Spela Chivalry gratis i helgen

Robot
Spela Chivalry gratis i helgen

Upplev den köttiga medeltiden utan att betala en endaste riksdal.

#war-of-the-roses, #fatshark, #chivalry-medieval-warfare


Medlem
Spela Chivalry gratis i helgen

Men nej! Då måste jag avinstallera saker från hårddisken. Hem och spela efter skolan då! Jupp

Medlem

Älskart <3


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Från när kan man ta hem och testa? Kan inte se annat än prissänkning just nu


signatur

Nothing is power without Control

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av erazerswe:

Från när kan man ta hem och testa? Kan inte se annat än prissänkning just nu

Brukar väl vara fredagseftermiddar/kvällar


signatur
Medlem

Lyckan när man halshugger någon med Two hand sword!:) älskade modden, älskar stand alone ännu mer ! <3

Avstängd

Köpte skiten för 3 månader sen, spelade några timmar innan jag tröttnade totalt.

Inaktiv

Ett av de bättre multiplayerspelen där ute.

Kräver skills och taktik för att inte bli ägd, grymt kul!

Medlem

Köpte det på rea förrut.

Spelet är snabbare än War of the Roses, men det är verkligen SVÅRT att bemästra!

Lyckligtvis så är spelet hur som haver hur jävla kul som helst så det spelar ingen större roll. Dessutom är spelet hyffsat lätt att komma in i.

Jag köpte spelet på ren impuls och förväntade mig att lira kanske 10-15 timmar. Jag kom upp till 70 timmar inom loppet av 3 veckor. Har smålirat sedan dess pga plugget i skolan som nu intensifieras.

Riktigt bra spel.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Ett av de bättre multiplayerspelen där ute.

Kräver skills och taktik för att inte bli ägd, grymt kul!

Synd bara att hitboxen är rätt dålig imo

Inaktiv

det roligaste va att gå in på duell-servrar och kasta spjut på folk som fäktades med varandra

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av erazerswe:

Från när kan man ta hem och testa? Kan inte se annat än prissänkning just nu

Brukar väl vara fredagseftermiddar/kvällar

Tackar, håller koll!


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Fantastiskt kul spel.

Men när free weekend är över får ni ta och tanka och testa Pirates, Vikings and Knights II istället (det är gratis).

Medlem
Skrivet av Kuci:
Skrivet av Aresz:

Ett av de bättre multiplayerspelen där ute.

Kräver skills och taktik för att inte bli ägd, grymt kul!

Synd bara att hitboxen är rätt dålig imo

Also known as: your aim.

Medlem
Skrivet av p1mm3:

Köpte skiten för 3 månader sen, spelade några timmar innan jag tröttnade totalt.

Fan chivalry äger ju ett av de få spel som ger sjukt mycket värde för pengarna. För min del absolut det bästa köpet 2012 och har säkert lagt 200+ timmar i det. Tillskillnad från andra av dagens spel så krävs det "skill" och de har inte utvecklat spelet för att ge massa "instant gratification", löjliga perks & rankups.

Old school ftw, riktigt grymt spel.

Medlem

Steam <3
Det är nästan alltid något spel jag ser i listan min som jag inte hade en aning om fanns där

Medlem
Skrivet av erazerswe:

Från när kan man ta hem och testa? Kan inte se annat än prissänkning just nu

Jag kunde lägga in redan igår, fanns i mitt bibliotek och det var bara att tanka ner.

Medlem
Skrivet av Sethernis:
Skrivet av Kuci:
Skrivet av Aresz:

Ett av de bättre multiplayerspelen där ute.

Kräver skills och taktik för att inte bli ägd, grymt kul!

Synd bara att hitboxen är rätt dålig imo

Also known as: your aim.

Also known as: Melee hitbox och Unreal engine. Source är den enda motorn som är sämre än Unreal när det gäller melee.

Medlem
Skrivet av Kuci:
Skrivet av Sethernis:
Skrivet av Kuci:
Skrivet av Aresz:

Ett av de bättre multiplayerspelen där ute.

Kräver skills och taktik för att inte bli ägd, grymt kul!

Synd bara att hitboxen är rätt dålig imo

Also known as: your aim.

Also known as: Melee hitbox och Unreal engine. Source är den enda motorn som är sämre än Unreal när det gäller melee.

Fast nu är det ju så att UDK & UnrealE stock inte har något av det melee systemet som de helt själva utvecklat till chivalry. Som sagt det är inget fel på hitboxarna , visst finns det buggar men jag köttar på som en galning och det finns inget som inte går att "countra" oavsett hur bra man är.

Om man istället väljer att se spelet för vad det är så är det ganska imponerande hur det lyckas ha så pass bra , stabil och underhållande melee combat i ett spel. Det är grymt mycket svårare att göra melee rättvist och naturligt över ett nätvärk än att göra projektiler pga hur snabbt det måste gå, och då har UnrealE en av de sämsta nätkoderna Stockwise så de har verkligen lyckats.

Medlem
Skrivet av FZ:

Upplev den köttiga medeltiden utan att betala en endaste riksdal.

Riksdaler i singularis är... "riksdaler".

Medlem

Dags att slakta vågor av nybörjare! >: )

Inaktiv

Redan köpt så fruktansvärt kul och annorlunda multiplayer-spel.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Det enda som är lite offputting för mig med det här spelet är server browsern. MEN.

Det finns en lösning!

http://www.chivalrythegame.com/forums/viewtopic.php?f=69&t=10...

På den länken finns en alternativ server browser som körs utanför spelet och den fungerar klockrent!

Medlem
Skrivet av jlarss:

Det enda som är lite offputting för mig med det här spelet är server browsern. MEN.

Det finns en lösning!

http://www.chivalrythegame.com/forums/viewtopic.php?f=69&amp;...

På den länken finns en alternativ server browser som körs utanför spelet och den fungerar klockrent!

Vad är det som är knas med browsern?
Jag hade problem första halvåret med att den låste upp sig men det är fixat sedan några månader tillbaka och den funkar perfa nu :P.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av jlarss:

Det enda som är lite offputting för mig med det här spelet är server browsern. MEN.

Det finns en lösning!

http://www.chivalrythegame.com/forums/viewtopic.php?f=69&amp;...

På den länken finns en alternativ server browser som körs utanför spelet och den fungerar klockrent!

Vad är det som är knas med browsern?
Jag hade problem första halvåret med att den låste upp sig men det är fixat sedan några månader tillbaka och den funkar perfa nu :P.

Jag har fortfarande samma problem nu som jag hade på launch. När man har refreshat browsern ett par gånger så låser den sig och inga servrar dyker upp

Medlem

Irritationsmoment 1: dör oftare av teammates med 2-handssvärd än fiender.
Irritationsmoment 2: server browsern är totalt värdelös. Det står t.ex. 50 ping, så hoppar man in och har 150. Har varit så under dom två veckor jag spelat, så inget specifikt med free-weekend.

Inaktiv
Skrivet av Khorney:

Irritationsmoment 1: dör oftare av teammates med 2-handssvärd än fiender.
Irritationsmoment 2: server browsern är totalt värdelös. Det står t.ex. 50 ping, så hoppar man in och har 150. Har varit så under dom två veckor jag spelat, så inget specifikt med free-weekend.

Konstigt, jag har inga sådana problem som du beskriver. Dock om man är dum nog att springa rakt in i en pågående strid så kommer du bli halshuggen av misstag av dina team mates. Ett annat tips är att inte spela på n00b servrar, om du vill slippa n00bs som svingar vilt med vapnen. Där händer sådant inte lika freqvent.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

1
Skriv svar