Total War: Rome II – detta ändrar patch 1

Robot
Total War: Rome II – detta ändrar patch 1

Första uppdateringen är ute, nästa dyker upp redan på fredag.

#total-war-rome-ii, #creative-assembly


Medlem
Total War: Rome II – detta ändrar patch 1

AIn är, i mitt tycke, ett enormt problem. Den är faktiskt värre än den någonsin varit trots att de sa den skulle ha förbättrats. Värst av allt är att dessa buggar som förstör spelet just nu är saker man lätt hade hittat om nu CA hade grundligt testat spelet innan release. Detta är en BETA, och de använder konsumenterna som testare.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

Denna patch fixade i stort sett ingenting. Verkar som all tid läggs ner på mindre problem och grafikbuggar som mindre än 2% har.

Fixa AIn, fixa MP Battles och campaign coop. Så jävla trist att spela just nu, och spelet krashar till och från för mig.

Skulle även komma en ny beta patch idag. Men som sagt, fixar fan ingenting för mig.

Medlem

kör med exakt samma settings som i shogun 2 just nu å rome2 ser fan ut som rome1 i jämförelse =_=


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Jag vet inte hur många andra som lider av det, men jag stör mig väldigt mycket på hur lång väntetiden är mellan turns. Det blev relativt ospelbart för mig och min polare när vi skulle spela tillsammans, imed tre och en halv minut väntetid mellan varje turn.

Medlem

Största problemet för mig var stt battles tog slut efter 15 sek när meleen väl börjat. Finns dock redan 2 mods som fixar det på twcenter.net , radious bsttle mod & true reduction kill. Kolla forumet

Medlem

fixar dom bara så det inte låser sig etc några gånger per timme när man lirar camp co op och att det är lite det grafiska så är väldigt nöjd till en början, + pressa nvidia att fixa sli profil om det nu kommer funka borde ha way way bättre fps när det totalt hettar till med bara 1 av mina 680 kort. vill kunna använda båda dock.

Medlem

Är det bara jag som tycker att Shogun 2 var förbannat mycket svårare? Lirade shogun på hard och hade ett rent helvete, men detta är en vandring i parken.

Medlem

signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Ja mitt blinkar runt som en discokula , garva ihjäl mig när det hände. Så detta måste bli ett roligt spel då ;)?

Medlem

Patch 1 kom i fredags och fokuserade på att göra spelet spelbart. D.v.s. åtgärda att spelet fryser sig, kraschar eller att units fastnar i marken.

Patch 2 ska komma idag i form av en beta patch och ska fokusera mer på den grafiska biten, samt även lite optimering.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Har inte spelat spelet ännu för jag har en dust med Webhallen, som hade annons ute på Tradera: spel + förhandserbjudande (dlc) - och när jag via min vinstlänk gick till webbhallens kassa fick jag upp "bara" spelet. Vid kontakt säger webbhallen att Tradera gjort fel och skulle ändrat på annonsen. När jag tjafsat och varit en korrekt men jobbig kund blir jag erbjuden 50 kr rabatt... Måste faktiskt säga att jag är lite besviken på webbhallen. Bara frakten kostar ju 29kr så om det inte vore för bokningserbjudandet hade jag ju lika gärna kunnat gå till butiken.

Medlem

Har inga problem alls, installerade, patchade och spelade flera timmar kampanj utan några buggar igår.

Medlem

Det absolut största problemet jag har stött på är när AI:n belägrar en stad/hamn (oftast med skepp) och ALDRIG attackerar eller gör någonting överhuvudtaget. En stad i min kampanj har varit belägrad i över 50 turns av AI:n och det enda sättet för mig att stoppa det så att jag kan ta den själv är att attackera belägrarna men de är mina allierade så det har jag ingen lust med...

Medlem

Är det nån mer som har problem med att spela online? Har provat flera gånger (innan och efter patch) att köra men blir alltid att nån tappar connection efter några minuter.
Tänkte ifall det beror på spelet eller om det är vårt nät som inte klarar av det.

Medlem

Skönt att jag inte förbokade detta spel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Salsius:

Är det nån mer som har problem med att spela online? Har provat flera gånger (innan och efter patch) att köra med blir alltid att nån tappar connection efter några minuter.
Tänkte ifall det beror på spelet eller om det är vårt nät som inte vill det.

Samma för mig, lyckades köra en battle med en polare och sedan disconnecta det tre gånger på raden efter bara någon minut.

I SP är mitt största problem att det är för lätt, kör som Makedonien på very hard och tog har tagit över tre hela provinser utan större mothugg. Egypten förklarade krig mot mig men har inte skickat en enda trupp.

Medlem

Jag som väntade så på detta, men har inte spelat det än pga det man hört om buggarna. Det känns nästan som om det kommer bli ytterligare ett spel som man aldrig kommer igång med.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Filmjölk?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av MaXMC:

Har inga problem alls, installerade, patchade och spelade flera timmar kampanj utan några buggar igår.

Wow, precis som de som ALDRIG har stött på en bugg i Battlefield 3 också?
Kollar man på Angry Joes klipp här uppe märker man ju hur jävla trasigt spelet är!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

ro
Medlem

Fantastiskt buggigt. Framförallt har de lyckats göra slagen ännu tråkigare än va de varit i tidigare spel. Eloge för att de gjort kampanjkartan mer intressant, även om AI'n återigen är undermålig (oavsett svårighetsgrad).

Jag tvivlar starkt på att spelet har genomgått någon testfas. Verkar vara gemensamt för alla nya Sega spel.

Medlem

Alltså många spelutveckare verkar ju ha blivit otroligt slarviga med att verkligen få spelen klara innan släpp nu för tiden.

Medlem

Jag kan inte hjälpa att tycka det ser kul ut.

"For the king! AAAAAAAHHH!" och sedan vänder ett par meter innan "Hjälp, jag kommer få ont!"


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Personligen handlar det om rent spelmekaniska flaws för min del. Jag hoppas de t.ex. väljer att sänka hastigheten på vissa units när de rör sig för så som det är nu rör de sig onaturligt fort. Sen vore det toppen om de kunde få ner turn-tiden också, framförallt när man spelar coop. Det är olidligt just nu...


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

För mig flyter spelet på bra, inte stöt på en ända bugg än. Sen kan jag hålla med om att AIn kunde vart bättre

Medlem

Jag har mitt ex i hyllan, oöppnat. El Gigantens 30 dagars garanti med obruten förpackning.

Jag avvaktar och blir inte spelet fixat snart så åker jag tillbaka och lämnar in det. Så kan det här spelet fara åt helvete.

Jag älskade Rome I och Medieval II och såg SÅ fram emot att få återvända till Rome eran som jag älskat så mycket.

Det gör ont i själen av denna stora flopp och besvikelse CA har kommit med...


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Vadå så vissa har ful grafik men andra inte?

Medlem

Typisk 10tals problem. Släpper beta sml full release

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Vadå så vissa har ful grafik men andra inte?

Grafiken är inte det största problemet. Spelet har enorma prestandaproblem och AI är i sitt bästa lika smart som en tegelsten.

12
Skriv svar