Firefall-betan är snart här – spana in senaste trailern

Robot
Firefall-betan är snart här – spana in senaste trailern
Medlem
Firefall-betan är snart här – spana in senaste trailern

Woot? Hur kan någon ha gått med på att finansiera detta? Såg ju rent horribelt dåligt ut.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Kom inte Defiance rätt så nyss ?


signatur
Avstängd
Skrivet av LocSin:

Woot? Hur kan någon ha gått med på att finansiera detta? Såg ju rent horribelt dåligt ut.

Det är horribelt, testade closed för några månader sedan och kan säga att det var inte ett dugg roligt.
Det var stelt, och uppdragen var relativt simpla samt tyckte jag själv att hela spelet var riktigt tråkigt.

Men men alla tycker ju olika, du kan ju testa före och se

Geeks Gaming

Nog något av de sämsta trailers jag har sätt :S ... kommer väll testa när betan kommer.

zsm
Medlem
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av LocSin:

Woot? Hur kan någon ha gått med på att finansiera detta? Såg ju rent horribelt dåligt ut.

Det är horribelt, testade closed för några månader sedan och kan säga att det var inte ett dugg roligt.
Det var stelt, och uppdragen var relativt simpla samt tyckte jag själv att hela spelet var riktigt tråkigt.

Men men alla tycker ju olika, du kan ju testa före och se

Uppdrag och uppdrag, det är ju mest dynamiska events som spawnar runt om i världen som du kan välja att göra. Utöver det finns det inte så mycket i uppdragsväg. Du questar ju inte i samma anda som andra MMO. Och tyckte du det var simpelt, då får du nog prova igen, för det är ordentlig svårighetsgrad på många av eventen nu.

Skrivet av LocSin:

Woot? Hur kan någon ha gått med på att finansiera detta? Såg ju rent horribelt dåligt ut.

Horribelt är nog verkligen att ta i. Motorn är väl inte helt optimerad, men spelet ser riktigt bra ut på högsta inställningen, och det görs inte rättvisa när det inte filmas utifrån 1:a eller 3:e person.

Det som talar starkt för Firefall är att det inte är vertikal progression, utan den är horisontell. Samt även deras crafting som är allt annat än simpel i min mening.
Nu behöver dom bara jobba på sin urusla serverstruktur, för den håller inte måttet alls. Öppen beta kommer börja med lagg, kraschar och annat spökeri, garanterat.

Medlem

Ser ut som nåt tweakat Unreal Tournament

Medlem

Firefall har lite SWG känsla i craftingen, men känns som dom tar det inte hela vägen. Detta spel hade blivit grymt om det hade varit lite mer sandbox och gett spelare chansen att bygga egna fort/byggnader etc.
Hade blivit sjukt bra om dom hade kunnat hybrida SWG/EVE med crafting och spelarstrukturer. Tror aldrig dom vågar ta det dit dock, utan håller sig vid att det ska vara "skill-based" combat och pvp, med lite PVE som sidosyssla.
Det är vackert och trevligt att springa omkring i världen och köra dynamiska events, ganska underhållande strids-system etc.

Men vet inte, känns som att dom som bäst skjuter för lågt och träffar.

Okänt citat:
Problemet är inte när man skjuter för högt och missar, problemet är när man skjuter för lågt och träffar!

Medlem

jag klarar verkligen inte av clay grafik i sådana här spel speciellt inte när dom gör skitstora modeller, finns spel jag tycker om men dom är få.

föredrar mer japansk/metalisk look eller cry Engine looken(nu syftar jag ej på detail m.m

Utan på nichen i grafikmotorerna, samma sak gäller MGS,Darksiders 2 mfl.

är det bara jag som har problem med väldigt många third person shooter och first person shooter som använder sig utav "clay" grafik?

för jag verkligen avskyr det.

zsm
Medlem
Skrivet av FuzioN:

jag klarar verkligen inte av clay grafik i sådana här spel speciellt inte när dom gör skitstora modeller, finns spel jag tycker om men dom är få.

föredrar mer japansk/metalisk look eller cry Engine looken(nu syftar jag ej på detail m.m

Utan på nichen i grafikmotorerna, samma sak gäller MGS,Darksiders 2 mfl.

är det bara jag som har problem med väldigt många third person shooter och first person shooter som använder sig utav "clay" grafik?

för jag verkligen avskyr det.

