Earthbound-inspirerat rollspel på Kickstarter

Robot
Medlem
Earthbound-inspirerat rollspel på Kickstarter

Ända sedan Takedown har jag lärtmig att inte funda kickstarters, spelar ingen roll hur bra löftena är. I slutändan är det bara löften.

Medlem
Skrivet av Ziljun:

Ända sedan Takedown har jag lärtmig att inte funda kickstarters, spelar ingen roll hur bra löftena är. I slutändan är det bara löften.

Det är tråkigt att de inte väntade med att släppa spelet tills det var klart men jag tror detta beror på utgivaren för jag tvivlar på att någon utvecklare vill släppa en ofärdig produkt. Med det sagt så finns det dock många exempel på projekt som Kickstartats och som många gillat där det bästa exemplet nog är FTL.

Problemet är att folk verkar se på Kickstarter som en butik där man kan förboka en produkt och jag är väl inte heller helt oskyldig till att se på Kickstarter på detta sätt då jag än så länge bara Kickstartat sådant som jag själv gillar vilket egentligen inte är vad Kickstarter går ut på (iaf inte från början).

Mitt råd är att inte Kickstarta något som ni är det minsta tveksamma till oavsett hur gärna ni vill att detta spel eller denna produkt ska bli gjord. Nu pratar jag om Kickstarter som ett sätt att "förboka" och inte som Kickstarter som ett sätt att hjälpa människor att kunna göra vad de alltid har drömt om.

Jag ångrar inte att jag Kickstartade Takedown, jag ser potential i spelet på samma sätt som jag såg stor potential i Falcon 4 (ett spel som många sågade rejält när det släpptes) och Falcon 4 är idag betraktat som ett av de bästa flygspelen som gjorts.

Det viktigaste nu är att Serellan lyssnar på all konstruktiv kritik som folk gett dem och försöker fixa det så bra de bara kan. Det är detta som kommer visa om de bara brytt sig om pengarna eller om de faktiskt menar vad de har sagt om att ge spelarna det där taktiska spelet som många väntat många år på.

1
Skriv svar