Nya Kinect är kanske inte så bra som vi hoppats på

Robot
Nya Kinect är kanske inte så bra som vi hoppats på
Medlem
Nya Kinect är kanske inte så bra som vi hoppats på

Obetydligt för mig då jag aldrig skulle köpa ett kinect spel, men riktigt tråkigt för dom som sett fram emot att flaxa som idioter framför tv'n =/


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Ärligt talat, vem förväntade sig något annat?

Medlem

Går ju typ ta sig ut o göra saker IRL om man nu vill stå o hålla på när man spelar. Spel ska vara att sitta ner och i absolut värsta fall, rycka med kontrollen när man hoppar.


signatur
Skribent

Jag vill att Kinect ska bra, men är inte särskilt förvånad att den inte är det. Tur att Microsoft inte satsat alla pengar på kameran.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Kinect 2 har en mycket lovande potential som 3d skanner av det jag sett... så man får hoppas att den säljes på sidan om konsollen

Skribent

Min fru gillar dansspel och träningsspel, så för hennes skull hoppas jag att detta endast gäller Kinect Sport Rivals.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Hoppas också tekniken ska visa sig bli bra när utvecklar också lär sig använda den till fullo. Drömmer om att kunna stå målvakt i NHL med full motion control denna generation

Skribent
Skrivet av TotalCraptastic:

Hoppas också tekniken ska visa sig bli bra när utvecklar också lär sig använda den till fullo. Drömmer om att kunna stå målvakt i NHL med full motion control denna generation

Tänk alla skadorna du kommer åka på.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Så kinect fungerar enbart till dans/träningsspel ??? ingen som kan tänka lite längre? Finns ju oändligt med häftiga möjligheter om man bara sluta tänka MS vs Sony hela tiden.

Men något som verkar suga rejält är Oculus Rift. Vem fan pallar med VR-briller när man kan gå ut och se allt irl.

Medlem
Skrivet av kn0tan:

Kinect 2 har en mycket lovande potential som 3d skanner av det jag sett... så man får hoppas att den säljes på sidan om konsollen

Jag har för mig att det nämndes nånstans, när är en annan fråga.

ZF
Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av TotalCraptastic:

Hoppas också tekniken ska visa sig bli bra när utvecklar också lär sig använda den till fullo. Drömmer om att kunna stå målvakt i NHL med full motion control denna generation

Tänk alla skadorna du kommer åka på.

hockeymålvakter rör sig ju knappt ändå.

vad som verkligen behövs för simulation av det är en stor pistong som fästs på TV-bänken, när det kommer ett gäng och anfaller så aktiveras den och pressar dig med stor kraft in i målet, eller soffan om du inte köpt måltillbehöret också.

Inaktiv

Varför skriver ni inte om alla som har haft en positiv erfarenhet av Kinect? Ännu ett försöka att smutskasta MS och Xbox.

Inaktiv
Skrivet av AirRaid:

Så kinect fungerar enbart till dans/träningsspel ??? ingen som kan tänka lite längre? Finns ju oändligt med häftiga möjligheter om man bara sluta tänka MS vs Sony hela tiden.

Men något som verkar suga rejält är Oculus Rift. Vem fan pallar med VR-briller när man kan gå ut och se allt irl.

Äntligen någon som förstår mig! Det var det jag sa till polisen att vem fan pallar spela GTA när jag kunde sätta mig i bilen och köra runt som en galning men de ville inte lyssna...

Skämt åsido; jag hoppas att du trollar. Personligen sitter jag hellre i hemmets komfort och spelar Arma med Oculus Rift än att springa omkring någonstans i tredje världen och skjuta/ bli skjuten på men det kanske bara är jag?

Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av TotalCraptastic:

Hoppas också tekniken ska visa sig bli bra när utvecklar också lär sig använda den till fullo. Drömmer om att kunna stå målvakt i NHL med full motion control denna generation

Tänk alla skadorna du kommer åka på.

Har jag ingen tvekan om, skulle detta komma så skulle jag ha flera konsoller hemma för att ha 2 målvakter + utspelare som kan köra, och sen några polare och massa öl. Att det kommer bli riktiga skador är ingen tvekan!

Inaktiv
Skrivet av KingenOgge:

Varför skriver ni inte om alla som har haft en positiv erfarenhet av Kinect? Ännu ett försöka att smutskasta MS och Xbox.

Sant, flera har sagt att nya kinect ska vara riktigt bra med snabb respons och kunna avläsa ansiktsutryck, fingerrörelser mm.

Som väl är så bryr man sig inte om vad andra tycker, man provar själv om något är bra eller dåligt.
Man tycker synd om folk som mest går efter andras åsikter och inte kan eller vill få en uppfattning själv.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Inaktiv
Skrivet av Pålis:
Skrivet av KingenOgge:

Varför skriver ni inte om alla som har haft en positiv erfarenhet av Kinect? Ännu ett försöka att smutskasta MS och Xbox.

Sant, flera har sagt att nya kinect ska vara riktigt bra med snabb respons och kunna avläsa ansiktsutryck, fingerrörelser mm.

Som väl är så bryr man sig inte om vad andra tycker, man provar själv om något är bra eller dåligt.
Man tycker synd om folk som mest går efter andras åsikter och inte kan eller vill få en uppfattning själv.

