Rap Das Armas remixes?

Medlem
Rap Das Armas remixes?

Nu ska FZ-världen få en tuff nöt att fraga. (Pun intended)

Letar efter en lite "renare" version av låten Rap Das Armas, där det inte låter lika.. Ghetto-inspelat. Vilket det förmodligen iofs är, med tanke på ursprunget. Men t.ex i filmen Tropa de Elite spelas den i en något... Ja, renare version. Bättre kvalitet på allt ungefär. Diggar dock låten, språket och texten som den är. Ni som vet om några andra versioner eller kan länka mig vidare får gärna göra det!

Här är den enda version jag hittat.
http://www.youtube.com/watch?v=AWUZsp6a8BE


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Jag skulle föreslå att köpa eventuell original soundtrack till tropa de elite.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Jag tycker det är så hysteriskt kul att en låten har blivit en sommarplåga.
Jagmenar...jag har mött folk som på fullt allvar tror att den är "mysig" i texten vilket får mig att asgarva.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Hah, jag vet vad texten går för.

Och jag gillar den inte för att den är en sommarplåga. Hörde den i TDE, och kom fram till att den är ruggigt bra. Men som du sa, om folk visste vad som sägs i texten.. T.ex om folk faktiskt tänkte vad Parapapapapapapapapa står för så. Lite skottlossning är alltid kul!

Finns för övrigt en Svensk översättning för alla intresserade här. (Om ni nu inte till trots också kan språket)
http://www.rapdasarmas.se/

@Greger, tyvärr togs den bort från de officiella soundtracksen ca två veckor efter release såvitt jag vet. Detta pga att den förespråkar våld och drogmissbruk.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Lite skottlossning är alltid kul!

Vad är det som är kul?


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Jag var ironisk... Och syftade på att folk inte riktigt förstår vad de härmar med sitt Parapapapapapapapapa.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Nestor:
Skrivet av r3lev4nt:

Lite skottlossning är alltid kul!

Vad är det som är kul?

Gå till en skjutbana och testa skjuta av några salvor så ska du få se hur kul det är

Medlem

Men herregud! Jag var ironisk! Skämt, relaterat till folk som inte vet vad innebörden i låtens text är. Jag har i varje fall hittat det jag letar efter, så tråden kan få dö.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

1
Skriv svar