Quantum Break – så fungerar samspelet med tv-serien

Robot
Medlem
Quantum Break – så fungerar samspelet med tv-serien

Så med andra ord är det ingen tv-serie eftersom den inte går på tv. En serie helt enkelt.

Medlem

Fast då är det ju bara cut-scenes, typ? Aja. Pc!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Kan bli intressant

Medlem

låter konstigt. ska bli intressant att se hur det fungerar.

Medlem

Sami Järvi (Sam Lake, aka Max Payne) är en sann mästare på storytelling, så jag känner mig förvånansvärt lugn inför detta lite speciella koncept.

Medlem
Skrivet av KatOne:

Sami Järvi (Sam Lake, aka Max Payne) är en sann mästare på storytelling, så jag känner mig förvånansvärt lugn inför detta lite speciella koncept.

Jag med, han är en mästare indeed, konceptet låter intressant. Hur som helst så kan dom inte faila mer än defiance dyngan, usch


signatur

Game long and prosper

Medlem

Förmodligen så är det ingen som vet exakt hur det fungerar, men menar de att man kommer kunna göra olika val i spelet som gör att "TV-serien" blir helt olika varje gång man spelar?

Annars så har det ju ingen betydelse vad man väljer att göra i spelet om de inte spelat in typ samma scen lika många gånger i serien som man kan göra val i spelet.

Om jag väljer att döda en person så ska det alltså synas i serien...
Jag antar det blir mer som Mass Effect principen: antingen eller.
Inte en "fri värld" där jag kan skada honom/henne i typ benet eller armen som sedan reflekteras i serien.

Om det inte finns några sådana val ens då är det ju bara ännu ett spel med full-motion cutscenes.

EDIT: detta låter bara som bitchande, men jag vill gärna veta mer (precis som alla andra) då Remedy gör bra spel med gripande story. Men företag vill alltid försköna sina "unik" finesser till något mer än vad det är!
Är det en "riktig" serie som Defiance eller är det FMV cutscenes som klipps ihop till en serie baserat på dina val i spelet (vilket låter mycket bättre enligt mig ifs).

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Så med andra ord är det ingen tv-serie eftersom den inte går på tv. En serie helt enkelt.

Spelet är konsolexklusivt, hur många spelar konsol på annat än en TV?


signatur

Xd

Medlem

Kan det inte vara så att de spelar in tvserien efter hur majoriteten av spelarna spelat varje episod. kommer inte stämma för alla då iofs.. men ändå.

Medlem
Skrivet av zwete:
Skrivet av Blackwolfe:

Så med andra ord är det ingen tv-serie eftersom den inte går på tv. En serie helt enkelt.

Spelet är konsolexklusivt, hur många spelar konsol på annat än en TV?

Så om jag skulle koppla datorn till TVn och kolla på en youtube serie så blir det helt plötsligt en tv serie? Makes sense...

Inaktiv
Skrivet av Javas:
Skrivet av KatOne:

Sami Järvi (Sam Lake, aka Max Payne) är en sann mästare på storytelling, så jag känner mig förvånansvärt lugn inför detta lite speciella koncept.

Jag med, han är en mästare indeed, konceptet låter intressant. Hur som helst så kan dom inte faila mer än defiance dyngan, usch

Smaken är som baken.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Fortfarande oklart vad det handlar om......

Jag litar på dem. De har alltid levererat kvalitet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av shocker:
Skrivet av zwete:
Skrivet av Blackwolfe:

Så med andra ord är det ingen tv-serie eftersom den inte går på tv. En serie helt enkelt.

Spelet är konsolexklusivt, hur många spelar konsol på annat än en TV?

Så om jag skulle koppla datorn till TVn och kolla på en youtube serie så blir det helt plötsligt en tv serie? Makes sense...

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:
Skrivet av shocker:
Skrivet av zwete:
Skrivet av Blackwolfe:

Så med andra ord är det ingen tv-serie eftersom den inte går på tv. En serie helt enkelt.

Spelet är konsolexklusivt, hur många spelar konsol på annat än en TV?

Så om jag skulle koppla datorn till TVn och kolla på en youtube serie så blir det helt plötsligt en tv serie? Makes sense...

Jag har min konsol ikopplad i min datorskärm, blir det dator spel då? Och ibland kopplar jag ut datorn till tvn då blir det tvspel

Medlem
Skrivet av robbis:
Skrivet av Blackwolfe:
Skrivet av shocker:
Skrivet av zwete:
Skrivet av Blackwolfe:

Så med andra ord är det ingen tv-serie eftersom den inte går på tv. En serie helt enkelt.

Spelet är konsolexklusivt, hur många spelar konsol på annat än en TV?

Så om jag skulle koppla datorn till TVn och kolla på en youtube serie så blir det helt plötsligt en tv serie? Makes sense...

Jag har min konsol ikopplad i min datorskärm, blir det dator spel då? Och ibland kopplar jag ut datorn till tvn då blir det tvspel

Du hör nog till en rätt liten minoritet, jag skulle aldrig klara av konsol FOV på en datorskärm.


signatur

Xd

1
Skriv svar