (tanks) i luften samtidigt så när man är "klar" med en så är det bara att fokusera på nästa. Det finns ju i och för sig Clan Wars där man slåss om områden på en stor europa-karta, men det är inget som jag har tagit mig an än. Tror det läget fortfarande är i beta..


signatur

"When there is no more room in hell, the dead will walk the earth."

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Har de lyckats implementera någon form av "endgame" i deras spel? Spelade WoT för två år sedan eller något, men så fort man låst upp den tank man ville tog det roliga slut - och därför slutade jag också spela.

Blivit bättre?

Pröva flera nationer och stridsvagnar, pansarvärnskanonvagnar och bandhaubitsar. Ibland kan favoriterna vara de man minst anar.

Dock måste jag hålla med om att det är lite tråkigt när man har låst upp allt till sitt favoritfordon och sedan "bara" spelar det för skojs skull. Man tappar liksom en bit a drivkraften som förut fanns med "bara en eller två matcher till så har råd att låsa upp det nya tornet"

Medlem

Spelar wot dagligen(tröttnat ganska mycket på det men det har sina kul stunder fortfarande) och taggar warships så in i helskotta Älskar slagskepp så detta kmr bli guld för mig !

Medlem

Fett med feta skepp. Fett som fan!

Medlem

Kan de inte sätta ihop alla dessa spel till ett? En bantyp med pansarvagnar och flygplan och en annan med flygplan och stridsskepp. Det hade varit ett drömspel för mig.

Medlem
Skrivet av Wartoz:

Kan de inte sätta ihop alla dessa spel till ett? En bantyp med pansarvagnar och flygplan och en annan med flygplan och stridsskepp. Det hade varit ett drömspel för mig.

Det kallas Warthunder.
Visst, det finns bara flygplan änsålänge i warthunder, men inom en snar framtid kommer det även komma båtar och stridsvagnar!

Medlem
Skrivet av Wartoz:

Kan de inte sätta ihop alla dessa spel till ett? En bantyp med pansarvagnar och flygplan och en annan med flygplan och stridsskepp. Det hade varit ett drömspel för mig.

War Thunder som Jimsam sa. Dock bara flygplan än så länge. Men den som lever får se! Wargaming kanske gör en kombination av alla tre spelen i framtiden. De utvecklar ju World of Tanks ständigt. Kommer nya saker titt som tätt. Jag kör World of Tanks, World of Warplanes och War Thunder.

Medlem

Slutmålet är att sammanföra alla spelarna på alla spelen i en enda massiv fight.

Tänk er.. hundratals fordon, skepp och flygplan samtidigt över en massiv karta massor med sub-objectives, allt i realtid. Kontot som du har är samma över alla spel.

Det går bra för Östeuropéerna bakom serien.

Medlem

Det här kommer bli så jäkla nice bara mekaniken blir bra.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Har de lyckats implementera någon form av "endgame" i deras spel? Spelade WoT för två år sedan eller något, men så fort man låst upp den tank man ville tog det roliga slut - och därför slutade jag också spela.

Blivit bättre?

Det är ju lite som att fråga när Valve skall implementera "end game" i Counter Strike. Nu har jag iofs inte spelat WoT något, men från det jag sett och läst om det, så tror jag min liknelse stämmer rätt så bra. Förutom det faktum så klart att du låser upp bättre tanks osv.

Skrivet av Wartoz:

Kan de inte sätta ihop alla dessa spel till ett? En bantyp med pansarvagnar och flygplan och en annan med flygplan och stridsskepp. Det hade varit ett drömspel för mig.

De sa ju i en intervu eller dev-video för ett tag sedan att tanken är just att på något vis koppla samman spelen. Sedan om det innebär att man kommer spela alla tre versionerna på samma karta, eller på något annat vis kämpa mot gemensamma mål i någon form av kampanj tror jag var lite oklart.

Medlem
Skrivet av Sethernis:

Slutmålet är att sammanföra alla spelarna på alla spelen i en enda massiv fight.

Tänk er.. hundratals fordon, skepp och flygplan samtidigt över en massiv karta massor med sub-objectives, allt i realtid. Kontot som du har är samma över alla spel.

Det går bra för Östeuropéerna bakom serien.

Det låter som att du citerar det spel som redan har alla dessa kriterier... http://www.battlegroundeurope.com/

http://www.youtube.com/watch?v=ogEjCZn8mHY&feature=share&list...

Med den skillnaden att WWIIOnline är en simulator som kräver en del från spelaren och WoT och dess efterföljare är casual gamer concept där man snabbt kan logga på och och riva av en batalj eller två om man har en halvtimma över.

Medlem
Skrivet av Wartoz:

Kan de inte sätta ihop alla dessa spel till ett? En bantyp med pansarvagnar och flygplan och en annan med flygplan och stridsskepp. Det hade varit ett drömspel för mig.

"Single MMO Battle Realm
The MMO war series—World of Tanks, World of Warplanes and World of Warships—will soon unite to create the ultimate gaming universe gathering millions of players into a single community of war gamers. Common economics will allow the transfer of resources between all three games. A single global map will gather tankmen, pilots and mariners under a common tussle for world domination."

