Höstruskig gameplay-trailer från Pikmin 3

Robot
Höstruskig gameplay-trailer från Pikmin 3
Medlem
Höstruskig gameplay-trailer från Pikmin 3

Det var på tiden! Pikmin är nog en av de mysigaste spelserierna som släppts under 2000-talet


signatur

Game long and prosper

Medlem

Är det bara jag som tycker detta verkar dö trist och inte alls riktar sig mot Nintendos löften om att WiiU skulle vara en "vuxnare" konsoll?


signatur

Gamers dör inte. Vi respawnar bara.

Medlem

Nästan värt att köpa en WiiU bara för detta spel. Men hade nästan hellre sett det på 3DS, då hade jag iaf köpt en direkt

Medlem

Nintendo är ett varumärke där man har valt att mer rikta in sig på en yngre publik i form av spel som Zelda, Pikmin, Mario, Donkey Kong och Kirby m.m.

De här spelserierna är spel som är gjorda för att de flesta människor ska kunna spela dem oavsett ålder och på köpet få en rolig upplevelse inom spelvärden. Personerna som oftast väljer att spela Nintendo:s egna spel är människor som antingen är barn eller som har fått sin barndom präglad av t.ex. de speltitlarna som jag nämnde tidigare och på så sätt får en sorts nostalgi känsla vid återspelande av de titlarna.

Om man ska jämföra Nintendo mot Sony och Microsofts spelkonsoler, samt spel kan man säga att deras spel inte är gjorda på ett sådant sätt där deras marknad i någon större utsträckning är inriktad på våldsamma spel. Microsofts och Sonys spel är dock helt klart mer inriktade på våldsamma spel i form av spel som t.ex. Halo och Killzone, då man lätt kan se det på åldersgränserna m.m.

Köpet är enkelt beroende på vad man vill ha: Playstation och Xbox är för våldsamma och grafiskt snygga spel medan Nintendo är för att göra klassiska, samt underhållande spel med sämre grafik för den mer ungdomliga konsumenten.

Sammanfattningsvis så kan man fråga sig om en "vuxenkonsol" är en mer mogen konsol med fler mediefunktioner i form av funktioner som filmvisning och en uppsjö av våldsamma speltitlar än en konsol med lite mer barnsliga spel som är riktiga klassiker.

Om man är en vanlig konsument som är intresserad av spel i alla sorts former så rekommenderar jag att man både köper sig en Nintendo-konsol och en mer "vuxenkonsol" (Xbox, PS).


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem
Skrivet av Methodzlim:

Är det bara jag som tycker detta verkar dö trist och inte alls riktar sig mot Nintendos löften om att WiiU skulle vara en "vuxnare" konsoll?

Det spelar ingen roll hur vuxen en konsol blir, eller hur vuxet ett spel blir för den delen heller.

Det slutar ändå bara med att en massa 12 åringar spelar det


signatur

Everybody needs help.

Skrivet av robbis:

Nästan värt att köpa en WiiU bara för detta spel. Men hade nästan hellre sett det på 3DS, då hade jag iaf köpt en direkt

Köp min!!!!! Jag blir lycklig ifall någon vill ens ta emot den ifrån mig. Har försökt länge nu men den verkar ha pesten

Medlem
Skrivet av pierre.fransson:
Skrivet av robbis:

Nästan värt att köpa en WiiU bara för detta spel. Men hade nästan hellre sett det på 3DS, då hade jag iaf köpt en direkt

Köp min!!!!! Jag blir lycklig ifall någon vill ens ta emot den ifrån mig. Har försökt länge nu men den verkar ha pesten

Hade du haft en 3DS inkl Pikmin 3 hade jag köpt den för 1 miljard

1
Skriv svar