Candy Crush drar in flera miljoner per dag

Robot
Candy Crush drar in flera miljoner per dag
Medlem
Candy Crush drar in flera miljoner per dag

King.com är som oärliga taxichaufförer utomlands.

De vet om att deras målgrupp (barn, och allmänt icke-spelinsatta) inte har en aning om vad ett rimligt pris för tjänsten/produkten borde vara och utnyttjar detta till den yttersta gränsen.

Har en tjejkompis som har lagt 600 kr på CCS och verkar tycka att det är fullt rimligt..
Tror det finns väldigt få gamers som tycker det (istället gnäller de när det BARA är 75% rea på spelet de vill köpa )

EDIT: Skön läsning om de vanligaste taktikerna för att dra in pengar på FTP:
http://www.gamasutra.com/blogs/RaminShokrizade/20130626/19493...

Medlem

Skrämmande. Vem säger att till exempel Bethesda vill göra elder scrolls 6 när det finns så här extremt lågt hängande frukt.

Medlem

Vadå inbjudningar? Man har väl blockat skiten för längesen

Skrivet av Dagonath:

King.com är som oärliga taxichaufförer utomlands.

De vet om att deras målgrupp (barn, och allmänt icke-spelinsatta) inte har en aning om vad ett rimligt pris för tjänsten/produkten borde vara och utnyttjar detta till den yttersta gränsen.

Har en tjejkompis som har lagt 600 kr på CCS och verkar tycka att det är fullt rimligt..
Tror det finns väldigt få gamers som tycker det (istället gnäller de när det BARA är 75% rea på spelet de vill köpa )

målgruppen är inte barn, utan kvinnor över 25. Att de inte vet vad spelet är värt har du dock rätt i.

phi
Medlem
Skrivet av Dagonath:

King.com är som oärliga taxichaufförer utomlands.

De vet om att deras målgrupp (barn, och allmänt icke-spelinsatta) inte har en aning om vad ett rimligt pris för tjänsten/produkten borde vara och utnyttjar detta till den yttersta gränsen.

Har en tjejkompis som har lagt 600 kr på CCS och verkar tycka att det är fullt rimligt..
Tror det finns väldigt få gamers som tycker det (istället gnäller de när det BARA är 75% rea på spelet de vill köpa )

Det är dock målgruppen som avgör huruvida spelet är värt pengarna eller ej.

600 kr för de antalet timmar som hon lagt ner på spelet är förmodligen ingenting.

Finns ju spel som man själv köpt för 400 kr och som man knappt spelat en timme.

Medlem

Har inte och kommer aldrig ha ansiktsbok, så det problemet påverkar knappast mig.
Sedan vet jag inte varför man ska ge någon skit för att dom tjänar bra med pengar på ett enkelt koncept, det är ju dom knappast ensamma om. Jag tror inte ett dugg på att det kommer påverka andra "riktiga" spelföretag, få är dom småspel som drar in så här mycket stålar, finns säkerligen tusentals och åter tusentals som inte drar in ett dyft.

Kul för dom att dom har hittat ett vinnande koncept, och kul för dom som spelar och tycker det är skoj.

Inaktiv
Skrivet av Dagonath:

King.com är som oärliga taxichaufförer utomlands.

De vet om att deras målgrupp (barn, och allmänt icke-spelinsatta) inte har en aning om vad ett rimligt pris för tjänsten/produkten borde vara och utnyttjar detta till den yttersta gränsen.

Har en tjejkompis som har lagt 600 kr på CCS och verkar tycka att det är fullt rimligt..
Tror det finns väldigt få gamers som tycker det (istället gnäller de när det BARA är 75% rea på spelet de vill köpa )

Ja det är fan sinnesjukt, får hoppas att detta inte drar fokus från "riktiga" spel om ni förstår vad jag menar.
Varför göra AAA eller köra en kickstarter om man kan göra någon variant av bejeweled eller *insert random crap* o sen ta betalt för extraliv? Ett annat exempel är ju Simpsons Tapped Out från EA.

Det är ju såklart störande, här har vi stora utgivare och tillverkare, som slåss till förbannelse för att få något utrymme o dra in pengar, sen kommer mygelföretagen med Zynga i spetsen o drar in gigantiska summor på det som vi andra kallar för skit. Yes nu är jag elitistisk och hurr durr master pc race men vafan...srsly guys...srsly..

