Wii U-trailer visar exklusiva spel

Medlem
Wii U-trailer visar exklusiva spel

Det blir en Wii U när Monolith' "X" kommer. Det är det enda som lockar i dagsläget. Jag har tröttnat så hårt på allt vad Mario heter hehe. Zelda också. Dom har kört sönder dom karaktärerna.


signatur
Medlem

Snart kan man inte längre klaga på att den har för lite spel.

inK
Medlem

Jag har fortfarande varken spelat eller ens sett en Wii U-konsol...


signatur

Every trophy counts...

Medlem
Skrivet av inK:

Jag har fortfarande varken spelat eller ens sett en Wii U-konsol...

Jag såg en på Maxi här om dagen

Medlem

Bara X som intresserar mig.

Medlem

Kommer bli en bra höst

Medlem

Vart är riktiga Mario och ett nytt Zelda?

Medlem
Skrivet av Kaleid:

Vart är riktiga Mario och ett nytt Zelda?

Det blir inget Super Mario Galaxy 3 på åtminstone ett bra tag, kanske inget sådant. Nu är det Super Mario 3D World som gäller.

Medlem

hmm... ser inte vitsen med denna konsol... bara massa hopp.och.pling.spel (mario-skit, luigi-blä och donkey-bajs), visa istället vad konsolen går för och inte dessa, enligt mig, tråkiga spel som jag lika gärna kan spela på en gammal DS... (Wii-U = DS utan skärm??).

Ursäkta, lite gnällig o söndags-trött idag...

Medlem
Skrivet av Banjo:
Skrivet av Kaleid:

Vart är riktiga Mario och ett nytt Zelda?

Det blir inget Super Mario Galaxy 3 på åtminstone ett bra tag, kanske inget sådant. Nu är det Super Mario 3D World som gäller.

Kasst. Dessa Mario ser mer ut passa till 3ds...

Medlem
Skrivet av Kaleid:

Vart är riktiga Mario och ett nytt Zelda?

Vad är ett riktigt mario som inte är varken new mario bros u eller mario 3d world? Blir väl inte riktigare än så.

Håller med om att ett nytt Zelda saknas dock.

Medlem
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av Banjo:
Skrivet av Kaleid:

Vart är riktiga Mario och ett nytt Zelda?

Det blir inget Super Mario Galaxy 3 på åtminstone ett bra tag, kanske inget sådant. Nu är det Super Mario 3D World som gäller.

Kasst. Dessa Mario ser mer ut passa till 3ds...

Förstår att du tycker att det är kasst. Det ser ju lite mer simpelt ut. Men intrycket jag har fått är att de flesta som prövat det på E3 gillade det, och att de flesta som inte prövat det men sett bilder på det tycker att det ser lovande och kul ut.

Mitt tips är att ge det en chans åtminstone, inte avgöra på förhand.

Inaktiv
Skrivet av Gortie:

Det blir en Wii U när Monolith' "X" kommer. Det är det enda som lockar i dagsläget. Jag har tröttnat så hårt på allt vad Mario heter hehe. Zelda också. Dom har kört sönder dom karaktärerna.

Håller med, jag vill se helt nya spel, de kan gärna göra plattformsspel och spel som liknar Zelda men ge oss någonting helt nytt! Eller har Nintendo så fruktansvärt lite fantasi att de inte klarar av det?

Medlem
Skrivet av motionfield:
Skrivet av Kaleid:

Vart är riktiga Mario och ett nytt Zelda?

Vad är ett riktigt mario som inte är varken new mario bros u eller mario 3d world? Blir väl inte riktigare än så.

Håller med om att ett nytt Zelda saknas dock.

Galaxy serien är helt klart mer av deras topp-spel än dessa spel som mer liknar SNES / N64 tiden.

Medlem

ett massivt open world zelda med 100tals timmar av utforskande och annat är det ända som skulle göra min wiiU annat än en dammsamlare


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Men vad lider Wii av rent tekniskt, allt är ju riktigt fult? Om det inte är supersimpel Wii-grafik så lider allt av extrema jaggies.

Medlem

Hmm, Xenoblade Chronicles blandat med Xenogears? O.o
(den där Monlith-titeln)


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Project X och Zelda WW var typ det som intresserade mig där:P

Inaktiv

Varför känns Wii U som ett stort misslyckande?