Håller med. Har läst hur många förhandstittar som helst som bara har positivt att säga om den nya Kinect. Men såklart kan inte FZ skriva om detta.

Inaktiv
Skrivet av grollo_92:
Skrivet av AirRaid:

Så kinect fungerar enbart till dans/träningsspel ??? ingen som kan tänka lite längre? Finns ju oändligt med häftiga möjligheter om man bara sluta tänka MS vs Sony hela tiden.

Men något som verkar suga rejält är Oculus Rift. Vem fan pallar med VR-briller när man kan gå ut och se allt irl.

Äntligen någon som förstår mig! Det var det jag sa till polisen att vem fan pallar spela GTA när jag kunde sätta mig i bilen och köra runt som en galning men de ville inte lyssna...

Skämt åsido; jag hoppas att du trollar. Personligen sitter jag hellre i hemmets komfort och spelar Arma med Oculus Rift än att springa omkring någonstans i tredje världen och skjuta/ bli skjuten på men det kanske bara är jag?

Rift kan bli nice, fast några som provat det har blivit illamående ungefär som sjösjuka, men prova kommer man göra för man minns ett spelprogram på Z tv för en massa år sen där dom hade en vr hjälm och nåt spel och har viljat prova vr sedan dess.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Just when we all thought it was over....

Det går verkligen inte bra för XboxOne PR:en nu...


signatur

Nämen!

Skribent
Skrivet av KingenOgge:

Varför skriver ni inte om alla som har haft en positiv erfarenhet av Kinect? Ännu ett försöka att smutskasta MS och Xbox.

Vi har ju rapporterat om tekniken tidigare här. Och tjejen där verkar ju ha en positiv erfarenhet av Kinect.

Kan för övrigt försäkra att det från min sida inte handlar om någon smutskastning. Jag har förbokat en importerad Xbox One som jag längtar efter att få välkomna in i vardagsrummet.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Intressant vad folk har kunskap om Kinect och dess prestanda. Klagar någon som testat den är det uppenbar "smutskastning" men skriver någon att den är bra är det "sanning, tveklöst och helt objektivt", eller så låter det iaf
De som köpte Kinect 1 vet ju av erfarenhet hur mycket dessa "ppssotiva" intryck var värda, välköpt PR. De som inte hunnit bli lurade får väl chansen nu, Kinect 2 är nog tveklöst bättre, men långt från så bra som fanboysen vill tro. Nå, fritt fram att bevisa motsatsen, finns ju vissa videos på YouTube där Kinect testats av vanligt folk (ej ren pR) och resultatet har ju varit minst sagt varierande.
Hur som helst, den som lever får se och när xbone släpps får vi goda möjligheter att se och beundra, eller beskratta, Kinects förmågor. Hur som helst, är den bra nog att kompensera för xbones jämförelsevis svagare hårdvara, blir "better with kinect" ett säljargument, kan kinect bli ett bra supplement till handkontroll eller bara en nishprodukt?
Det ska bli intressant att se

Medlem
Skrivet av AirRaid:

Så kinect fungerar enbart till dans/träningsspel ??? ingen som kan tänka lite längre? Finns ju oändligt med häftiga möjligheter om man bara sluta tänka MS vs Sony hela tiden.

Men något som verkar suga rejält är Oculus Rift. Vem fan pallar med VR-briller när man kan gå ut och se allt irl.

Shiet, vissa gärna var jag kan ta och få tag i ett rymdskepp och besöka andra galaxer irl. Till priset av ca 300 usd.

Medlem

wtf? på e3 så var ju kinect bättre än skivat bröd...man såg i presentationerna hur den exact följde rörelserna från test personerna....det luckta ganska så unket om det är clunky nu.....i sådana fall är det ju inte samma hårdvara i e3 maskinerna som i retail versionen.....men men kommer aldrig äga en så jag kommer aldrig få reda på hur det är att " kinecta"

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av KingenOgge:

Varför skriver ni inte om alla som har haft en positiv erfarenhet av Kinect? Ännu ett försöka att smutskasta MS och Xbox.

Vi har ju rapporterat om tekniken tidigare här. Och tjejen där verkar ju ha en positiv erfarenhet av Kinect.

Kan för övrigt försäkra att det från min sida inte handlar om någon smutskastning. Jag har förbokat en importerad Xbox One som jag längtar efter att få välkomna in i vardagsrummet.

Jag beklagar sorgen.

Skrivet av Johan Olander:

Jag vill att Kinect ska bra, men är inte särskilt förvånad att den inte är det. Tur att Microsoft inte satsat alla pengar på kameran.

Nej de har ju lagt en del på att marknadsföra playstation oxå

Nemen lite seriöst OT med då så vorde det tråkigt om tekniken inte höll måttet även om jag inte är över förtjust i MS så gillar jag ny teknik även om jag tror mer på VR är motion men det e klart Augmentet reality PLUS motion kontroll skulle ju kunna vara nått det.

Medlem

Jag är inte så sugen på just Xbox men det hade ändå varit ett steg framåt för spelbranchen ifall Kinect fungerade bra.

1
Skriv svar