Rome II: Makedoner mot Romare – vem vinner?

Robot
Rome II: Makedoner mot Romare – vem vinner?
Medlem
Rome II: Makedoner mot Romare – vem vinner?

För er som har funderat på att förboka/köpa det, eller rent av planerar på att plocka upp det så småningom.

GreenManGaming säljer Rome II för närvarande med häpnadsväckande "35% off"

Så istället för att betala den dryga 500-lappen som steam vill ha, så lägger du drygt 295 kr.

http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/strategy/total...

Jag är inte helt 100% säker på om "35% off" dealen håller i sig till den 16:e (Då går deras vanliga rabatt vouchers ut) , men jag passade på häromdagen även fast jag inte riktigt tycker om att förboka spel

*edit*
Det är en steam kopia självklart, koden lär väl dyka upp innan release om det är Pre-load som gäller, annars dagen innan/natten till den 3:e.

Medlem
Skrivet av Farris:

För er som har funderat på att förboka/köpa det, eller rent av planerar på att plocka upp det så småningom.

GreenManGaming säljer Rome II förvarnande med häpnadsväckande "35% off"

Så istället för att betala den dryga 500-lappen som steam vill ha, så lägger du drygt 295 kr.

http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/strategy/total...

Jag är inte helt 100% säker på om "35% off" dealen håller i sig till den 16:e (Då går deras vanliga rabatt vouchers ut) , men jag passade på häromdagen även fast jag inte riktigt tycker om att förboka spel

*edit*
Det är en steam kopia självklart, koden lär väl dyka upp innan release om det är Pre-load som gäller, annars dagen innan/natten till den 3:e.

eller så kan man förboka på webhallen för knappt 400...förutom priset så slipper man ladda ner 35gb


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:

eller så kan man förboka på webhallen för knappt 400...förutom priset så slipper man ladda ner 35gb

Jarå, det funkar det med. Det var inte så att jag håller folk under pistolhot och tvingar någon till köpa det via GmG, haha.

Personligen tyckte 290kr var helt okej, och sitter man med en okej uppkoppling så går det relativt snabbt att få hem det via steam.

Jag bara informerade alla kära FZ-läsare om att alternativet fanns,vilket jag har gjort innan om något liknande har varit på GmG, och en nyhet relaterad till spelet har publicerats.

Medlem
Skrivet av Propy:

eller så kan man förboka på webhallen för knappt 400...förutom priset så slipper man ladda ner 35gb

Personligen finner jag det smidigare att ladda ned 35GB än att gå till brevlådan. 100Mbit fiber ftw.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Skrivet av Propy:
Skrivet av Farris:

För er som har funderat på att förboka/köpa det, eller rent av planerar på att plocka upp det så småningom.

GreenManGaming säljer Rome II förvarnande med häpnadsväckande "35% off"

Så istället för att betala den dryga 500-lappen som steam vill ha, så lägger du drygt 295 kr.

http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/strategy/total...

Jag är inte helt 100% säker på om "35% off" dealen håller i sig till den 16:e (Då går deras vanliga rabatt vouchers ut) , men jag passade på häromdagen även fast jag inte riktigt tycker om att förboka spel

*edit*
Det är en steam kopia självklart, koden lär väl dyka upp innan release om det är Pre-load som gäller, annars dagen innan/natten till den 3:e.

eller så kan man förboka på webhallen för knappt 400...förutom priset så slipper man ladda ner 35gb

Däremot blir det väl 10gb patcher sen ändå.

Medlem

Har funderat ett tag på om jag ska boka steam versionen eller den fysiska.Steam versionen är ju dyrare,men det är ju shysst att ha alla spel i listan på steam....hmm.

Är det bara för mig alla filmer i fz:s mediaspelare laggar och hackar?Har inga problem på andra sidor.

Medlem
Skrivet av Robez:

Har funderat ett tag på om jag ska boka steam versionen eller den fysiska.Steam versionen är ju dyrare,men det är ju shysst att ha alla spel i listan på steam....hmm.

Är det bara för mig alla filmer i fz:s mediaspelare laggar och hackar?Har inga problem på andra sidor.

