Sonys E3 2013 – upp till bevis för favoriten

Robot
Medlem
Sonys E3 2013 – upp till bevis för favoriten

Är inte speciellt "taggad" till sonys konferens, utan skulle gärna vilja se mest av Destiny, Witcher 3 och Cyberpunk 2077.

Medlem

Såhär i efterhand kan jag tycka att det var riktigt smart av Sony att ändå hålla sig i skinnet och inte visa upp konsollen.
Tror nästan att de haft flera olika design alternativ på konsollen. För att sen snabbt som attan välja den designen som var mycket snyggare och sätta i produktion.
Visserligen kanske är lite ologiskt, men why not

Medlem

Dags för Ps4 att visa vart tv hyllan ska stå!

Medlem

Ser mest fram emot att få se hur PS4 ser ut, inte för att utseendet spelar någon större roll men jag är som människa nyfiken av mig. Sen är det väl bara att poppa lite popcorn i väntan på alla kommentarerna om hur snygg, medelmåttig eller ful PS4 är. Ja just.... ska bli intressant att se lite spel med

Medlem

Som @Cortex skrev!

Samt Rome 2 visning av kampanjläget, om inte då visas det nog upp på REZZED!

Medlem

Grejen är att vi redan vet att Sony är duktiga på att erbjuda många olika medialösningar och därför behöver de inte pusha det lika hårt som man upplever att Microsoft gör nu. Sony verkar inom många olika områden (musik, tv, spel, kameror m.m.) och de har därför goda möjligheter att integrera dessa i sina konsoler.

De har en mycket god utgångspunkt den här gången, av det vi har hört hittills så har de en kraftfullare konsol som ändå kommer vara billigare än Xbox One, förmodligen p.g.a. Kinect.

Nu håller jag tummarna för att Microsoft snäpper upp sig och lyssnar på kritiken man fått från sina potentiella kunder och att Sony lägger örat mot rälsen och utnyttjar chansen de nu har.

Medlem

Hur Sony kan vinna E3 : Skicka upp Jack Tretton eller nån annan högt uppsatt person på scen, säg "DRM är bullshit, Playstation 4 kommer inte ha det!". Gå sedan av scenen och se hur pengarna kommer rasa in.

Medlem

Jag förväntar mig ganska mycket, vilket jag vet att jag antagligen inte bör göra. Kommer nog inte bli förbannad ifall det inte blir som jag förväntar mig, kanske lite besviken. Kanske blir jag överraskad, positivt?

Vi får se. Tycker det är spännande oavsett platform när det kommer till spel. Xbone också, fast besvikelsen är att vi inte fått se några spel riktigt. :\ Hoppas även de visar upp lite mer... (tycker det är dags)

Medlem
Skrivet av luftman:

Hur Sony kan vinna E3 : Skicka upp Jack Tretton eller nån annan högt uppsatt person på scen, säg "DRM är bullshit, Playstation 4 kommer inte ha det!". Gå sedan av scenen och se hur pengarna kommer rasa in.

Man måste hålla spelutgivarna nöjda också, brist på spel är nog mer avskräckande för potentiella kunder än DRM.

Medlem

Spännande ska det bli. Xbox är uträknad för min del och Wii U har inte tilltalat mig så mycket, om det ska bli NextGen så är det PS4 eller ingenting och det beror på vad Sony säger.

Annars står jag vackert över helt och hållet


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Håller tummarna för the Last Guardian till PS4!

Medlem

När jag läste att "hoppas KH3 visas" fick jag en rysning ^_^.

Medlem

Jag tippar att FFvs13 magiskt förvandlats till FF15. Dom får iofs gärna kalla det för vad fan dom vill bara dom släpper eländet nån gång detta århundrade.


signatur
Medlem

Jag går dit bungie går


signatur

In a world gone mad only a lunatic is truly insane

Medlem

Det hade varit jättetrevligt att få reda på hur Sonys antibegagnat drm kommer att användas =/

Medlem

Är det inte på måndag allt börjar? D:

MEG
Medlem

Det här är en enligt mig en mycket mer spännande show eller snarare match än när Xbox360 och PS3 släpptes. Två giganter möts i "ringen" vem ska segra?


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Detta är konstigt...
Förra generationen vill jag minnas att MS gick hårt åt att deras 360 "var för spel" medans sony underströk att ps3 var "en komplett medialösning".

Nu är det ombytta roller...?

Och nu när MS har en blueray 1080p förberedd konsoll (något de var duktiga på att påpeka som meningslöst och fullständigt onödigt förra generationen) i svart pianolack så vore det ju lustigt om sony ger oss en ps4 i en vidrig vitgrå färg som mest får en att tänka på skolornas första datasalar...

Nåväl, är iaf ganska peppad på att se hur gränssnittet är och om det blir bättre implamenterad för spel.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Microsoft verkade mest satsa på TV-delen av Xbox, så det är inte konstigt att gamers inte bryr sig. Vi får se vad de visar upp på E3, men jag tror inte det blir nåot spektakulärt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Deep down och destiny kommer vara galet snyggt på PS4 och jag gillar Sony som företag och de planer de har för konsolen i framtiden, för mig blir det PS4 om inget extremt oväntat dyker upp

Medlem
Medlem
Skrivet av fanboyen:
Skrivet av luftman:

Hur Sony kan vinna E3 : Skicka upp Jack Tretton eller nån annan högt uppsatt person på scen, säg "DRM är bullshit, Playstation 4 kommer inte ha det!". Gå sedan av scenen och se hur pengarna kommer rasa in.

Man måste hålla spelutgivarna nöjda också, brist på spel är nog mer avskräckande för potentiella kunder än DRM.

Vill spelutgivarna tjäna pengar så får de vackert komma överens med plattformarna.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Är hyffsat pepp. Tycker inte att de lyckades alls förra generationen så jag hoppas de har skärpt sig. Bättre spel, framför allt fler och bättre mjukvara annars kommer de nog inte att överleva.

Herr rygg

Släpps Kingdom hearts 3 på PS4 bokar jag direkt:P


signatur

"When I grow up, I want to be a Blitzball!" -Kid in Kilika
http://alxeskapader.bloggplatsen.se/

Medlem

Killzone kan dra åt helvete, det är den största anledningen till att jag INTE har köpt PS3..

Medlem
Citat:

Playstation 3 hade aldrig varit en sådan framgång om det inte vore för Uncharted, Ratchet & Clank, LittleBigPlanet, Heavy Rain och God of War.

Trevligt att se Gran Turismo nämnas. Oh shit, vänta, nej inte ett skit står det om det. Det är klart, det mest sålda PS3 spelet har haft mindre med PS3:ans framgång att göra än God of War.

Medlem
Skrivet av azynkron:

Vill spelutgivarna tjäna pengar så får de vackert komma överens med plattformarna.

Det gäller åt båda hållen. Vill konsoltillverkarna tjäna pengar så får de vackert komma överens med spelutgivarna. Utan stöd utifrån är man rökt och det är i den sitsen Wii U befinner sig så som det ser ut för tillfället.

Medlem

Hum om sony visar konsolen några spel och lite hur den funkar så är jag nöjd. Är lite osäker på högtalaren i handkontrollen för jag kan inte låta något när jag spelar. Men man borde kunna stänga av ljudet i den hoppas det iaf. Tycker absolut inte sony/ps4 har någon press på sig snarare ms/xbox som har något att bevisa.

Medlem

Lika taggad som att köpa mjölk på Hemköp; så många att välja bland... -_-

12
Skriv svar