Film från Chernarus – se DayZ i rörelse!

Robot
Film från Chernarus – se DayZ i rörelse!
Medlem
Film från Chernarus – se DayZ i rörelse!

Känns det inte väldigt korkat med motorcykelhjälmar i en zombieapokalyps? Du varken hör eller ser ett skit...

Medlem
Skrivet av Zelzahim:

Känns det inte väldigt korkat med motorcykelhjälmar i en zombieapokalyps? Du varken hör eller ser ett skit...

But, but, but... Dean Hall är ju kungen av realism enligt fanboysen!!!!1

Does not compute!

Medlem
Skrivet av Zelzahim:

Känns det inte väldigt korkat med motorcykelhjälmar i en zombieapokalyps? Du varken hör eller ser ett skit...

De kunde lagt in militärhjälmar (kanske de har gjort?) så man är lite skottsäker mot andra spelare.

Medlem

Ser ju onekligen bättre ut än vanliga Dayz, frågan är hur många buggar som kommer finnas, Både flashpoint och Arma spelen har ju varit fyllda med konstiga buggar.

Sen hoppar jag att dom inför att man kan göra lite mer.
Kommer ihåg när jag lirade Dayz. Du smög runt, hitta gear och försökte gå obemärkt förbi alla glitchiga zombies som teleporterade runt dig (dom va riktigt buggiga) för att sen bli dödad av nån som sitter o campar me sniperbössa. Väldigt sällan de blev roliga strider i det spelet.

Men hoppas detta blir bättre för ideen lockar mig som fan.

Medlem

Synd att det utvecklas i en så dålig och buggig grafikmotor :/ Har så grym potential men tror det kommer bli lite begränsat av motorn. Tror dock fortfarande att det blir bra ^^

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Zelzahim:

Känns det inte väldigt korkat med motorcykelhjälmar i en zombieapokalyps? Du varken hör eller ser ett skit...

De kunde lagt in militärhjälmar (kanske de har gjort?) så man är lite skottsäker mot andra spelare.

militärhjälmar är inte skottsäkra.

Medlem

Bilden, vilken jävla ripoff

Medlem

Varför inte arma 3 motorn?

Medlem

Ser ju ut som skit.... Titta på animationerna -.-"

Medlem
Skrivet av Zelzahim:

Känns det inte väldigt korkat med motorcykelhjälmar i en zombieapokalyps? Du varken hör eller ser ett skit...

Vänta du bara, de kommer gold o diamond camo skins till den dära AKn. Det skulle väl vara en "freetoplay" model på detta väl?

RsT
Medlem
Skrivet av vuze2143:

Ser ju ut som skit.... Titta på animationerna -.-"

Tänk på att det fortfarande är pre-alpha, det mesta som visas nu är placeholders

Medlem
Skrivet av jimbow1234:

Synd att det utvecklas i en så dålig och buggig grafikmotor :/ Har så grym potential men tror det kommer bli lite begränsat av motorn. Tror dock fortfarande att det blir bra ^^

Håller helt med dig. Det är motorn som alltid stoppat mig från att ge mig in i det på riktigt. Så absurt dåligt optimerad. Tyvärr ser just den biten inte särskilt mycket bättre ut i klippet ovan.

Det känns tyvärr lite halvmesyr att göra en standalone av detta vinnande koncept och ändå stanna kvar i en buggig motor tänkt för realism och simulation. De borde nyttjat möjligheten att verkligen göra ett eget spel av det i en annan motor.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Fy fan vilket jävla gnäll det kan vara på folk xD

visst många buggar. men kan bli kul. Dayz modden med några polare var skit kul ju^^

Medlem
Skrivet av RsT:
Skrivet av vuze2143:

Ser ju ut som skit.... Titta på animationerna -.-"

Tänk på att det fortfarande är pre-alpha, det mesta som visas nu är placeholders

Knappast att en alpha är tillräcklig som ursäkt för en hittbox av zomibies på 5m och usla animationer . De skulle aldrig ha lagt energi på standalone tillsammans med arma 2 motorn. Bättre att gå vidare...

Men människor kommer såklart försvara spelet in i döden, likadant med haters och xbox one. Men för mig räcker detta knappast.

