Postapokalyptiskt material till Metro: Last Light

Robot
Postapokalyptiskt material till Metro: Last Light
Medlem
Postapokalyptiskt material till Metro: Last Light

om jag inte klarar det på 4-5 timmar så är jag nöjd

Inaktiv

Måste säga att Metro: Last Light är ett av de tråkigaste spelen jag spelat på länge. Tog mig två månader att ta mig igenom det för att jag enbart orkade spela det en kort stund åt gången. Hade det varit lite mer öppet så hade det kunnat bli riktigt bra.

Gillar vapensystemet och grafiken dock, annars enormt överskattat.

Medlem

Spelade igenom det på ett par dagar, bra spel. Men 2033 var bättre IMO, härlig känsla i det

Avstängd
Skrivet av Glaset:

Måste säga att Metro: Last Light är ett av de tråkigaste spelen jag spelat på länge. Tog mig två månader att ta mig igenom det för att jag enbart orkade spela det en kort stund åt gången. Hade det varit lite mer öppet så hade det kunnat bli riktigt bra.

Gillar vapensystemet och grafiken dock, annars enormt överskattat.

läs böckerna istället då dom kanske faller dig mer i smaken, men spelet ska dock inte bli mer öppet. Tror knappast metro skulle passa som ett öppet spel, jag gillar hur allt är i båda metro spelen.

Fast gärna får någon svara mig, jag hittade typ en tredje bok om metro. Minns dock inte vad den hette men kan någon svara mig hur många metro böcker finns det?

Inaktiv

stalker call of pripyat misery 2.0.2, där har ni grejer

Medlem

Last Light har fantastisk grafik, bättre prestanda och förfinad spelmekanik men känns dummare och mindre utsatt än Metro 2033 som därför var bättre spel om man ser till känsla. Kanske går det avhjälpa genom att spela hardcore svårghetsgrad eller nåt. Men just nu har jag fastnat vid en boss rusar mot en och förstör små stenmurar. Jag skjuter slut på ammo utan att han dör och sen vet jag inte vad jag ska göra. Prova melee är enda option och det är ingen bra idé... :/


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Glaset:

Måste säga att Metro: Last Light är ett av de tråkigaste spelen jag spelat på länge. Tog mig två månader att ta mig igenom det för att jag enbart orkade spela det en kort stund åt gången. Hade det varit lite mer öppet så hade det kunnat bli riktigt bra.

Gillar vapensystemet och grafiken dock, annars enormt överskattat.

läs böckerna istället då dom kanske faller dig mer i smaken, men spelet ska dock inte bli mer öppet. Tror knappast metro skulle passa som ett öppet spel, jag gillar hur allt är i båda metro spelen.

Fast gärna får någon svara mig, jag hittade typ en tredje bok om metro. Minns dock inte vad den hette men kan någon svara mig hur många metro böcker finns det?

Det finns vad jag förstår långt över 10 böcker... Jag har 3 st av dom. skit bra böcker

Inaktiv
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Glaset:

Måste säga att Metro: Last Light är ett av de tråkigaste spelen jag spelat på länge. Tog mig två månader att ta mig igenom det för att jag enbart orkade spela det en kort stund åt gången. Hade det varit lite mer öppet så hade det kunnat bli riktigt bra.

Gillar vapensystemet och grafiken dock, annars enormt överskattat.

läs böckerna istället då dom kanske faller dig mer i smaken, men spelet ska dock inte bli mer öppet. Tror knappast metro skulle passa som ett öppet spel, jag gillar hur allt är i båda metro spelen.

Fast gärna får någon svara mig, jag hittade typ en tredje bok om metro. Minns dock inte vad den hette men kan någon svara mig hur många metro böcker finns det?

Absolut, jag har faktiskt precis införskaffat böckerna som jag tänkte ge en chans inom kort.

Menar inte att det behöver vara GTA, men det var alldeles för linjärt för min smak tyvärr.

Däremot skulle jag gärna se ett spel lika öppet som typ Far Cry 3, men i liknande miljö som Metro: Last Light. Hade varit klockrent!

Medlem

Hade varit mycket roligare om man kunde få springa runt i en öppen värld med detta stuk OCH ha en eller flera kompisar med sig. Tröttnar snabbt på snigelplayerspel.

Medlem
Skrivet av FL3JM:

Hade varit mycket roligare om man kunde få springa runt i en öppen värld med detta stuk OCH ha en eller flera kompisar med sig. Tröttnar snabbt på snigelplayerspel.

Du får det att låta som att om man inte riktigt gillar ett singleplayer spel så är det bara göra öppen värld och kasta in co-op så blir det roligt igen. Universallösning liksom. Det tror inte jag.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

1
Skriv svar