Vare sig du köper en fysisk, eller en digital kopia via steam (eller GmG ) så får du det i "steam listan" eftersom det är ett "Steamworks" spel, dvs du kan inte installera det utan steam.

Jag har haft problem med FZ's videos ett bra tag nu, precis som du säger, det laggar och hackar, även om man låter de sitta och buffra ett tag.
Sitter med senaste FF som webbläsare, hade problem i Chrome med.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Propy:

eller så kan man förboka på webhallen för knappt 400...förutom priset så slipper man ladda ner 35gb

Personligen finner jag det smidigare att ladda ned 35GB än att gå till brevlådan. 100Mbit fiber ftw.

Samt att det blir pre-loading några dagar innan släppet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Propy:

eller så kan man förboka på webhallen för knappt 400...förutom priset så slipper man ladda ner 35gb

Personligen finner jag det smidigare att ladda ned 35GB än att gå till brevlådan. 100Mbit fiber ftw.

100Mbit här med! Jag tänkte mer att många laddar den dagen...och jag behöver inte gå till brevlådan. Den trillar in genom dörren


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Tjoho! Bara längtar, har nu suttit och evrövrat städer och regioner i första Rome. Nu kan jag inte bärga mig till 3:e September.

Grön Man Spelar är då inte en dålig deal

Medlem

Tack Farris.

Jag tänkte först inte pree ordra spelet då jag har hållt löftet att inte göra det alls nu i år förutom nu då.

Fick det för 24.5pund som var ca 247sek. På steam kostade det 55euro som är 470sek.

Så får vara en engånsföretelse då

Medlem

Alla här vet att Rom erövrade Makedonien antar jag?

Medlem
Skrivet av Salami:

Tack Farris.

Jag tänkte först inte pree ordra spelet då jag har hållt löftet att inte göra det alls nu i år förutom nu då.

Fick det för 24.5pund som var ca 247sek. På steam kostade det 55euro som är 470sek.

Så får vara en engånsföretelse då

Härligt!
24.5£ antar att du hade lite kredit hos GmG då kanske?
Men ju billigare desto bättre, och jag tycker som sagt inte om att förboka spel I vanliga fall, men för det priset så gjorde jag ett undantag!

Skrivet av Draug:

Alla här vet att Rom erövrade Makedonien antar jag?

Ptja, Al Bickham som spelar samt kommenterar, ledde ju inte Makedonien till någon seger åtminstone;)

Medlem

Makedonien använde sig inte av Hoplites! Lite smått besviken faktiskt...

Medlem

Tack för tipset angående GMG. Hyvlade ned det med lite över 7 pund till med en gammal stash, så blev en kostnad på 215.41 SEK i slutändan.

Enda rånet man har gjort i sommar tror jag.

Medlem
Skrivet av Thane:

Makedonien använde sig inte av Hoplites! Lite smått besviken faktiskt...

Mja, de hade ju "Mercenaries" som norm inom sina arméer efter Alexander Den Store hade varit ute och härjat.
Till mestadels annat Grekiska Hoplites.

Samt deras så kallade "Shield bearers" (om min historia inte är allt för rostig) hade ju spjut för att kunna utnyttja en Phalanx formation. Spjuten var inte lika långa som för en t.ex en Trupp med Hoplites men de dög bra nog mot kavalleri. Samt så ska de ha haft svärd som "sekundärt" vapen.

Sen så får vi inte glömma de helt vanliga "Foot Companions" ,bönder som efter hård träning blev professionella soldater.
De utgjorde den största delen utav en Makedonisk armé, och de hade ju fått bemästra Phalanx formen med "sarissa pikes" genom hela sin träning:P

P.S
Som sagt min historia kan vara en aningens rostig, samt så är jag nyvaken och har noll koffein i mig

Skrivet av GooGeL:

Tack för tipset angående GMG. Hyvlade ned det med lite över 7 pund till med en gammal stash, så blev en kostnad på 215.41 SEK i slutändan.

Enda rånet man har gjort i sommar tror jag.

Härligt härligt!
Absolut ett bra rån haha.

