Robot
Rain

FZ plockar fram stövlar och paraply för att uppleva en melankolisk liten saga med rädsla och utsatthet, mod och medmänsklighet.

#sony, #sce-studios-japan, #patapon-2, #loco-roco, #ape-escape, #rain, #brothers-a-tale-of-two-sons


Inaktiv
Rain

Spelar rain när snön kommer.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Ser väldigt vackert ut med grafiken och musiken. Blir ett köp!


signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

Medlem

Hade nog förväntat mig mer av det här spelet faktiskt.
Det får lite mediokra betyg på de flesta ställen och en trea ska väl iofs inte ses som ett helt dåligt spel.
Men när man följt utvecklingen av det här spelet och hört dem prata omkring det så hade jag nog mer hoppas på att de förvaltat set & setting på ett bättre sätt än vad man lyckats med.
Men det kan nog bli ett köp när det går ned i pris.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Cool idé med osynligheten iaf!

KoP
Medlem
Skrivet av SunShine:

Hade nog förväntat mig mer av det här spelet faktiskt.
Det får lite mediokra betyg på de flesta ställen och en trea ska väl iofs inte ses som ett helt dåligt spel.
Men när man följt utvecklingen av det här spelet och hört dem prata omkring det så hade jag nog mer hoppas på att de förvaltat set & setting på ett bättre sätt än vad man lyckats med.
Men det kan nog bli ett köp när det går ned i pris.

Och andra sidan ska man väl inte sätta allt för mycket tyngd på vad ett gäng personer än man själv tycker om spelet?

Tror och hoppas jag själv jag kommer uppskatta detta mer än recensenten (som tyckte att det var för enkla pussel) då jag helst inte vill köra fast i stämningsfulla spel allt för hårt utan bara vara med om en upplevelse och ett berättande utan onödiga avbrott eller stopp.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av SunShine:

Hade nog förväntat mig mer av det här spelet faktiskt.
Det får lite mediokra betyg på de flesta ställen och en trea ska väl iofs inte ses som ett helt dåligt spel.
Men när man följt utvecklingen av det här spelet och hört dem prata omkring det så hade jag nog mer hoppas på att de förvaltat set & setting på ett bättre sätt än vad man lyckats med.
Men det kan nog bli ett köp när det går ned i pris.

Och andra sidan ska man väl inte sätta allt för mycket tyngd på vad ett gäng personer än man själv tycker om spelet?

Tror och hoppas jag själv jag kommer uppskatta detta mer än recensenten (som tyckte att det var för enkla pussel) då jag helst inte vill köra fast i stämningsfulla spel allt för hårt utan bara vara med om en upplevelse och ett berättande utan onödiga avbrott eller stopp.

Absolut har du rätt där att man inte ska klamra sig fast allt för mycket vid recensioner. Men det är ungefär samma "kritik" i de flesta recensioner jag läst nu och med en allt tunnare plånbok så får jag omprioritera lite. Till en början var det här ett "day one" köp för mig, nu får det vänta lite.
Personligen tycker jag det är rätt mysigt med lite utmaning i pusslebiten, även om det inte får bli för svettigt för du har helt rätt i att kör man fast helt o hållet i spel som har atmosfär som en drivkraft (Journey, Limbo osv.) så tappar de snabbt sin charm.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Skribent
Skrivet av KoP:
Skrivet av SunShine:

Hade nog förväntat mig mer av det här spelet faktiskt.
Det får lite mediokra betyg på de flesta ställen och en trea ska väl iofs inte ses som ett helt dåligt spel.
Men när man följt utvecklingen av det här spelet och hört dem prata omkring det så hade jag nog mer hoppas på att de förvaltat set & setting på ett bättre sätt än vad man lyckats med.
Men det kan nog bli ett köp när det går ned i pris.

Och andra sidan ska man väl inte sätta allt för mycket tyngd på vad ett gäng personer än man själv tycker om spelet?

Tror och hoppas jag själv jag kommer uppskatta detta mer än recensenten (som tyckte att det var för enkla pussel) då jag helst inte vill köra fast i stämningsfulla spel allt för hårt utan bara vara med om en upplevelse och ett berättande utan onödiga avbrott eller stopp.

Misstänker att du kommer uppskatta Rain med den inställningen.

Värt också att nämna att 3/5 inte är något dåligt betyg, även om det förstås kunde vara bättre.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Jag vill nog spela detta för att det verkar vara så trevlig atmosfär.

Då jag har så mycket ospelat "på hög" så blir det kanske till att vänta några månader och se om det dyker upp på någon rea eller PS+.

Medlem

Mitt favortÄventyr Är Dreamfall, det Är vÄldigt enkelt. hade det varit svÅra pussel hade jag nog tappat intresset. You see what im getting at.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Mitt favortÄventyr Är Dreamfall, det Är vÄldigt enkelt. hade det varit svÅra pussel hade jag nog tappat intresset. You see what im getting at.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Mitt favortÄventyr Är Dreamfall, det Är vÄldigt enkelt. hade det varit svÅra pussel hade jag nog tappat intresset. You see what im getting at.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Rain är en trevlig liten historia. Inte mer än så, men väl värt sin hundralapp och de följande timmarnas investering.

1
Skriv svar