Har funderat lite på detta, och vad är det utanför gamingvärlden som jag lägger pengar på för att jag inte vet bättre?

Finns för övrigt möjlighet att få extraliv gratis i Candycrush genom att ändra om lite med tiden o så, sambon är besatt o jag sitter här vid min masterpc o gråter, men hon har vett att fuska iaf.

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Dagonath:

King.com är som oärliga taxichaufförer utomlands.

De vet om att deras målgrupp (barn, och allmänt icke-spelinsatta) inte har en aning om vad ett rimligt pris för tjänsten/produkten borde vara och utnyttjar detta till den yttersta gränsen.

Har en tjejkompis som har lagt 600 kr på CCS och verkar tycka att det är fullt rimligt..
Tror det finns väldigt få gamers som tycker det (istället gnäller de när det BARA är 75% rea på spelet de vill köpa )

Ja det är fan sinnesjukt, får hoppas att detta inte drar fokus från "riktiga" spel om ni förstår vad jag menar.
Varför göra AAA eller köra en kickstarter om man kan göra någon variant av bejeweled eller *insert random crap* o sen ta betalt för extraliv? Ett annat exempel är ju Simpsons Tapped Out från EA.

Det är ju såklart störande, här har vi stora utgivare och tillverkare, som slåss till förbannelse för att få något utrymme o dra in pengar, sen kommer mygelföretagen med Zynga i spetsen o drar in gigantiska summor på det som vi andra kallar för skit. Yes nu är jag elitistisk och hurr durr master pc race men vafan...srsly guys...srsly..

Har funderat lite på detta, och vad är det utanför gamingvärlden som jag lägger pengar på för att jag inte vet bättre?

Finns för övrigt möjlighet att få extraliv gratis i Candycrush genom att ändra om lite med tiden o så, sambon är besatt o jag sitter här vid min masterpc o gråter, men hon har vett att fuska iaf.

Mikrotransaktioner är ju en övergång till denna spelmodell, dock så använder sig AAA titlar inte av en lika aggressiv taktik som FTP titlar gör (speciellt från King och Zynga) .

Spana in denna: http://www.gamasutra.com/blogs/RaminShokrizade/20130626/19493...

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

målgruppen är inte barn, utan kvinnor över 25. Att de inte vet vad spelet är värt har du dock rätt i.

Jovisst, de är självklart också med i målgruppen. När jag säger "barn" så menar jag personer upp till 15 (spela på föräldrarnas mobil?)

Men de mest eftertraktade är män mellan 18-25! Detta för att omdömesförmågan inte är fullt utvecklad för ens man är 25 (tar generellt sett längre tid för män än kvinnor) och att individerna är myndiga, vilket utesluter risken att fakturan kan annulleras pga att personen är omyndig

Inaktiv

Blockerat alla spel på hela Facebook! Ser bara riktiga inlägg från vänner och företag.

KoP
Medlem

Usch. Såna där spel rör man inte ens med tång.

Medlem
Skrivet av Dagonath:

King.com är som oärliga taxichaufförer utomlands.

De vet om att deras målgrupp (barn, och allmänt icke-spelinsatta) inte har en aning om vad ett rimligt pris för tjänsten/produkten borde vara och utnyttjar detta till den yttersta gränsen.

Har en tjejkompis som har lagt 600 kr på CCS och verkar tycka att det är fullt rimligt..
Tror det finns väldigt få gamers som tycker det (istället gnäller de när det BARA är 75% rea på spelet de vill köpa )

EDIT: Skön läsning om de vanligaste taktikerna för att dra in pengar på FTP:
http://www.gamasutra.com/blogs/RaminShokrizade/20130626/19493...

Om din tjejkompis har lagt 600 spänn på liret så antar jag att hon även gett det rätt mycket tid, vilket antagligen borde kvalificera henne som gamer.
Att vara gamer idag är lite annorlunda än förr kanske.
För övrigt så är CCS ett rätt kul spel om man gillar pusslare, som jag gör. Är det inte så att spelet är gratis? Betala gör man om man vill skynda på regenereringen (är det ett riktigt ord?) av liv?