Medlem
Skrivet av DAoG:

Bilden är user made, inte officiell.

Fler versioner:

Medlem
Skrivet av gusgun577:

Fy fan vilket jävla gnäll det kan vara på folk xD

visst många buggar. men kan bli kul. Dayz modden med några polare var skit kul ju^^

Kan ju va skönt att göra en förbättring i animationer och kraftiga buggar då det är ett standalone spel och ingen mod. Ska ju också locka nya folk till att spela det.

dzl
Medlem

Jag är verkligen besviken på det jag just såg. Och då älskar jag vanliga dayz. Blir det inte bättre än såhär så kommer jag köra vidare på modden.

Medlem

http://i.imgur.com/dPLcGvE.jpg

Här ser man en del av nya kartan.

Medlem

Jag tycker det är starkt av dom att visa upp en tidig version av spelet och inte försöka dölja något, i stället för superredigerat reklamblaha.

Skrivet av Zelzahim:

Känns det inte väldigt korkat med motorcykelhjälmar i en zombieapokalyps? Du varken hör eller ser ett skit...

Fördelen är ju att man slipper få sitt ansiktet bortätet.

Medlem

Ah, man kan fortfarande bli träffad av zombies på 10 meters avstånd! The soul of DayZ is still there. Awesome..

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Zelzahim:

Känns det inte väldigt korkat med motorcykelhjälmar i en zombieapokalyps? Du varken hör eller ser ett skit...

De kunde lagt in militärhjälmar (kanske de har gjort?) så man är lite skottsäker mot andra spelare.

En militärhjälm är inte skottsäker dagens är gjorda för att skydda mot splitter. Ska du ha en mer skottresistent så får du haffa en hjälm ifrån andra världskriget

Medlem

vete fasen om de ifrån andra världskriget var skottsäkra heller. behöver en rätt fet matalltjocklek för att stoppa en kula beroende på fart och storlek på kulan. det skulle nog bli för tungt för användaren att använda. jag har för mej att jag hörde en siffra på 80% av dödsfallen under 2:a världskriget dog av granatsplitter, men jag vet inte om den siffran stämmer.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av jimbow1234:

Synd att det utvecklas i en så dålig och buggig grafikmotor :/ Har så grym potential men tror det kommer bli lite begränsat av motorn. Tror dock fortfarande att det blir bra ^^

Dålig på vilket vis? Har du sett motorn? Har du testat den?

Nää, trodde inte det heller.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

vete fasen om de ifrån andra världskriget var skottsäkra heller. behöver en rätt fet matalltjocklek för att stoppa en kula beroende på fart och storlek på kulan. det skulle nog bli för tungt för användaren att använda. jag har för mej att jag hörde en siffra på 80% av dödsfallen under 2:a världskriget dog av granatsplitter, men jag vet inte om den siffran stämmer.

Det finns skottsäkra västar, hjälmar och annan utrustning. Problemet är att de är JÄVLIGT tunga så de lämpar sig inte speciellt bra för soldater. Det soldaterna bär är splitterskydd och skydd mot finkalibrig ammunition. Den kan förstärkas i visst avseende mot att man då får kånka runt på en väst som väger en så där 20kg. Detta då plus all annan utrustning som man måste ha med sig. Vad kan då splitterskyddet hjälpa mot?
Ja, splitter då naturligtvis. Dock inte från ex en 15cm artilleripjäs. En sådan skärva på ett par hekto glödande stål skär igenom vilken skyddsväst som helst. Däremot skott från längre håll, rikoshetter, hagelammunition (nej, hagelbrakare är långt ifrån mer kraftfulla än en automatkarbin.. sorry about that) och så vidare. På kortare håll är det väldigt svårt att hitta en lösning som stoppar allt. Speciellt om man använder kaliber 7.62 och uppåt.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

vete fasen om de ifrån andra världskriget var skottsäkra heller. behöver en rätt fet matalltjocklek för att stoppa en kula beroende på fart och storlek på kulan. det skulle nog bli för tungt för användaren att använda. jag har för mej att jag hörde en siffra på 80% av dödsfallen under 2:a världskriget dog av granatsplitter, men jag vet inte om den siffran stämmer.

