Se den nya filmen från Pro Evolution Soccer

Robot
Inaktiv
Se den nya filmen från Pro Evolution Soccer

Sport ._.

Medlem

Årets PES är helt klart ett av de bästa i serien. Men, det är svårt, ruskigt svårt.
Jämför man med FIFA (vilket man måste) så är PES i år MYCKET snyggare, mycket bättre (mer realistisk) gameplay och mycket mer utmanande.
Det enda som FIFA har att komma med är licenser, snyggare menyer (?!?) och ett bättre kariärläge samt troligtvis bättre onlinelägen. (Där, konami, titta och lär) Annars är FIFA bara lättvindigt pingpong spelande med sprattelgubbar som flyter en halvmeter ovan marken.

Grafiken är smått fantastisk med tanke på att Konami själva har medgett att FOX motorn inte kommer att användas fullt ut,förrän i nextgen konsollerna, dvs PES2015.

Tips: Tanka hem demot (xbox360 + PS3) och testa själva, men var beredd på att sitta ett antal timmar innan man troligtvis ens får iväg ett skott på mål.

Medlem

Har aldrig spelat ett bättre fotbollspen än när pes konami släppte pes 5. Kan fortfarande dra igång det på ps2 ibland. Har nu lirat fifa de senaste åren och är så sjukt less på de. Det är istort samma spel fast med updaterade start elvor. I år ser pes sjukt bra ut och vad jag har läst på bloggar och spelsidor vekar det vara ett av de bättre spelen i serien.

I år kommer jag gå tillbaka till pes för att se om man kan få tillbaka lite glädje. Ser sjukt mycket framemot det:-)

Medlem

eller så spelar man fifa med manuella inställningar på allt så har man PES.. fast med licenser

Medlem

Det ser förvisso grymt cleant ut..

Medlem
Skrivet av Jonio:

eller så spelar man fifa med manuella inställningar på allt så har man PES.. fast med licenser

Man kan tro det, men nej, det har man inte.

En stor skillnad mellan FIFA och PES är att i FIFA kan du vända på en femöring, oavsett hur snabbt du springer, det kan du inte i PES. Prova själv att på riktigt springa/spurta och sedan direkt svänga och springa åt andra hållet, det går helt enkelt inte. Det tar ett antal meter innan man får ner farten, man tappar balansen osv.

Rent grafiskt så har PES tagit jättestora kliv framåt. I föregående versioner kunde man kanske säga att de var jämbördiga, men med olika stil, men nu är PES långt före.

Jag skulle nästan vilja säga att FIFA ser ut och spelar som ett spel, medan PES börjar likna verkligheten och spelar som en simulation. De båda må kallas fotboll och där slutar faktiskt likheten.

Så att säga att PES är FIFA med manuella kontroller är så långt ifrån sanningen man kan komma, prova själv.

Skrivet av Hapl0:
Skrivet av Jonio:

eller så spelar man fifa med manuella inställningar på allt så har man PES.. fast med licenser

Man kan tro det, men nej, det har man inte.

En stor skillnad mellan FIFA och PES är att i FIFA kan du vända på en femöring, oavsett hur snabbt du springer, det kan du inte i PES. Prova själv att på riktigt springa/spurta och sedan direkt svänga och springa åt andra hållet, det går helt enkelt inte. Det tar ett antal meter innan man får ner farten, man tappar balansen osv.

Rent grafiskt så har PES tagit jättestora kliv framåt. I föregående versioner kunde man kanske säga att de var jämbördiga, men med olika stil, men nu är PES långt före.

Jag skulle nästan vilja säga att FIFA ser ut och spelar som ett spel, medan PES börjar likna verkligheten och spelar som en simulation. De båda må kallas fotboll och där slutar faktiskt likheten.

Så att säga att PES är FIFA med manuella kontroller är så långt ifrån sanningen man kan komma, prova själv.

