Xbox One blir regionslåst

Robot
Medlem
Xbox One blir regionslåst

a men för i HELVETE! är ni helt jävla blåsta i huvet?
2013 å sen låsa -_- idioter.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Det är lustigt då företag pratar om spelutveckling och konsoler, hur dom hela tiden har nya innovativa tekniker för att låta spelaren göra stora val, fast i slutändan handlar det alltid om hur dessa företag har tagit en helt fri sak där vi kunnat välja bland 10 olika vägar, och nu bara ger oss två, som dom kontrollerar.

Regionslåsning år 2013 är patetiskt och desperat av dom.

Medlem

Det här var väl iallafall det MINSTA som man kan klaga på... än så länge.

Visst kunde det väl kanske vara dags att ta bort regionslåsningen... men då vi haft det hela tiden förut så ser jag det inte som något problem.

Tvärtom hade varit värre.

Medlem

Inga problem man kommer kunna chipa one inom ett år

Medlem

Microsoft fortsätter att imponera!

Medlem

Nu har MS slagit sista spiken i kistan. Hejdå xbox, de var kul så länge de varade att vara en fanboy för er.

PS4 Here we go!


signatur
Medlem
Skrivet av Davwve:

Nu har MS slagit sista spiken i kistan. Hejdå xbox, de var kul så länge de varade att vara en fanboy för er.

PS4 Here we go!

All aboard the Ps4 train schoo schoo!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Here we go again, "PS4, here we come".
Är det bekräftat att PS4 inte kommar vara regionslåst? Ni som klagat här, importerar ni verkligen utländska spel allihop eller gnäller ni bara för att gnälla?

Medlem

Hela världen blir mindre och mindre, globaliseringen breder ut sig över allt, utom inom den digitala kulturen...
Tråkigt

Medlem
Skrivet av pubisboy:

Here we go again, "PS4, here we come".
Är det bekräftat att PS4 inte kommar vara regionslåst? Ni som klagat här, importerar ni verkligen utländska spel allihop eller gnäller ni bara för att gnälla?

handlar nog mer om att ha möjligheten att importera mer än att man importera ...med det sagt så den sista konsolen jag köpte var en super nes...så nån sony fanboi är jag då inte.

Medlem

Bollen ligger hos sony.......

Medlem

Varför ska MS göra det så svårt att älska dem?


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Medlem

Finns det någon vettig anledning bakom att ha något regionslåst? Blir konsollen/spelen billigare? Säljer konsollen mer/bättre?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Inaktiv
Skrivet av Javas:
Skrivet av Davwve:

Nu har MS slagit sista spiken i kistan. Hejdå xbox, de var kul så länge de varade att vara en fanboy för er.

PS4 Here we go!

All aboard the Ps4 train schoo schoo!

Welcome over to the dark side, we have cookies :). Och de som inte går över till PS4 kommer gå över till PC. Snacka om att släppa öppet mål till Sony, de kommer skratta hela vägen till banken :D.

Inaktiv

Även utan regionslås så kommer de allra flesta köpa media i den region man befinner sig i. Men för de som vill ha möjlighet till att köra importerade spel eller media blir det tvärstopp. Det enda som händer är att man irriterar den gruppen, för det finns inga extra vinster att hämta.

Regionslås är fegt, bakåtsträvande och gammalmodigt.

Medlem

så kul o läsa om allt MS o xboxone hat när dem inte vet hur det blir med Sonys konsol som har patent för att låsa spel till en konsoll och tror det kommer komma en massa negativa saker om Sony också ..

ta det lugnt i stället o vänta till E3 så får man ta ställning då i stället och då har vi nog fått det mesta bekräftat också om vad som gäller

Medlem

*går till kommentarerna för att läsa om all skit om Xbox One och Microsoft och hur Playstation 4 och Sony kommer göra allt rätt*


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem

Sony må ha sina brister de också men åtminstone försöker de övertala oss om att deras konsol faktiskt är värd att införskaffa... Sen om det nu blir så eller ej är en annan fråga.

Inaktiv

http://www.funnyjunk.com/funny_pictures/4608748/long+but+wort...

Deprimerande läsning, och det mesta är väl redan bekräftat?

Inaktiv
Skrivet av Davwve:

Nu har MS slagit sista spiken i kistan. Hejdå xbox, de var kul så länge de varade att vara en fanboy för er.

PS4 Here we go!

Men snälla nån! Så här har det alltid varit, på både Xbox och PS. Utgivaren kan välja att använda denna funktionen om de så önskar och jag kan lova dig att de kommer regionslåsa vissa titlar på båda plattformar.

Gå till vilken torrentsida somhelst så ser du PAL, NTSC och Region Free beroende på spelen. Det är ett jävla trams här på FZ just nu.

Medlem

fan har de sånt där skit fortfarande. tragiskt...

Medlem

Håller med Rockartisten.

Medlem

Ni som klagar har alltså inte haft någon konsol tidigare?

Medlem

Passande låt

Inaktiv
Skrivet av Exxo:

Ni som klagar har alltså inte haft någon konsol tidigare?

Den förra generationen är från 2005. Tycker du att det är bra att behålla grejer som var dåliga redan på den tiden?

Medlem

Vilket jävla WHINE!

Medlem

Att spela xbox 360 spel är tydligen bakåtsträvande, men att regionslåsa är inte det! INNOVATIVT!

Medlem

3-0 till PS4

Köpte spel till mitt PS3 både från USA, England, Japan utan problem. Så jag hoppas att PS4 ska vara samma sak.

Inaktiv

Trodde aldrig jag skulle säga det men Wii U kanske inte är så dum ändå? ;p

Skriv svar