Valve retas med Half-Life 3

Robot
Valve retas med Half-Life 3

Sedär, jag skrev en trea i rubriken - Half-Life 3 confirmed!

#nyhetstips, #half-life-3, #half-life-2


Medlem
Valve retas med Half-Life 3

Weuh?

Medlem

Alltså jag tycker inte att tvåan är så bra. Föredrar ettan

Medlem
Skrivet av soderkvist:

Alltså jag tycker inte att tvåan är så bra. Föredrar ettan

Jag tycker tvåan är helt okej, men Black Mesa är helt klart skönast!

Medlem

Det skulle vara oerhört intressant med en inblick i HL-arbetet. Det är ganska uppenbart att det inte gått så bra efter episod 2. Man undrar hur många gånger de börjat om och/eller ändrat stora delar?

Problemet är att det gått så lång tid + att andra spel utvecklats att det blir svårt att leva upp till förväntningarna. Hur mycket nytt kan man göra inom FPS idag utan att gå ifrån det som gör att det känns som Half-Life?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Margy:

Det skulle vara oerhört intressant med en inblick i HL-arbetet. Det är ganska uppenbart att det inte gått så bra efter episod 2. Man undrar hur många gånger de börjat om och/eller ändrat stora delar?

Problemet är att det gått så lång tid + att andra spel utvecklats att det blir svårt att leva upp till förväntningarna. Hur mycket nytt kan man göra inom FPS idag utan att gå ifrån det som gör att det känns som Half-Life?

Spelade om Ep1 och 2 förra sommaren och de kändes faktiskt fortfarande fräscha så jag tror att HL3 fortfarande kan tillföra något. När det nu släpps.


signatur
Medlem

Blir HL3 i stil med HL2 kommer i alla fall jag bli ganska besviken. Visst HL2 var bra på sin tid, men idagsläget är det bara ännu en korridors-shooter. Alltså en linjär sådan.

Om HL3 inte blir mer öppen och djupare (då menar jag inte nödvändigtvis en öppen värd) är i alla fall inte jag speciellt intresserad längre.

Det måste till en ganska stor förändring enlingt mig för att det inte ska råka bli samma som HL2.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Överskattat..har fan tappat intresset för en trea. F u valve!

Medlem

Ettan var helt klart bäst ;), 2an var för mycket nytt och för mycket Disney, men helt klart ett kompakt spel som kan stå på egna ben.

Nu äntligen börjar det röra på sig, men dom har tagit för lång tid på sig. Jag tycker inte det är läge att retas, börja marknadsföra 3an nu istället.

Medlem
Medlem
Skrivet av T.Mani:

Blir HL3 i stil med HL2 kommer i alla fall jag bli ganska besviken. Visst HL2 var bra på sin tid, men idagsläget är det bara ännu en korridors-shooter. Alltså en linjär sådan.

Om HL3 inte blir mer öppen och djupare (då menar jag inte nödvändigtvis en öppen värd) är i alla fall inte jag speciellt intresserad längre.

Det måste till en ganska stor förändring enlingt mig för att det inte ska råka bli samma som HL2.

Jag tycker HL2 kändes ganska så öppen även fast det var en korridors-shooter. Visste inte att så många klagade på HL2. Ett av 2000-talets bästa shooters helt klart.

Inaktiv
Skrivet av T.Mani:

Blir HL3 i stil med HL2 kommer i alla fall jag bli ganska besviken. Visst HL2 var bra på sin tid, men idagsläget är det bara ännu en korridors-shooter. Alltså en linjär sådan.

Om HL3 inte blir mer öppen och djupare (då menar jag inte nödvändigtvis en öppen värd) är i alla fall inte jag speciellt intresserad längre.

Det måste till en ganska stor förändring enlingt mig för att det inte ska råka bli samma som HL2.

Det är väl tvärtom? Vissa spel ska vara korridors-shooter och inte så himla öppen?

Medlem

HL2 kändes mer som en techdemo och laddningssekvenserna mellan de oftast rätt små ytorna kändes väldigt 90-tal.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Avstängd
Skrivet av Margy:

Det skulle vara oerhört intressant med en inblick i HL-arbetet. Det är ganska uppenbart att det inte gått så bra efter episod 2. Man undrar hur många gånger de börjat om och/eller ändrat stora delar?

