Är detta kostnaden för mikrotransaktionerna i GTA Online?
Intressant. Beroende på vad saker kostar in-game och hur lång tid det tar att skrapa ihop en miljon så kanske dessa transaktioner är rimliga.
Däremot är det alltid tråkigt med pay-to-win spel men tvivlar på att detta ger ett hejdundrande försprång.
Calle säger att jag är influencer
extremt förmånlig växelkurs faktiskt.
Ser alldeles för dyrt ut.
Iaf. om priserna i online delen är samma som som i singleplayer.
det är det inte. 50kr typ köper dig alltså ett hus.
Hur kan du veta hur mycket ett hus kostar i flerspelarläget?
🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB
Hur kan du veta hur mycket ett hus kostar i flerspelarläget?
genom speed tree-vinrankorna. ryktesvägen alltså.
men vi får se om det ligger nära sanningen eller ej. jag ser inte problemet riktigt, vill man inte betala en hundring så kan man ju farma den fortfarande,precis som förr. gissar att några ändå är glada att slippa den biten.
iom att man inte kan köpa BÄTTRE saker med det här, utan bara köpa samma saker som alla andra så tror jag faktiskt det här kvittar, oavsett mikrotransaktioner eller ej kommer det alltid vara dom med mer pengar och större arsenal än en själv.
Däremot var det löjligt lite pengar man fick för 139:- det var jävligt dyra mikrotransaktioner!
Skönt att se att det bara är pengar och inga "mega damage bonus pack!" eller " fatter than your ass bulletsponge vest ".
1 mille drar man ju ihop hyffsat snabbt efter att man har en så där 100k och kan pilla på aktier. Och eftersom det kommer vara heists i mp så bör inte 100k vara några problem alls. Kanske inte heller 1 mille beroende på hur stora heists det kommer vara.
// Bacon <3
Rockstar postade precis detta (bland annat)
"Reputation and Cash Flow: Reputation is earned from all your online exploits in everything you do in GTA Online – and will help you rank up, providing access to new features, weapons and criminal contacts."
Så alltså, din rank avgör vilka vapen du kan ha. Det betyder att även om du pumpar in 238947 miljoner från det du köper så behöver du fortfarande ranka upp dig för att få de bra vapen. AKA, inte pay 2 win.
edit:
Punkten i sin helhet kan ni hitta här: http://www.rockstargames.com/newswire/article/51422/some-more...
// Bacon <3
Jag blev faktiskt lite förvånad när de utannonserade sin onlinetjänst, att den skulle vara så omfattande med specifika uppdrag och en historia värdig ett mmorpg. Det kändes liksom inte speciellt nödvändigt, de hade mig fast som köpare redan vid singleplayer och jag hade nog nöjt mig med ett multiplayerläge likt den i GTA IV.
Nu börjar det förstås klarna, det finns en "baktanke" med det omfattande multispelarläget. Jag är sjukligt trött på mikrotransaktioner men tycker att vissa spel löser det ok, när det inte känns som ett tvång. Hoppas Rockstar/Take Two tänkt till och gör det med finess!
Vi vet ju fortfarande inte hur lätt/snabbt det går att tjäna pengar online. I den bästa av världar går det snabbt och dessa paket finns bara där för casual-spelare som bara har tid med en liten stunds spelande i veckan, men som ändå vill ha coola saker...
Tyvärr har det en tendens att vara tvärt om, oändligt grind och minimal belöning som gör att du känner dig mer eller mindre tvingad att handla för att kunna låsa upp något kul. Nå, Rockstar ska väl få en chans innan de lynchas, detta kan ju vara en av de få (men möjliga) tillfällen där mikrotransaktioner fyller ett syfte och inte bara förstör spelet
Rockstar postade precis detta (bland annat)
"Reputation and Cash Flow: Reputation is earned from all your online exploits in everything you do in GTA Online – and will help you rank up, providing access to new features, weapons and criminal contacts."
Så alltså, din rank avgör vilka vapen du kan ha. Det betyder att även om du pumpar in 238947 miljoner från det du köper så behöver du fortfarande ranka upp dig för att få de bra vapen. AKA, inte pay 2 win.
edit:
Punkten i sin helhet kan ni hitta här: http://www.rockstargames.com/newswire/article/51422/some-more...
Du tror inte folk kommer sitta 24/7? Till slut kommer det ju oavsett sluta i ett gigantiskt blodbad just för denna skit.
Fantastiskt att man lyckas gnälla över girighet från ett företag som faktiskt inte mjölkar sönder sina spel, det var fem år sedan vi sist såg ett GTA, och det är dessutom inget P2W dom infört, och dom kommer stå för gratis uppdateringar och massor med nytt content framöver och tillhandahålla servrarna vilket behöver lite underhåll med sina 15 miljoner sålda exemplar på 3 dagar. Dessutom levererar dom en typ av "steam workshop" där användarna kommer kunna lägga upp innehåll och hålla onlinedelen levande och fräsch i säkerligen år framför.
Samma människor sitter garanterat och köper BF och CoD år efter år och betalar mer än gärna över 100:- för 4 nya banor en gång i kvartalet...
extremt förmånlig växelkurs faktiskt.
Ser alldeles för dyrt ut.
Iaf. om priserna i online delen är samma som som i singleplayer.
det är det inte. 50kr typ köper dig alltså ett hus.
Jo när vi talar om virtuella hus så är 50 kr för mkt
Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.
extremt förmånlig växelkurs faktiskt.
Ser alldeles för dyrt ut.
Iaf. om priserna i online delen är samma som som i singleplayer.
det är det inte. 50kr typ köper dig alltså ett hus.
Jo när vi talar om virtuella hus så är 50 kr för mkt
man kanske kan bo i en virtuell pappkartong bredvid en korvkiosk så länge, i ett spel kan det ju vara mysigt.
vi får snart se vad allt kostar, och om det behövs. jag gissar att spelpåverkande trams kommer kosta mer än statustrams, oavsett hur man tjänar ihop till dem.
Bra att de tänker på oss casual spelare. Har fan inte tid att sitta och nöta. Bättre att man kan betala lite när man tycker det börjar bli segt så att man kommer vidare
BTW varför är det en bild på GTA IV, denna nyhet handlar väl om GTA V?!
Jag håller med dig. Än pluggar jag men jag kommer ju att lämna universitetet för ett arbete så småningom. kan ju vara nice att ha tid för ett liv offline med.