Medlem

Köper man det på "skiva" är det ändå bara en kod till Steam. Plus att man också kan ladda ner det i förväg på Steam ett par dagar innan så det är lungan.

EDIT: Kul att soldaterna nu ser anorlunda ut. Så slipper någon göra den modden.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Köper man det på "skiva" är det ändå bara en kod till Steam. Plus att man också kan ladda ner det i förväg på Steam ett par dagar innan så det är lungan.

EDIT: Kul att soldaterna nu ser anorlunda ut. Så slipper någon göra den modden.

jo, men man kan installera från skivan...på direkten!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Thane:

Makedonien använde sig inte av Hoplites! Lite smått besviken faktiskt...

Okej, visst lite dåligt namn val. Men är det verkligen något att vara besviken över?

Medlem
Skrivet av Farris:
Skrivet av Thane:

Makedonien använde sig inte av Hoplites! Lite smått besviken faktiskt...

Mja, de hade ju "Mercenaries" som norm inom sina arméer efter Alexander Den Store hade varit ute och härjat.
Till mestadels annat Grekiska Hoplites.

Samt deras så kallade "Shield bearers" (om min historia inte är allt för rostig) hade ju spjut för att kunna utnyttja en Phalanx formation. Spjuten var inte lika långa som för en t.ex en Trupp med Hoplites men de dög bra nog mot kavalleri. Samt så ska de ha haft svärd som "sekundärt" vapen.

Sen så får vi inte glömma de helt vanliga "Foot Companions" ,bönder som efter hård träning blev professionella soldater.
De utgjorde den största delen utav en Makedonisk armé, och de hade ju fått bemästra Phalanx formen med "sarissa pikes" genom hela sin träning:P

Efter att ha läst vidare lite så kan det vara så att de pratar om Hypaspists som var elittrupper. Hoppas att det att det finns soldater med sina sju meter långa spjut också.

Medlem
Skrivet av Farris:

Mja, de hade ju "Mercenaries" som norm inom sina arméer efter Alexander Den Store hade varit ute och härjat.
Till mestadels annat Grekiska Hoplites.

Samt deras så kallade "Shield bearers" (om min historia inte är allt för rostig) hade ju spjut för att kunna utnyttja en Phalanx formation. Spjuten var inte lika långa som för en t.ex en Trupp med Hoplites men de dög bra nog mot kavalleri. Samt så ska de ha haft svärd som "sekundärt" vapen.

Sen så får vi inte glömma de helt vanliga "Foot Companions" ,bönder som efter hård träning blev professionella soldater.
De utgjorde den största delen utav en Makedonisk armé, och de hade ju fått bemästra Phalanx formen med "sarissa pikes" genom hela sin träning:P

P.S
Som sagt min historia kan vara en aningens rostig, samt så är jag nyvaken och har noll koffein i mig

Jag tar detta foruminlägg som ett kvitto på att det svenska utbildningssystemet har fallerat helt. När folk skall diskutera historia på svenska och inte ens förmår använda etablerade begrepp som legosoldat, falang eller hoplit utan tvingas använda sig av engelska begrepp dras hela diskussionen ned till att låta som tolvåringar som är upphetsade över sina häftiga plastfigurer eller något.

Samma tendenser kan vi se hos FZ-skribenterna, som drar till med urlöjliga saker som "slaget vid Teutoburg Forest" och annat trams. Jag skulle skämmas ögonen ur mig om jag släppte igenom något sådant i någon form av publicistisk verksamhet.

Medlem
Skrivet av Forcie:
Skrivet av Farris:

Mja, de hade ju "Mercenaries" som norm inom sina arméer efter Alexander Den Store hade varit ute och härjat.
Till mestadels annat Grekiska Hoplites.

Samt deras så kallade "Shield bearers" (om min historia inte är allt för rostig) hade ju spjut för att kunna utnyttja en Phalanx formation. Spjuten var inte lika långa som för en t.ex en Trupp med Hoplites men de dög bra nog mot kavalleri. Samt så ska de ha haft svärd som "sekundärt" vapen.