Problemet är att det gått så lång tid + att andra spel utvecklats att det blir svårt att leva upp till förväntningarna. Hur mycket nytt kan man göra inom FPS idag utan att gå ifrån det som gör att det känns som Half-Life?

Behöver man leva upp till så mycket när det kommer till Half Life? Du har Gordon Freeman och spelen är awesome. Enda dom inte behöver göra är att göra spelet till ett open world, det skulle inte HL passa som.

Medlem

......


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Vem bryr sig? HL2 var ett generiskt och mediokert spel för sin tid och jag tvivlar att HL3 på något sätt skulle höja ribban. Då är jag snäll och bortser från det faktum att det här håller på att bli DNF all over again och de med lite vett i skallen slutar ge ett skit för HL3 "nyheter" som bara är lösa "kanske" rykten.

Medlem

Jag tror att Valve har fryst hela HL3-utvecklingen. Finns ingen poäng i att släppa det. Riskerna är alldeles för stora jämfört med den lilla vinst som möjligtvis kan göras

I absolut bästa fall säljer man 2-3 miljoner kopior, gör en helt okej vinst och nöjer sig så.

I troligaste fall så kommer det vara en superflopp på alla sätt och vis, gamers rasar och Valve förlorar pengar och anseende.

Avstängd
Skrivet av Touhatsu:

Vem bryr sig? HL2 var ett generiskt och mediokert spel för sin tid och jag tvivlar att HL3 på något sätt skulle höja ribban. Då är jag snäll och bortser från det faktum att det här håller på att bli DNF all over again och de med lite vett i skallen slutar ge ett skit för HL3 "nyheter" som bara är lösa "kanske" rykten.

Tror du och dom få som tycker det om hl 2 är en väldigt liten grupp, HL2 var bra och inte mediokert, du förklarar inte ens varför och det gör din förklaring rätt lös med.

Sen hellre att dom tar tid på sig så det blir gjort bra än att slänga ihop något för att fansen ska sluta tjata.

Skrivet av soderkvist:

Alltså jag tycker inte att tvåan är så bra. Föredrar ettan

Wow, trodde att jag var ensam om detta! Ettan är nog en av mina bästa spelupplevelser någonsin medan tvåan är ett hyggligt spel, helt okej men inte mer. Slutade spela det flera gånger för att jag tröttnade och fick anstränga mig för att orka spela klart det minns jag

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Touhatsu:

Vem bryr sig? HL2 var ett generiskt och mediokert spel för sin tid och jag tvivlar att HL3 på något sätt skulle höja ribban. Då är jag snäll och bortser från det faktum att det här håller på att bli DNF all over again och de med lite vett i skallen slutar ge ett skit för HL3 "nyheter" som bara är lösa "kanske" rykten.

Tror du och dom få som tycker det om hl 2 är en väldigt liten grupp, HL2 var bra och inte mediokert, du förklarar inte ens varför och det gör din förklaring rätt lös med.

Sen hellre att dom tar tid på sig så det blir gjort bra än att slänga ihop något för att fansen ska sluta tjata.

Jag tyckte HL2 var coolt på sin tid och helt OK när jag spelade det igen på min xbox via Orange Box. För mig personligen så är det dock ingen kultklassiker eller något sådant, utan ett spel i mängden av "bra spel".

New Vegas, Company of Heroes, Battlefield, Deus Ex osv, där har vi spel som jag ärligt talat njöt av varje sekund av. HL2 blev som Far Cry 3 för mig, jag ville mest spela igenom bara för att se vad snacket handlade om.

Hade HL2 släppts av en annan utvecklare och inte blivit så kultförklarat hade jag troligtvis aldrig spelat det

Medlem

Jag har inga förväntningar alls på HL3, var såpass längesen jag spelade HL2 så har nästan glömt bort om jag gillade det eller inte

Skrivet av Touhatsu:

Vem bryr sig? HL2 var ett generiskt och mediokert spel för sin tid och jag tvivlar att HL3 på något sätt skulle höja ribban. Då är jag snäll och bortser från det faktum att det här håller på att bli DNF all over again och de med lite vett i skallen slutar ge ett skit för HL3 "nyheter" som bara är lösa "kanske" rykten.

