Så laddar du upp filmer och bilder med din PS4

Robot
Så laddar du upp filmer och bilder med din PS4
Medlem
Så laddar du upp filmer och bilder med din PS4

Tja synd att man måste ha facebook för detta, blir med andra ord inte möjligt för mig att använda.

Också synd att HDCP är aktiverat vid start, hade önskat det gick att använda min elgato dag 1 men hepp.

Inaktiv

DELA MED MIG:down:

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Tja synd att man måste ha facebook för detta, blir med andra ord inte möjligt för mig att använda.

Också synd att HDCP är aktiverat vid start, hade önskat det gick att använda min elgato dag 1 men hepp.

haha what? facebook?

är det ett skämt? :s

samma dynga som Spotify alltså.. usch!

Medlem

PSN+ konto lär väl också vara bundet till facebook då med andra ord?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Tja synd att man måste ha facebook för detta, blir med andra ord inte möjligt för mig att använda.

Också synd att HDCP är aktiverat vid start, hade önskat det gick att använda min elgato dag 1 men hepp.

Var påstås det att man måste ha Facebook? Jag har aldrig hört något om ett sådant krav?

Flakmonkey

Testade lite snabbt inatt och det var riktigt smidigt att både klippa filmen och ladda upp den. Sen är det ju en annan fråga om man kommer börja använda funktionen.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av MugiMugi:

Tja synd att man måste ha facebook för detta, blir med andra ord inte möjligt för mig att använda.

Också synd att HDCP är aktiverat vid start, hade önskat det gick att använda min elgato dag 1 men hepp.

Var påstås det att man måste ha Facebook? Jag har aldrig hört något om ett sådant krav?

Tja, med tanke på att det i videon framgår att man enbart kan dela via facebook eller twitter så verkar det vara ett krav.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Margy:

Var påstås det att man måste ha Facebook? Jag har aldrig hört något om ett sådant krav?

Såg du videon? Dela med sig av film, enda alternativ vart Facebook, dela med sig av bilder var Facebook och twitter.

Detta var allt.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Tja, med tanke på att det i videon framgår att man enbart kan dela via facebook eller twitter så verkar det vara ett krav.

Skrivet av MugiMugi:

Såg du videon? Dela med sig av film, enda alternativ vart Facebook, dela med sig av bilder var Facebook och twitter.

Detta var allt.

Ja, möjligheten att med ett enkelt knapptryck skicka upp saker till Facebook eller Twitter finns integrerat i PS4. Menar ni att det finns något som hindrar en att "manuellt" göra vad man vill med dessa filer utan att ha ett konto hos Facebook?

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Dumlen:

Tja, med tanke på att det i videon framgår att man enbart kan dela via facebook eller twitter så verkar det vara ett krav.

Skrivet av MugiMugi:

Såg du videon? Dela med sig av film, enda alternativ vart Facebook, dela med sig av bilder var Facebook och twitter.

Detta var allt.

Ja, möjligheten att med ett enkelt knapptryck skicka upp saker till Facebook eller Twitter finns integrerat i PS4. Menar ni att det finns något som hindrar en att "manuellt" göra vad man vill med dessa filer utan att ha ett konto hos Facebook?

Troligtvis så kan de vara krypterade till något roligt format på hårddisken som försvårar det hela.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av Margy:

Var påstås det att man måste ha Facebook? Jag har aldrig hört något om ett sådant krav?

Såg du videon? Dela med sig av film, enda alternativ vart Facebook, dela med sig av bilder var Facebook och twitter.

Detta var allt.

Dessa alternativ lär expanderas, jag tror inte folk kommer att behöva vänta ett år på youtube support t.ex.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

jkw
Medlem

Hoppas (kräver) att de utvecklar detta vidare. Jag vill kunna ladda upp på Google+, men inte Facebook och Twitter. Sedan funderar man onekligen varför YouTube inte kom med som standard då det är "4theplayers", YouTube om något är väl socialt.

Känns som de blivit lite uppköpta av Facebook, trist kan man tycka.

1
Skriv svar