Minecraft har fått Twitch-stöd

Robot
Minecraft har fått Twitch-stöd

Låt hela världen se din värld.

#minecraft


Medlem
Minecraft har fått Twitch-stöd

ermahgerd minercreftentwitchern


signatur

Skin som den bruna prutten du engång var.

Avstängd

Låter bra det, hoppas det kommer funka bättre än twitch stödet i black ops 2 som buffrar konstant så livestreamen laggar för folket

Medlem

Cool funktion men varför använda detta istället för ett väl utvecklat program så som OBS?

MrX
Medlem
Skrivet av purjo:

Cool funktion men varför använda detta istället för ett väl utvecklat program så som OBS?

Det är för dom som inte vet vad OBS är eller orkar fiffla med för många inställningar, inte för det är så många precis Det är helt enkelt till för dom som vill visa sina kompisar med ett enkelt knapptryck

Medlem

Får se om/när Valve antingen fixar någon slags egen tjänst eller kör ett samarbeta med Twitch eller liknande tjänst. Känns som det är dags!

Avstängd
Skrivet av MrX:
Skrivet av purjo:

Cool funktion men varför använda detta istället för ett väl utvecklat program så som OBS?

Det är för dom som inte vet vad OBS är eller orkar fiffla med för många inställningar, inte för det är så många precis Det är helt enkelt till för dom som vill visa sina kompisar med ett enkelt knapptryck

Jo det är ju endast därför va? För mig personligen så dampar OBS, ibland kan jag spela in och ibland inte. Blir bara svart, jag har även följt instruktioner om hur det ska fungera men jag får alltjämt ett eftersläng på kanske 3-4 sekunder. T.e.x. Jag själv går iväg in till ett rum och några sekunder senare får folket bevittna att jag går in till rummet och då kan jag redan ha lämnat och gått någon annan stans, detta är ett val för folk som upplever problem med skiten också.

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av MrX:
Skrivet av purjo:

Cool funktion men varför använda detta istället för ett väl utvecklat program så som OBS?

Det är för dom som inte vet vad OBS är eller orkar fiffla med för många inställningar, inte för det är så många precis Det är helt enkelt till för dom som vill visa sina kompisar med ett enkelt knapptryck

Jo det är ju endast därför va? För mig personligen så dampar OBS, ibland kan jag spela in och ibland inte. Blir bara svart, jag har även följt instruktioner om hur det ska fungera men jag får alltjämt ett eftersläng på kanske 3-4 sekunder. T.e.x. Jag själv går iväg in till ett rum och några sekunder senare får folket bevittna att jag går in till rummet och då kan jag redan ha lämnat och gått någon annan stans, detta är ett val för folk som upplever problem med skiten också.

Några sekunders delay är ju ytterst normalt. Upp till tio är ändå bra responstid. Det är mycket information som ska tas emot av twitch och sedan skickas vidare. När det blir svart är det typ vid in och ut tabning samt vid uppstart? Det kan krångla då ibland.

Avstängd
Skrivet av purjo:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av MrX:
Skrivet av purjo:

Cool funktion men varför använda detta istället för ett väl utvecklat program så som OBS?

Det är för dom som inte vet vad OBS är eller orkar fiffla med för många inställningar, inte för det är så många precis Det är helt enkelt till för dom som vill visa sina kompisar med ett enkelt knapptryck

Jo det är ju endast därför va? För mig personligen så dampar OBS, ibland kan jag spela in och ibland inte. Blir bara svart, jag har även följt instruktioner om hur det ska fungera men jag får alltjämt ett eftersläng på kanske 3-4 sekunder. T.e.x. Jag själv går iväg in till ett rum och några sekunder senare får folket bevittna att jag går in till rummet och då kan jag redan ha lämnat och gått någon annan stans, detta är ett val för folk som upplever problem med skiten också.

Några sekunders delay är ju ytterst normalt. Upp till tio är ändå bra responstid. Det är mycket information som ska tas emot av twitch och sedan skickas vidare. När det blir svart är det typ vid in och ut tabning samt vid uppstart? Det kan krångla då ibland.

Ah okej då var det inget fel med det då alltså, nja vissa spel känner den som inte av alls även om jag tabbar ut eller går in igen. Utan måste hålla på ett tag och då börjar den visa, ibland när jag går in på något nytt i ett spel i menyn att kanske gå från själva startmenyn till options så kan det ge bild åt folket.

Jag håller ju inte på med att spela in när jag spelar spel, men jag skulle gärna ha velat ha videobevis ibland, speciellt när jag berättar om den gången jag byggde Planet Express i naturlig storlek med Skeppet i hangaren. Allt kunde man gå in i och undersöka, Scruffys källare bredvid värmepannan. Alla utrymmen på skeppet. Gropen med människoätande myrslokar i professorns labb.

ni tror mig inte eller hur....

Edit: Hittade denna tråd från servern jag byggde på!

Planet express


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar