Datum och bilder från Castle of Illusion

Robot
Moderator | Testpilot
Datum och bilder från Castle of Illusion

Ska inte komma här och säga att Ducktales skulle sett ut såhär grafiskt.

Hade helst sett att Ducktales var helt "tecknat" som karaktärerna (utan någon form av "3D datagrafik") och det här spelet ser ut som det gör nu. Två remakes som väljer olika vägar att gå grafiskt


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Förhandsbokning till PS3 för mig då

Hoppas verkligen dom gör Quackshot efter detta, och släpper Mega Drive-versionen också!

Medlem

Köpte Ducktales och älskar det Orginalet av Castle of Illusion är ett av de bästa spelminnen genom tiderna för mig så klart det nya ska inhandlas. Hoppas fler görs om. Vill ha piff och puff Rescue Rangers med

Medlem

Jäklars! Har bara velat ha fler Disney klassiker efter Duck Tales


signatur

Game long and prosper

Medlem

Personligen mitt bästa spelminne. Hade ej råd som liten att köpa en Sega Megadrive så jag cyklade fram och tillbaka till Shell för att hyra spel och konsol (80 el. 90:-/dygn) Dem hade inte så många spel men dem hade Castle of Illusion. Vilket man spelade, varvade och lämnade tillbaka otaliga gånger. Spelar igenom det iaf. en gång per år fortfarande (emulerat)...för den fina nostalgiska känslan. Bara måste ha det här i min Ps3 samling!

Nu är det väll ändå dags för Rescue Rangers att komma tillbaka!

oooOOOOSST!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Någon som minns Monty on the run?
Fanns till C64 och ZX Spectrum.
Monty Mole spelen skulle verkligen vara kul att spela i uppdaterade versioner.

1
Skriv svar