Det är cellshading. Det är helt klart upp till ens personliga smak om man föredrar det eller ej. Själv så älskar jag cellshading. ^^

Medlem

Testade Closed... Dåligt optimerat och tråkigt...

Medlem
Skrivet av FuzioN:

jag klarar verkligen inte av clay grafik i sådana här spel speciellt inte när dom gör skitstora modeller, finns spel jag tycker om men dom är få.

föredrar mer japansk/metalisk look eller cry Engine looken(nu syftar jag ej på detail m.m

Utan på nichen i grafikmotorerna, samma sak gäller MGS,Darksiders 2 mfl.

är det bara jag som har problem med väldigt många third person shooter och first person shooter som använder sig utav "clay" grafik?

för jag verkligen avskyr det.

+1

Avstängd
Skrivet av zsm:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av LocSin:

Woot? Hur kan någon ha gått med på att finansiera detta? Såg ju rent horribelt dåligt ut.

Det är horribelt, testade closed för några månader sedan och kan säga att det var inte ett dugg roligt.
Det var stelt, och uppdragen var relativt simpla samt tyckte jag själv att hela spelet var riktigt tråkigt.

Men men alla tycker ju olika, du kan ju testa före och se

Uppdrag och uppdrag, det är ju mest dynamiska events som spawnar runt om i världen som du kan välja att göra. Utöver det finns det inte så mycket i uppdragsväg. Du questar ju inte i samma anda som andra MMO. Och tyckte du det var simpelt, då får du nog prova igen, för det är ordentlig svårighetsgrad på många av eventen nu.

Skrivet av LocSin:

Woot? Hur kan någon ha gått med på att finansiera detta? Såg ju rent horribelt dåligt ut.

Horribelt är nog verkligen att ta i. Motorn är väl inte helt optimerad, men spelet ser riktigt bra ut på högsta inställningen, och det görs inte rättvisa när det inte filmas utifrån 1:a eller 3:e person.

Det som talar starkt för Firefall är att det inte är vertikal progression, utan den är horisontell. Samt även deras crafting som är allt annat än simpel i min mening.
Nu behöver dom bara jobba på sin urusla serverstruktur, för den håller inte måttet alls. Öppen beta kommer börja med lagg, kraschar och annat spökeri, garanterat.

Det jag fick uppleva av closed beta säger mig tillräckligt, lär inte pröva det igen över huvudtaget. Gillade det inte alls och tror inte jag kommer tycka om det nu heller.

Medlem

FIrefall såg bättre ut för något år sedan men detta såg mycket sämre ut, skumt...

Medlem

Såg ju lagom imponerande ut... Sen tror jag dom glömde skuggningen på personernas skin och ansikten. Hur kan man strunta/missa det 2013?


signatur

Prepare for.. Bloodshed!

Medlem

Har varit med i den stängda betan i nästan 1,5 år och kan säga att mycket har ändrats sen jag började, och för mig så är det mer plus än minus.
Och visst det kanske är inte för alla men det är definitivt värt att testa.

Det är ju fortfarande beta så det kommer nog fler grejer att göra för eller senare.
Vill man ha en bättre tid i spelet så ska man leta upp en grupp att spela med.
Dom har sen nån uppdatering sen lagt till en funktion så man kan visa att man är grupp eller medlems sökande.
Dom kunde gjort så att det visades på ens avatar utöver själva sök sidan tycker jag dock.

Men det man kan göra är lite begränsat, det kommer man inte undan.
Jaga chosen (huvud fienden), ta territorier från chosen, samla resurser (thumping) eller göra ares uppdrag är det som dom flesta gör för tillfället.
Det finns en boss fight som kräver en del resurser för att starta och en del manskap för att lyckas med den.
Som sagt det är fortfarande beta, det ska komma mera att göra.
Arméer är inne, men för tillfället så är det inte mycket mer än en samling med namn.

Sen kommer jag inte på nåt mer att skriva direkt.
Själv spelar jag under namnet salking med klanen/armen deathwatch gaming, så om ni vill vara med i en grupp försök att kontakta nån av oss, vi hjälper gärna potentiella rekryter komma igång.

Eller inte det är ert val.

Medlem

beta nu igen?


signatur

//Peace out

Medlem

Jag spelar just nu och måste säga att jag tycker spelet är ganska roligt och man blir snabbt lite lätt beroende av det (speciellt crafting). Men spelet har fortfarande förvånansvärt många buggar.


signatur

A punch like that is worth two in the bush

1
Skriv svar