Sen så får vi inte glömma de helt vanliga "Foot Companions" ,bönder som efter hård träning blev professionella soldater.
De utgjorde den största delen utav en Makedonisk armé, och de hade ju fått bemästra Phalanx formen med "sarissa pikes" genom hela sin träning:P

P.S
Som sagt min historia kan vara en aningens rostig, samt så är jag nyvaken och har noll koffein i mig

Jag tar detta foruminlägg som ett kvitto på att det svenska utbildningssystemet har fallerat helt. När folk skall diskutera historia på svenska och inte ens förmår använda etablerade begrepp som legosoldat, falang eller hoplit utan tvingas använda sig av engelska begrepp dras hela diskussionen ned till att låta som tolvåringar som är upphetsade över sina häftiga plastfigurer eller något.

Samma tendenser kan vi se hos FZ-skribenterna, som drar till med urlöjliga saker som "slaget vid Teutoburg Forest" och annat trams. Jag skulle skämmas ögonen ur mig om jag släppte igenom något sådant i någon form av publicistisk verksamhet.

Jag håller med om att skribenterna bör använda rätt namn men inte när det gäller foruminlägg. Det kan ju vara så att de läst om det på engelska och inte känner till det svenska namnet (om det ens finns). Vad gör det egentligen? Visst, mercenaries kan man översätta, men det är väl bra att folk intresserar sig för historia.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Forcie:
Skrivet av Farris:

Mja, de hade ju "Mercenaries" som norm inom sina arméer efter Alexander Den Store hade varit ute och härjat.
Till mestadels annat Grekiska Hoplites.

Samt deras så kallade "Shield bearers" (om min historia inte är allt för rostig) hade ju spjut för att kunna utnyttja en Phalanx formation. Spjuten var inte lika långa som för en t.ex en Trupp med Hoplites men de dög bra nog mot kavalleri. Samt så ska de ha haft svärd som "sekundärt" vapen.

Sen så får vi inte glömma de helt vanliga "Foot Companions" ,bönder som efter hård träning blev professionella soldater.
De utgjorde den största delen utav en Makedonisk armé, och de hade ju fått bemästra Phalanx formen med "sarissa pikes" genom hela sin träning:P

P.S
Som sagt min historia kan vara en aningens rostig, samt så är jag nyvaken och har noll koffein i mig

Jag tar detta foruminlägg som ett kvitto på att det svenska utbildningssystemet har fallerat helt. När folk skall diskutera historia på svenska och inte ens förmår använda etablerade begrepp som legosoldat, falang eller hoplit utan tvingas använda sig av engelska begrepp dras hela diskussionen ned till att låta som tolvåringar som är upphetsade över sina häftiga plastfigurer eller något.

Samma tendenser kan vi se hos FZ-skribenterna, som drar till med urlöjliga saker som "slaget vid Teutoburg Forest" och annat trams. Jag skulle skämmas ögonen ur mig om jag släppte igenom något sådant i någon form av publicistisk verksamhet.

Ja jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att denna dåvarande nyvakne man som inte hade något koffein i sig, (på 24 år) använde sig utav engelska termer.

Medlem

"Jag tar detta foruminlägg som ett kvitto på att det svenska utbildningssystemet har fallerat helt."
Hur kan man lasa ett foruminlagg som anvander nagra Engelska termer och av det dra slutsatsen att hela det Svenska skolsystemet har fallerat. Det ar ju helt absurt.

Medlem

Farris, skulle inte oroa mig sa mycket. Nar en person laser ett forum inlagg dar nagan anvant ett par Engelska termer och darav drar slutsatsen att hela det Svenska skolsystemet ar kaputt ar ingen att bry sig om, hela iden ar absurd.

Medlem
Skrivet av Booster:

Farris, skulle inte oroa mig sa mycket. Nar en person laser ett forum inlagg dar nagan anvant ett par Engelska termer och darav drar slutsatsen att hela det Svenska skolsystemet ar kaputt ar ingen att bry sig om, hela iden ar absurd.

Jo jag vet, min respons var någorlunda sarkastisk, då personen i fråga verkade totalt ignorera vilken tid inlägget var skrivet och vad som var skrivet sist ,samt att han tyckte att jag måste vara 12 år

1
Skriv svar