Taget från War of Warships webbsida: http://worldofwarships.com/

Medlem

Stridsvagn... Stridsvagn... Stridsvagn... när ska ni civila lära er?


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem
Skrivet av pubisboy:
Skrivet av Wartoz:

Kan de inte sätta ihop alla dessa spel till ett? En bantyp med pansarvagnar och flygplan och en annan med flygplan och stridsskepp. Det hade varit ett drömspel för mig.

"Single MMO Battle Realm
The MMO war series—World of Tanks, World of Warplanes and World of Warships—will soon unite to create the ultimate gaming universe gathering millions of players into a single community of war gamers. Common economics will allow the transfer of resources between all three games. A single global map will gather tankmen, pilots and mariners under a common tussle for world domination."

Taget från War of Warships webbsida: http://worldofwarships.com/

Tyvärr är det inget i den texten som säger att man kommer att kunna köra stridsvagn/fartyg/flyg i en och samma strid, där dom olika vapengrenarna ger varandra understöd.

Jag tolkar det som att man kommer att kunna flytta resurser(gold coins?) mellan dom olika kontona och att man nyttjar den globala kartan för alla tre vapengrenarna och att alla dessa 3 vapengrenar påverkar den globala kartan, men inget om att strida på ett och samma slagfält.

Medlem
Skrivet av Chimaera72:
Skrivet av pubisboy:
Skrivet av Wartoz:

Kan de inte sätta ihop alla dessa spel till ett? En bantyp med pansarvagnar och flygplan och en annan med flygplan och stridsskepp. Det hade varit ett drömspel för mig.

"Single MMO Battle Realm
The MMO war series—World of Tanks, World of Warplanes and World of Warships—will soon unite to create the ultimate gaming universe gathering millions of players into a single community of war gamers. Common economics will allow the transfer of resources between all three games. A single global map will gather tankmen, pilots and mariners under a common tussle for world domination."

Taget från War of Warships webbsida: http://worldofwarships.com/

Tyvärr är det inget i den texten som säger att man kommer att kunna köra stridsvagn/fartyg/flyg i en och samma strid, där dom olika vapengrenarna ger varandra understöd.

Jag tolkar det som att man kommer att kunna flytta resurser(gold coins?) mellan dom olika kontona och att man nyttjar den globala kartan för alla tre vapengrenarna och att alla dessa 3 vapengrenar påverkar den globala kartan, men inget om att strida på ett och samma slagfält.

Jag tolkade i alla fall "A single global map will gather tankmen, pilots and mariners under a common tussle for world domination" så. Den som lever får se.

Medlem
Skrivet av pubisboy:
Skrivet av Chimaera72:
Skrivet av pubisboy:
Skrivet av Wartoz:

Kan de inte sätta ihop alla dessa spel till ett? En bantyp med pansarvagnar och flygplan och en annan med flygplan och stridsskepp. Det hade varit ett drömspel för mig.

"Single MMO Battle Realm
The MMO war series—World of Tanks, World of Warplanes and World of Warships—will soon unite to create the ultimate gaming universe gathering millions of players into a single community of war gamers. Common economics will allow the transfer of resources between all three games. A single global map will gather tankmen, pilots and mariners under a common tussle for world domination."

Taget från War of Warships webbsida: http://worldofwarships.com/

Tyvärr är det inget i den texten som säger att man kommer att kunna köra stridsvagn/fartyg/flyg i en och samma strid, där dom olika vapengrenarna ger varandra understöd.

Jag tolkar det som att man kommer att kunna flytta resurser(gold coins?) mellan dom olika kontona och att man nyttjar den globala kartan för alla tre vapengrenarna och att alla dessa 3 vapengrenar påverkar den globala kartan, men inget om att strida på ett och samma slagfält.

Jag tolkade i alla fall "A single global map will gather tankmen, pilots and mariners under a common tussle for world domination" så. Den som lever får se.

Dom hade en video som visade upp deras nya hemsida med alla 3 spel samlade på den sidan. Det verkar som att det kommer vara på samma bana, men inte land och luft eller havsfordon samtidigt som strider tillsammans

Medlem
Skrivet av Scream112:

Det är ju lite som att fråga när Valve skall implementera "end game" i Counter Strike. Nu har jag iofs inte spelat WoT något, men från det jag sett och läst om det, så tror jag min liknelse stämmer rätt så bra. Förutom det faktum så klart att du låser upp bättre tanks osv.

Om Counter Strike hade handlat om att låsa upp kraftfullare och bättre saker och inte "skill level" så förstår jag ditt resonemang - men eftersom både du och jag vet att Counter Strike inte gör det har jag ingen aning om vilken tombola du rotat i för att leta rätt på det svaret du skrev. Ah, nej! Du har inte ens spelat det? Då slutar jag lägga tid på att svara.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Bara jag som tycker att det är lite fel skala på vågorna, det får liksom skeppen att se ut som radiostyrda modeller...

1
Skriv svar