Fast nu har ju EA, inför årets utgåva, implementerat det så kallade "biomass" som simulerar precis det du pekade på som saknats i tidigare versioner av fifa. Nu går det inte längre att stanna och vända håll på nanosekunden. Funkar rätt bra vad jag såg i demot.

Medlem
Skrivet av pelson:
Skrivet av Hapl0:
Skrivet av Jonio:

eller så spelar man fifa med manuella inställningar på allt så har man PES.. fast med licenser

Man kan tro det, men nej, det har man inte.

En stor skillnad mellan FIFA och PES är att i FIFA kan du vända på en femöring, oavsett hur snabbt du springer, det kan du inte i PES. Prova själv att på riktigt springa/spurta och sedan direkt svänga och springa åt andra hållet, det går helt enkelt inte. Det tar ett antal meter innan man får ner farten, man tappar balansen osv.

Rent grafiskt så har PES tagit jättestora kliv framåt. I föregående versioner kunde man kanske säga att de var jämbördiga, men med olika stil, men nu är PES långt före.

Jag skulle nästan vilja säga att FIFA ser ut och spelar som ett spel, medan PES börjar likna verkligheten och spelar som en simulation. De båda må kallas fotboll och där slutar faktiskt likheten.

Så att säga att PES är FIFA med manuella kontroller är så långt ifrån sanningen man kan komma, prova själv.

Fast nu har ju EA, inför årets utgåva, implementerat det så kallade "biomass" som simulerar precis det du pekade på som saknats i tidigare versioner av fifa. Nu går det inte längre att stanna och vända håll på nanosekunden. Funkar rätt bra vad jag såg i demot.

Jag håller inte med dig där. De kanske har implementerat det, men det märks inte alls. Jag kan fortfarande råspringa och tvärnita hur som helst. Det går inte att jämföra, tyvärr.
Jag har Fifa12 och jag inte se någon som helst skillnad mellan det och 14 alls. Bara en massa buzzwords.

Jag tar hem båda demon (X360) varje år, och varje år blir jag besviken på EAs brist på realism. PES har sina fel och brister varje år, men FIFA är inte ens samma sport.

Medlem

Hapl0. Jag vill inte vara elak men ser (känner) du ingen skillnad på 12 och 14 så kan du inte spelat speciellt mycket (dvs inte gett det så mycket tid) eller så vägrar ditt psyke ge det en chans eftersom du verkar vara väldigt inne på PES.

Jag har nött sönder båda spelen genom åren men har inte gett PES någon chans på ett par år eftersom jag blev så otroligt besviken på just 12an, men i år ser det helt klart bättre.

För att göra fifa (14 pratar jag om nu) rättvist så ska man köra (och lära sig) spela med manuella kontroller, visst.. det tar tid utav bara satan (1 år för att vara exakt ungefär, fotnot : körde 13 m. Endast manuella kontroller) men belöningen är större när man kan lägga passarna vart man vill. PES har väldigt länge haft "semi-auto" implenterat i spelet vilket ger en (som spelare) känslan att det är svårare vilket i tur och ordning ger mer "skills" men ja.. alternativet att spela så (fast med ännu mer frihet) har funnits i fifa i flera år.

Original kontrollerna i fifa, riktningar på passar är dock (vilket jag också tror du anser) katastrof! Det blir så bängt allting!

Hmm.. men ja, årets PES ser onekligen ut som ett steg i rätt riktning. Däremot gillar jag att titta på fotboll i verkligheten och uppskattar att lära mig och hålla koll spelarna, vilket är omöjligt när man spelar PES och styr "Papa Dee Junior" istället för t.ex. "Robinho" ^^

Smaken är som röven min vän, dvs delad!

Medlem

Sry för diverse missar i skrivandet men att skriva på telefon istället för dator är, i min mening en riktig pain!

Medlem

Måste tillägga och hålla med pelson. Fifa 14 har i år ordnat till spelarnas rörelser himla fint i jämförelse m. 13

1
Skriv svar