+1

Medlem

Har aldrig spelat något Half life, men jag ska säga det att det gör inget alls om ett spel är korridors-liknande.
Vad är skilldnaden mellan Half life's och Call of duty's korridorer? Jo i Haf life får du springa fritt och lösa 'problem', som dessutom ibland kräver att du beger dig bakåt för att göra något du tidigare passerat. I Call of Duty är det endast rakt fram, följ dina NPCer och låt dom guida dig igenom dörrar och skjut allt som rör på sig samt "Press E to..." på allt annat.

Inaktiv

Gillar våning 8, "moneyhose control center"

*Hjärtattackshype*

Men hur ska dom kunna leva upp till hypen? Om någon klarar det så är det ju Valve, hoppas på det bästa.
Frågan är ju varför har man inte hört något på flera år? O vafan hände med E3? Är så nyfiken.

Time mr Freeman, good damn it!

Medlem

Ojoj, börjar nästan bli DNF över detta.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Gillar våning 8, "moneyhose control center"

*Hjärtattackshype*

Men hur ska dom kunna leva upp till hypen? Om någon klarar det så är det ju Valve, hoppas på det bästa.
Frågan är ju varför har man inte hört något på flera år? O vafan hände med E3? Är så nyfiken.

Time mr Freeman, good damn it!

Det är det som är grejen, Valve kan inte leva upp till hypen och dom vet om det också.

Därför tror jag att vi inte har hört något, nämligen för att det finns inget att höra om. De vet att de inte kommer kunna leva upp till förväntningarna och istället för att krångla ut en halvdassig produkt som kommer bli sågad vid fotknölarna så släpper man ingenting och tjänar på det.

Så länge spelet inte släpps så hålls snacket igång (gratis marknadsföring) samtidigt som man står kvar på hardcoregamers goda sida (vilket inte är många som klarar). Skulle spelet släppas så skulle det vara ett dundermisslyckande om det inte fick minst 97 metascore, vilket det aldrig skulle få. Efter ett spelsläpp skulle Valve sluta nämnas i vardagssnacket (typ hela den här nyheten är gratis marknadsföring t.ex.) samtidigt som hardcoregamers skulle vända sig bort ifrån Valve efter all besvikelse

Medlem
Skrivet av Touhatsu:

Vem bryr sig? HL2 var ett generiskt och mediokert spel för sin tid och jag tvivlar att HL3 på något sätt skulle höja ribban. Då är jag snäll och bortser från det faktum att det här håller på att bli DNF all over again och de med lite vett i skallen slutar ge ett skit för HL3 "nyheter" som bara är lösa "kanske" rykten.

För sin tid ? Det bästa spelet som kom ut 2004 var half-life 2 och dess fysik och grafik utklassade hela spelscenen totalt.
Dom var ju helt före sin tid, och kändes som ett next-gen spel innan "next-gen"

Fysiken användes friskt och innovativt i många små pussel.
Half-life's motor var generisk från början, lätt att modda, det är ingenting dåligt utan otroligt positivt.
Det är många spel man skulle missat utan den första motorn och utan source motorn.

Fattar inte varför man klagar på en sådan grej, spelet är awesome.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Thane:

BILDER]

Jo, de där har också cirkulerat i rykteskvarnen men känns irrelevant när PCG alltid kör knasiga "vi ses igen"-sidor.


signatur
Medlem

Förstår att det inte skulle leva upp till förväntingarna för många men för min del skulle jag bara vilja ha en hyfsad avslutning på allt de byggde upp storymässigt. Behöver inte vara GOTY utan gärna linjärt och good enough likt hlepisoderna bara så vi får en avslutning nån gång

De hintade ju att universumet hängde ihop med portal så det vore ju riktigt häftigt att sy ihop det hela på nåt snyggt sätt.

Do you know who ate all the donuts?

123
Skriv svar