Amiga-klassikern Shadow of the Beast återuppstår till PS4

Robot
Amiga-klassikern Shadow of the Beast återuppstår till PS4
Medlem
Amiga-klassikern Shadow of the Beast återuppstår till PS4

Spelet hade inte varit detsamma utan musiken.

"Only Amiga"!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

uhntiss uhntiss

Medlem

Såg minst sagt intressant ut

Medlem

Den stora frågan är om jag får en till T-shirt att förvara med de två jag har från 1-2?

Inaktiv

Orginalet var inte så värst bra.. Kom aldrig förbi trädet ens :/

Medlem

Jag tycker nog att 2:an är roligast i serien. 1:an och 3:an är väl sådär, de duger.

Kan också hålla med pinalina om att Turrican 2 skulle sitta fint som en remake.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

KoP
Medlem

Erhm.. nej.

Men kanske om spelet har artwork av Roger Dean, musik av David Whittaker och en stor nypa parallax scrollning.

Medlem
Skrivet av anon_178365:

Sweet! Remake på Turrican serien härnäst då!

Hade inte sagt nej till det men det kommer nog inte ske tyvärr. Får hoppas på att Sony förstår varför Shadow Of The Beast är ett spel som idag är kult.

Medlem

jahapp, ännu en intressant titel man förmodligen aldrig kommer att få spela ordentligt pga exklusivitet ...

Medlem

"Får du en tår i ögat varje gång någon nämner namnet Amiga?"

Åh! Skrivet för mig! :,)

"Shadow of the Beast återuppstår till PS4"

Huhuu... konsol. :,(


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

"Får du en tår i ögat varje gång någon nämner namnet Amiga?"

Åh! Skrivet för mig! :,)

"Shadow of the Beast återuppstår till PS4"

Huhuu... konsol. :,(

fick samma känsla där

Medlem

Mmm nostalgi för oss som växte upp med C64/Amiga


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Var det inte trean som var bäst?


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

S_Z
Medlem
Skrivet av PcGamer:

Spelet hade inte varit detsamma utan musiken.

Så sant!

Samma sak gäller ovan nämnda Turrican, älskar verkligen musiken i den serien! Och det är något som gäller många av mina gamla C64/Amiga favoriter...just minnesvärd musik.

Sällan jag känner så för några nyare spel...

Medlem

Åh! Detta var det första vi lirade när jag och brorsan uppgraderat från C64 till Amiga. *tårögd*

Medlem

Jag hoppas de klarar av att återskapa den störtsköna musiken som fanns i de tre första orginalen

Medlem
Skrivet av anon_178365:

Sweet! Remake på Turrican serien härnäst då!

Haha det där är spelserien jag kan spela om hur många gånger som helst just bara för den sjukt underbara musiken.

Chris Hülsbeck är kung, får gåshud av hans musik, får inte glömma Giana Sisters heller

Inaktiv

Lirade Altered Beast på Sega Megadrive för en massa år sen,
finns det flera spel i en serie eller är det en slump att spelen heter Beast och liknar varandra en aning ?


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Pålis:

Lirade Altered Beast på Sega Megadrive för en massa år sen,
finns det flera spel i en serie eller är det en slump att spelen heter Beast och liknar varandra en aning ?

Det är en slump.

Altered Beast var från början ett arkad-spel från Sega. Shadow of the Beast gjordes av Reflections (numera en del av Ubisoft) till Amiga och senare andra format och det kom tre spel som gavs ut av Psygnosis.

Medlem

Amiga, en klass för sig!

Otroligt vad man kan göra med en 75 MHz processor, tänk om dagens spel hade optimerats på samma sätt...

Medlem

Älaskade dom gamla spelen! *tår*
Minns nog "Shadow of the beast" bäst pga musiken, tror till och med att man satt och klarade både 1:an, 2:an, 3:n. Sedan får man ju icke glömma gamla "Monty on the run".

Det känns tveksamt om "Shadow of the beast" kan återuppväckas på konsol och återfinna samma känsla som det hade på Amigan. Men kul att dom gör det! Räddningen är väl om spelet blir så pass bra så folk utan nostalgin uppskattar det.

Medlem
Skrivet av bleak:

Orginalet var inte så värst bra.. Kom aldrig förbi trädet ens :/

Det var helt sinnessjukt svårt

Flakmonkey
Skrivet av Zappa:
Skrivet av bleak:

Orginalet var inte så värst bra.. Kom aldrig förbi trädet ens :/

Det var helt sinnessjukt svårt

Originalet var inte ens tänkt som ett spel om jag minns rätt utan var ett demo för att visa vad man kunde göra med en Amiga. Psygnosis såg potentialen i det och promotade det stenhårt vilket gjorde att det sålde bra trots att det (i mina ögon) inte var så särskilt bra rent spelmekaniskt

Medlem

De borde göra en reboot på Wings. Bästa flygspelet ever!


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

De borde göra en reboot på Wings. Bästa flygspelet ever!

Håller helt klart med. Musiken till det spelet var också väldigt bra.

Medlem
Skrivet av Sviskon:

Amiga, en klass för sig!

Otroligt vad man kan göra med en 75 MHz processor, tänk om dagens spel hade optimerats på samma sätt...

7 MHz
Och ja, det är imponerande att se vad de lyckades pressa den gamla maskinen till men det går inte riktigt att jämföra med hur utvecklingen sker idag, det finns inget sätt att magiskt "optimera" mjukvara så att den funkar perfekt på alla de olika plattformar den förväntas fungera på(och då menar jag ENDAST på pc-sidan...den mest splittrade tänkbara plattformen)

För övrigt så skulle jag iaf önska att de kunde sluta gräva upp gamla titlar för att återanvända och solka ner namnet med det senaste generiska spelet...

Inaktiv

Det enda spelet jag vill se en remake på är Moonstone. Fyfan tänk på potentialen ?? Samma spel fast ännu större och med mer monster/utrustning osv. En slutboss som inte får spelet att krascha; )

Medlem
Skrivet av bleak:

Det enda spelet jag vill se en remake på är Moonstone. En slutboss som inte får spelet att krascha; )

Lösningen på det problemet var att köpa spelet istället för att pirata det...

Problemet var att jag aldrig såg en orginalversion när det begav sig, måste varit ganska sällsynt.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

12
Skriv svar