Plants vs Zombies 2 blommar i juli – blir free-to-play

Robot
Plants vs Zombies 2 blommar i juli – blir free-to-play
Medlem
Plants vs Zombies 2 blommar i juli – blir free-to-play

Neeej, inte free to play

Medlem

... Jippie...

Medlem

Free to play är ju enbart ett sätt för utvecklare att försöka få mer betalt än vad de motsvarande kunnat ta ut genom en vanlig betalningsmodell. Riktigt tråkigt att alla vill gå denna väg.

Medlem

Dom har förstört detta spelet nu

F2P = Freemium SKIT!!!!

Varför kunde dom inte gjort spelet som det första?
det vill säga tagit betalt för det och så hade kunden fått hela spelet.

Funkade skitbra.

Håller tummarna på att det släpps i sin helhet på Steam eller Orgin utan massa Freemium som första spelet gjorde.


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Apple exclusive?
free to play.

Medlem

Är det ärligt talat bara jag som inte ser storheten med PvZ, för mig är det bara ett enormt tråkigt towerdefense utan möjlighet att bygga lanes eller sätta torn optimalt utmed färdiga lanes.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Är det ärligt talat bara jag som inte ser storheten med PvZ, för mig är det bara ett enormt tråkigt towerdefense utan möjlighet att bygga lanes eller sätta torn optimalt utmed färdiga lanes.

Håller med, jag hade kul några timmar sen var det tråkigt.

loc
Medlem

EA strikes again

Medlem

Urk. Låter som det blir ungefär vad det nya PvZ-spelet på facebook är.

Medlem

Idioti! Jag älskar pvz men Free-to-play suger!


signatur

I don’t puke when I drink. I puke when I don’t.

Tjejen har kört det sen det kom och gör så än


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Om men va faaaaaaaaaaaaaaaaan....

Medlem

Hatar f2p då det kommer med item shops, men pvz2 kommer nog inte vara ett spel som jag spelar 24/7 är mycket värre om det är tex ett MMO..

"men de försäkrar att allting går att uppleva och låsa upp utan att betala en krona" detta är iaf bra, inte alla spel som låter spelarna att låsa upp allt utan att öppna plånboken. Om inte annat så förlänger det speltiden då man måste gå den söligare vägen.

Medlem

Jahopp, så nu är det Apple exklusivt och så är det F2P, vilket oftast innebär en massa hemskheter. Jag som trodde att indie-utvecklare stod på spelarnas sida.

Medlem
Skrivet av Jonlissla:

Jahopp, så nu är det Apple exklusivt och så är det F2P, vilket oftast innebär en massa hemskheter. Jag som trodde att indie-utvecklare stod på spelarnas sida.

Sen när är Plants vs Zombies indie?

Medlem

Jag hade ju fått för mig att det skulle komma till PC också ? Enligt deras press release så står det att PvZ2 är exklusivt till iOS (iPhone, iPad och iPod touch) när det släpps; kan det vara så att de portar spelet till fler plattformar vart efter som eller får vi som inte har ett äpple i fickan vara utan ?


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Hoppas att vita vers kostar=är bättre!

Skrivet av Parzec:

Jag hade ju fått för mig att det skulle komma till PC också ? Enligt deras press release så står det att PvZ2 är exklusivt till iOS (iPhone, iPad och iPod touch) när det släpps; kan det vara så att de portar spelet till fler plattformar vart efter som eller får vi som inte har ett äpple i fickan vara utan ?

VA??? antog att det kommer till både pc och konsoler


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

VA??? antog att det kommer till både pc och konsoler

Jag vet inte vart man hittar källan till deras press release men här hos Joystiq har de i alla fall en kopia av den och det är där jag läste det.

Enligt den är det exklusivt till äpple-apparaterna vid släpp i alla fall =(


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Zymac:

Är det ärligt talat bara jag som inte ser storheten med PvZ, för mig är det bara ett enormt tråkigt towerdefense utan möjlighet att bygga lanes eller sätta torn optimalt utmed färdiga lanes.

Håller med, jag hade kul några timmar sen var det tråkigt.

Shut that cake hole!!

Medlem
PaZ
Medlem

Jag tycker att det är bra nyheter, eftersom det första PvZ kändes alldeles för lätt. Med F2P blir de flesta casualspel grymt svåra om man väljer att inte betala, vilket jag ser som en extra utmaning.

1
Skriv svar