Vad tycker du om censuren av The Last of Us?

Robot
Medlem
Vad tycker du om censuren av The Last of Us?

Riktigt dålig stil med censur.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Vad i helvete? Sverige har ju i princip aldrig censurerat spel? Snacka om att dra all över en kam.


signatur

One shot One kill [OSOK]

Medlem

Censur är aldrig bra. Aldrig.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Jag tycker spel/musik och dylikt är konst och ska aldrig censureras.

ZF
Medlem

nu förstår jag varför amerikanerna alltid blir så upprörda när man springer iväg under eld.

I'm unbreakable mtrfkrs!

Medlem

Nu vet jag inte vad det var som togs bort, men rent generellt så är jag emot censur.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skribent
Skrivet av conthox:

Nu vet jag inte vad det var som togs bort, men rent generellt så är jag emot censur.

"Det är nämligen så att i flerspelarläget går det inte att skjuta av kroppsdelar från sina fiender och mängden blod har blivit reducerad. "


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av conthox:

Nu vet jag inte vad det var som togs bort, men rent generellt så är jag emot censur.

"Det är nämligen så att i flerspelarläget går det inte att skjuta av kroppsdelar från sina fiender och mängden blod har blivit reducerad. "

Ah, ok. Det skulle jag nog inte sakna, men ändå fånigt att censurera.

Skrivet av Astro Black:

Vad är meningen med spelet om man inte får skjuta av kroppsdelar?

Heh


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Gibbar är en mänsklig rättighet!

ZF
Medlem

avrätta genom att banka in skallen och andra skinnhuvudsporter går fortfarande bra, lite märkligt.

Skrivet av Astro Black:

Vad är meningen med spelet om man inte får skjuta av kroppsdelar?

frågan man ställt sig sen Supermario.

Medlem

Ge oss mer bloooood :D! Okey det där lät fel >_<,

Inget man saknar direkt.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Varför ni ska spatsera till nordisk film och få en kommentar över något de inte har att göra med är beyond me. Det är inte nordisk film som genomförde eller ens bad om censuren, eller? De har bara med distributionen att göra?

Medlem

Alltså, detta gäller bara multiplayerdelen för singleplayer var väl ganska rå?

Vad jag minns iallafall från min spelsession.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Att censurera saker i ett spel där man dödar andra, Logiskt tänkande utav den fete okunniga multimiljonären.. Det ända sättet att riktigt censurera ett sånt här spel på ett bra sätt är att förbjuda spelet totalt.. Meeeeen det går ju inte för att kunderna är ju skattebetalare som vill ha spelet

Medlem

Staten övervakar vad vi läser och skriver på Internet med hjälp av FRA. Nu även censurerar dom bort delar av media.

Känns som om vi glider mot 1984.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Detta beror ju på ett land i hjärtat av Europa som inte gillar att andra länder har roligt

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Staten övervakar vad vi läser och skriver på Internet med hjälp av FRA. Nu även censurerar dom bort delar av media.

Känns som om vi glider mot 1984.

Media har censurerat i flera år. Det finns ett skrämmande exempel som jag inte kommer ta upp här för då lär jag bli avstängd eller få en varning (Skulle gissa att FZ inte är helt fri från censur heller)

Vi är redan i ett 1984 samhälle och värre kommer det att bli.

Men det är väl knappast Sony eller Naughty Dog som det ska skällas på ändå. Det måste börja med att vi går ur De Förenta Europeiska Staterna.
http://www.youtube.com/watch?v=4p4iY3aIxzI

Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av marcus8958:

Staten övervakar vad vi läser och skriver på Internet med hjälp av FRA. Nu även censurerar dom bort delar av media.

Känns som om vi glider mot 1984.

Media har censurerat i flera år. Det finns ett skrämmande exempel som jag inte kommer ta upp här för då lär jag bli avstängd eller få en varning (Skulle gissa att FZ inte är helt fri från censur heller)

Vi är redan i ett 1984 samhälle och värre kommer det att bli.

Men det är väl knappast Sony eller Naughty Dog som det ska skällas på ändå. Det måste börja med att vi går ur De Förenta Europeiska Staterna.
http://www.youtube.com/watch?v=4p4iY3aIxzI

Ah, du är en sån där! Ta av dig foljehatten vetja!

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av conthox:

Nu vet jag inte vad det var som togs bort, men rent generellt så är jag emot censur.

"Det är nämligen så att i flerspelarläget går det inte att skjuta av kroppsdelar från sina fiender och mängden blod har blivit reducerad. "

Aha! Det var därför som jag inte riktigt fastnade för multiplayern. Visste att det var något som saknades.

Medlem

Vi får skylla på Tyskland, antar jag.

ZF
Medlem
Skrivet av marcus8958:

Staten övervakar vad vi läser och skriver på Internet med hjälp av FRA. Nu även censurerar dom bort delar av media.

Känns som om vi glider mot 1984.

om du faktiskt läst boken istället för att bara anta att alla som slänger ur sig "1984" om allting som rör censur eller övervakning vet vad de talar om hade du insett att detta är rakt motsatt vad som hade gjorts i just "Nittonhundraåttiofyra"

Medlem

Det är nog bra med censur, jag mena hade jag sett att man kan skjuta av kroppsdelar från folk i multiplayer hade jag nog blivit lite sugen att gå ut och göra samma sak på gatan...

ZF
Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av marcus8958:

Staten övervakar vad vi läser och skriver på Internet med hjälp av FRA. Nu även censurerar dom bort delar av media.

Känns som om vi glider mot 1984.

Media har censurerat i flera år. Det finns ett skrämmande exempel som jag inte kommer ta upp här för då lär jag bli avstängd eller få en varning (Skulle gissa att FZ inte är helt fri från censur heller)

Vi är redan i ett 1984 samhälle och värre kommer det att bli.

Men det är väl knappast Sony eller Naughty Dog som det ska skällas på ändå. Det måste börja med att vi går ur De Förenta Europeiska Staterna.
http://www.youtube.com/watch?v=4p4iY3aIxzI

trams. moralens väktare klarade sig fint redan innan både EU och Seifert Öholm.

bra exempel dock.

Medlem
Skrivet av Tompa8989:

Media har censurerat i flera år. Det finns ett skrämmande exempel som jag inte kommer ta upp här för då lär jag bli avstängd eller få en varning (Skulle gissa att FZ inte är helt fri från censur heller)

Vi är redan i ett 1984 samhälle och värre kommer det att bli.

Man bör nog skilja lite på att media censurerar åsikter och/eller fakta och att ett spelbolag självmant tar bort en del våldsamheter i en region med flera länder med olika lagar.

Medlem

Att censurera saker är jag absolut emot, men spelet hade inte blivit bättre för att man hade kunnat skjuta av en arm på någon i mina ögon.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

U.S.A är ett väldigt konstig land .
Skjuta av kroppsdelar till höger och vänster är ok
Men visas könen blir det ett jävla liv : )

Skrivet av 4liv3:

Att censurera saker är jag absolut emot, men spelet hade inte blivit bättre för att man hade kunnat skjuta av en arm på någon i mina ögon.

Håller med absolut.


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Varför gör Naughty Dog en sådan funktion ens, tycker jag är ganska klantigt då många barn säkert kommer spela spelet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det är någon annans fel!!! Bra spel för övrigt lite för mycket våld endå för min smak men bara lite.

123
Skriv svar