Medlem

Haha asså fy fan vad ni sitter o gnäller på Wu hela tiden. gillar ni inte den så ge fan i att säga nåt. jag sitter inte o gnäller på ps4ans eller xbox1 brister!.


signatur

Names are for friends,so i don`t need one.

Medlem

Jag måste säga att jag är positivt överraskad över en WiiU, köpte en för en vecka sedan (med Pikmin, SM och hör och häpna, COD). Kontrollen är lite speciell, fick köpa till en "vanlig" kontroller. Jag är riktigt taggad på nästa Zelda, remaken köper jag nog som underhållning under tiden

Medlem

Mario, Mario, Mario, Mario, Mario, Mario, Mario, Mario, Mario, Mario, Mario, Mario, Mario, Mario, Mario, Mario, Mario, Mario, Mario, Mario, Mario, Mario, Mario, Mario, Mario, Mario, Mario, Mario, Mario, Mario, Mario, Mario, Mario, Mario, Mario, Mario, Mario osså något annat... Fantasifullt :-/ Har de inte mjölkat ur allt ur den där Mario-genren snart?


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Medlem
Skrivet av Chilli88:
Skrivet av inK:

Jag har fortfarande varken spelat eller ens sett en Wii U-konsol...

Jag såg en på Maxi här om dagen

Vi såg en på hotellet vi bodde på för ett tag sen och blev lite glad över att vi kunde få testa den, men konsollen var trasig.

För övrigt kul att se att det börjar dyka upp mer spel, och speciellt om det är lite för Nintendo helt nya titlar, för det behövs. Annars i nuläget så är det nog bara utannonseringen av ett riktigt bra Star Fox spel som skulle få mig att springa till butiken. Mario-spel har vi gott om redan här hemma.

Medlem

Mario, mario, mario, mera mario, blanda in lite mer spel med mario i och krydda slutligen grytan med mario. Fan Nintendo, gör lite andra spel än mario, det blir tröstlöst i slutändan.

Annars kan jag tänka mig att köpa er konsol, om den kostar 500 och spelen 100 kr, det är vad jag anser värdet vara på konsollen alla dessa "gulliga" plattformsspel.

Medlem

Ett nytt Zelda skulle sitta fint,

Men saknaden efter ett nytt Metroid är betydligt större..

Medlem

Älskar när Nintendo-nyheter dyker upp så jag kan läsa alla dumma gnällkommentarer.


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

Nä, men nu börjar ni bli tröttsamma. Ja. en del Mario, men vem bryr sig. Det är inte så att de andra konsollerna spyr ut orginalitet. En WW2-fps här en polis-fps där. Breaking News! Nya BATTLEFIELD - SÅ JÄVLA UNIKT. Eller vänta, ännu bättre GT-fucking-A!!! Herrejävlar så bra! Äntligen en ny del i en spelserie som har sina rötter i 90-talet. En pissar ju ner sig av spänning. Originaliteten flödar i Microsoft och Sonys spelmaskiner.

Jag hade förstått er som Nintendo slängde ur sig hafsverk likt Lucasart gjorde med sin Star Wars-licens och bara sålde på namnet. Men faktum är att flertalet stora Mariotitlar är väldigt välgjorda och verkligen inga hafsverk som inte bara ska sälja på namnet utan även är roliga spel som håller i längden.

Den riktiga bredden inom spelindustrin är död, den dog någon gång i början av 2000-talet. Det finns väl några fåtal spel per år som går bort från mallen, men annars är det mest upprepningar av vad som redan är gjort fast med lite mer finess. Get a grip, get a life and get over it.

Medlem

Allt jag såg var Mario...

Medlem
Skrivet av Brandter:
Skrivet av Gortie:

Det blir en Wii U när Monolith' "X" kommer. Det är det enda som lockar i dagsläget. Jag har tröttnat så hårt på allt vad Mario heter hehe. Zelda också. Dom har kört sönder dom karaktärerna.

Håller med, jag vill se helt nya spel, de kan gärna göra plattformsspel och spel som liknar Zelda men ge oss någonting helt nytt! Eller har Nintendo så fruktansvärt lite fantasi att de inte klarar av det?

Nej men de tjänar så vansinnigt mycket pengar på beprövade koncept. Varför tror du Ubisoft gör femtielva Assasins Creed, EA gör femtielfa Battlefield och Activision femtielva CoD. Jo för att folk vill ha dem och de tjänar grova pengar på dem.

12
Skriv svar