Half-Life fyller 15 år idag

Robot
Medlem
Half-Life fyller 15 år idag

Holy shit, var det 15 år sen man åkte tåget till Black Mesa? Herregud, minns det som igår... Tydligen var jag då bara 12 år :). Aja, grattis. Bästa spelet IMO, riktigt nyskapande !

Medlem

Grattis Half-life Ett utav de första spelen som drog in mig i FPS-världen!


signatur

- "det är nu säkert att stänga av datorn"

Inaktiv

Yay grattis!

Dags för en trea snart kanske?

Medlem

Tänk va gammalt Microsoft-folk kan

Medlem

HALF-LIFE 3 confirmed

Geeks Gaming

Fortfarande ett av världens bästa spel

Medlem

Tja Black Mesa är nog det bästa fps spelet jag kört på flera, flera... flera år =D... Hmm =|... Varför är det så för?... ='(

Medlem

Cake betyder fortfarande tårta. Inte kaka.

Eller... var det "the cookie is a lie" kanske?

Medlem
Medlem

Och worms fyller 18 idag

Medlem
Skrivet av fzusr:

Cake betyder fortfarande tårta. Inte kaka.

Eller... var det "the cookie is a lie" kanske?

Cake är både kaka och tårta, tex. sockerkaka, klassas inte som cookie utan som cake.

OT: <3 Half-Life


signatur

no remorse

Medlem

Vad finns det och fira egentligen? Skulle varit helt annta om vi visste Half-life 3 var på gång.

Medlem

Alla spelade HL, själv så var jag insugen i Thief: The Dark Project.

Medlem

Half-Life firar 15 års jubileum.
Half-Life har firat 3 x 5 års jubileum.

3 x 5 år
3

Half - Life 3 Confirmed!


signatur

Nämen!

Medlem

HL3 kommer inte vara lika bra som HL1, precis som att HL2 inte var lika bra som HL1.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Låt skiten vila i frid.

Ett av de sämsta spelen i spelhistorien, tycker jag.
Finns ju inget i det som inte allaredan hade gjorts och fanns i andra mer kvalitativt bättre spel.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:

HL3 kommer inte vara lika bra som HL1, precis som att HL2 inte var lika bra som HL1.

HL1 var bra för sin tid, men HL2 var totalt ground breaking, genre defining. HL2 är tveklöst ett utav de främsta fps i historien.

Medlem

Jävlar vad HL1 var banbrytande när vi grabbar fick händerna på det. Jag gick från Q2 till Half-Life och det var som om FPS världen öppnade sig, det var scriptat, kartorna hade ett tydlig tema och gemensam estetik, AI:n var milsvida mer avancerad än något jag sett tidigare.

Det är synd att industrin snöade in sig på just dessa drag till den milde grad att vi sitter med singelplayer filmer som BF3 och cod. Det coola med HL var att det var nyskapande ju

Medlem

Hum, spelade aldrig första, och tyckte andra var hyfsat överskattat, trots sina innovationer. Men men, nog har serien satt sina spår.

Medlem

Grattis!! Vilka jävla minnen HL och alla dess moddar man lirat på diverse LAN etc har gett. Bästa som finns!
För o nämna två moddar till så har vi ju Scientist Hunt som var awesome, samt Science & Industry.

Inaktiv

HL - många fina minnen! Också i samband med Counter-Strike. Grattis!

Medlem

Grattis HL!
Jag pendlade mellan Uppsala-Kalmar, och visst hade SJ hängt på en hel vagn späckad med 20 PC riggade med Halflife! Bara att sätta sig och lira i 6 timmar. Aldrig har en tågresa med SJ gått så fort. När jag var i Kalmar önskade jag att jag hade bott i Malmö :).
Hur ofta ser man det idag när man kliver på tåget?

Medlem
Skrivet av Gamer 24-7:

Låt skiten vila i frid.

Ett av de sämsta spelen i spelhistorien, tycker jag.
Finns ju inget i det som inte allaredan hade gjorts och fanns i andra mer kvalitativt bättre spel.

Alla har ju rätt till sina åsikter.
Och du tilldelas dagens tratt!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Moortis:

Jävlar vad HL1 var banbrytande när vi grabbar fick händerna på det. Jag gick från Q2 till Half-Life och det var som om FPS världen öppnade sig, det var scriptat, kartorna hade ett tydlig tema och gemensam estetik, AI:n var milsvida mer avancerad än något jag sett tidigare.

Det är synd att industrin snöade in sig på just dessa drag till den milde grad att vi sitter med singelplayer filmer som BF3 och cod. Det coola med HL var att det var nyskapande ju

Var inte Goldeneye 007 mer nyskapande egentligen? Det största problemet med HL1 var att det är väldigt linjärt, och personligen tyckte jag att spelet var mycket fult fast dess grafik prisades rätt rejält.

1
Skriv svar