Medlem

Skitkul spel och samtidigt väldigt frustrerande svårighetsgrad på vissa banor.. tror det är där som folk blir frestade att lägga en slant för att komma vidare, men är man som mig väldigt envis så "klarar man ut" spelet helt gratis, nya banor kommer hela tiden Alla bör testa detta


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

4 miljoner/dag just nu ja. Den ekonomiska livslängden på ett spel av den här typen bör ju rimligen vara betydligt kortare än ett "riktigt" spel.

Wordfeud är ju ett bra exempel, killen som låg bakom det drog in bra med stålar under en period men sannolikt inte idag.

Skrivet av bandite:

4 miljoner/dag just nu ja. Den ekonomiska livslängden på ett spel av den här typen bör ju rimligen vara betydligt kortare än ett "riktigt" spel.

Wordfeud är ju ett bra exempel, killen som låg bakom det drog in bra med stålar under en period men sannolikt inte idag.

Orden tog slut?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Är den ända som vågar vägra Fakebook?
Jag slipper detta:D

Skrivet av Dagonath:
Skrivet av slartibartfast:

målgruppen är inte barn, utan kvinnor över 25. Att de inte vet vad spelet är värt har du dock rätt i.

Jovisst, de är självklart också med i målgruppen. När jag säger "barn" så menar jag personer upp till 15 (spela på föräldrarnas mobil?)

Men de mest eftertraktade är män mellan 18-25! Detta för att omdömesförmågan inte är fullt utvecklad för ens man är 25 (tar generellt sett längre tid för män än kvinnor) och att individerna är myndiga, vilket utesluter risken att fakturan kan annulleras pga att personen är omyndig

njae, inte för king.com. Deras huvudsakliga målgrupp (och större delen av spelarbasen), är just kvinnor 25-45
http://blog.svd.se/siliconvalley/2013/03/28/svenska-godiskung...

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Dagonath:

King.com är som oärliga taxichaufförer utomlands.

De vet om att deras målgrupp (barn, och allmänt icke-spelinsatta) inte har en aning om vad ett rimligt pris för tjänsten/produkten borde vara och utnyttjar detta till den yttersta gränsen.

Har en tjejkompis som har lagt 600 kr på CCS och verkar tycka att det är fullt rimligt..
Tror det finns väldigt få gamers som tycker det (istället gnäller de när det BARA är 75% rea på spelet de vill köpa )

målgruppen är inte barn, utan kvinnor över 25. Att de inte vet vad spelet är värt har du dock rätt i.

Vänta lite här nu...

...näe just i fasen, det är olagligt...

skit också.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Dagonath:
Skrivet av slartibartfast:

målgruppen är inte barn, utan kvinnor över 25. Att de inte vet vad spelet är värt har du dock rätt i.

Jovisst, de är självklart också med i målgruppen. När jag säger "barn" så menar jag personer upp till 15 (spela på föräldrarnas mobil?)

Men de mest eftertraktade är män mellan 18-25! Detta för att omdömesförmågan inte är fullt utvecklad för ens man är 25 (tar generellt sett längre tid för män än kvinnor) och att individerna är myndiga, vilket utesluter risken att fakturan kan annulleras pga att personen är omyndig

njae, inte för king.com. Deras huvudsakliga målgrupp (och större delen av spelarbasen), är just kvinnor 25-45
http://blog.svd.se/siliconvalley/2013/03/28/svenska-godiskung...

Visste jag inte, tack för länken!

Medlem

Ändra tidinställningar och spela hur mycket man vill helt gratis, woooooooooo!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv
Skrivet av Kimpur:

Skitkul spel och samtidigt väldigt frustrerande svårighetsgrad på vissa banor.. tror det är där som folk blir frestade att lägga en slant för att komma vidare, men är man som mig väldigt envis så "klarar man ut" spelet helt gratis, nya banor kommer hela tiden Alla bör testa detta

Själv har jag anställt en kines som just nu sitter och spelar igenom min PS3-backlog innan PS4 släpps

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Ändra tidinställningar och spela hur mycket man vill helt gratis, woooooooooo!

Precis. Ställ fram klockan bara

1
Skriv svar