De hjälpe om kulan träffade i en sådan vinkel att den reflekterades undan. Träffade rätt sorts kula med rätt kraft i rätt (eller fel, hur man nu ser det ) vinkel så spelade det ingen roll om man hade hjälm eller inte.

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

vete fasen om de ifrån andra världskriget var skottsäkra heller. behöver en rätt fet matalltjocklek för att stoppa en kula beroende på fart och storlek på kulan. det skulle nog bli för tungt för användaren att använda. jag har för mej att jag hörde en siffra på 80% av dödsfallen under 2:a världskriget dog av granatsplitter, men jag vet inte om den siffran stämmer.

Standard brukar ligga på mer än 90% av dödsfallen i krig (soldater) som dör av splitterskador. Idag finns ju skottsäkra västar på under 3 kg som är oerhört ergonomiska för användaren (både man som kvinna). Vanligen har man ju plattor i keramik med andra material i standard militära västar som bevisligen stoppar 7.62x54 (Dragunov). Hursomhelst, hjälmarna är ju avsedda att skydda mot sekundärsplitter, vilket är oftare en skade- eller dödsorsak i krig/strid än andra faktorer.


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem

Finns egentligen bara en sak som gör att jag inte köper det där spelet - en zombie ska inte kunna sprinta ikapp dig på det sättet som de där gör. Då föredrar jag t.o.m WarZ.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av vbgbasse:

vete fasen om de ifrån andra världskriget var skottsäkra heller. behöver en rätt fet matalltjocklek för att stoppa en kula beroende på fart och storlek på kulan. det skulle nog bli för tungt för användaren att använda. jag har för mej att jag hörde en siffra på 80% av dödsfallen under 2:a världskriget dog av granatsplitter, men jag vet inte om den siffran stämmer.

Det finns skottsäkra västar, hjälmar och annan utrustning. Problemet är att de är JÄVLIGT tunga så de lämpar sig inte speciellt bra för soldater. Det soldaterna bär är splitterskydd och skydd mot finkalibrig ammunition. Den kan förstärkas i visst avseende mot att man då får kånka runt på en väst som väger en så där 20kg. Detta då plus all annan utrustning som man måste ha med sig. Vad kan då splitterskyddet hjälpa mot?
Ja, splitter då naturligtvis. Dock inte från ex en 15cm artilleripjäs. En sådan skärva på ett par hekto glödande stål skär igenom vilken skyddsväst som helst. Däremot skott från längre håll, rikoshetter, hagelammunition (nej, hagelbrakare är långt ifrån mer kraftfulla än en automatkarbin.. sorry about that) och så vidare. På kortare håll är det väldigt svårt att hitta en lösning som stoppar allt. Speciellt om man använder kaliber 7.62 och uppåt.

Skottsäkra västar av standardutförande ligger på 14kg, detta med benplattor, hjälmar är inte skottsäkra i något avseende. Jag måste nog protestera mot använding av kaliber 7.62 och uppåt, eftersom man idag snarare använder vapen med mindre kaliber, 5.56 i vårt utförande är inte kraftigare, men har egenskapen att den börjar rotera i färden, vilket gör att området kulan täcker på väg mot målet är större, och vilket också ger elakare skador på den som träffas.

Kaliber 5.7 däremot uppvisar egenskaper närmare kraftigare automatkarbiner med större kaliber än annan ammunition man gjort försök med. Detta genom kulan och hylsans utförande. FN P90 (k-pist/PDW) och Five-Seven (pistol) kan nog vara bekanta för en del. "Hagelbrakare" vara kraftigare än automatkarbin? Det får vi nog ta med en nypa salt, eftersom det finns både olika typer av hagelgevär, med olika ammunition, så väl som det finns olika automatkarbiner med olika typer av ammunition. Det som fattas i en del hagelgevär är en mekanism för rekylupptagning, därav kan ett hagelgevär uppfattas som kraftigare, eftersom skytten själv får stå för denna rekylupptagning. Man letar inte efter nåt som stoppar allt, man letar skydd som stoppar mot de yttre effekter en motståndare kan tänkas nyttja efter bedömning.


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Geeks Gaming

Zombizarna är fortfarande fruktansvärt dåliga ju :S

12
Skriv svar