Playstation 4 har sålt 2,1 miljoner enheter

Robot
Playstation 4 har sålt 2,1 miljoner enheter
Medlem
Playstation 4 har sålt 2,1 miljoner enheter

Man undrar hur många de hade kunnat sälja om det funnits nog med enheter i handeln?

Medlem

Electroworld hade PS4:an på lager förra veckan i 2 omgångar..fick min PS4:a i fredags


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Imponerande siffror! Jag undrar hur många enheter dom, samt Xbox one, kommer ha sålt efter jul/mellandagarna.

Jag ser stor potential i denna generation!


signatur

I want to play a game.

Inaktiv

Så Stan vann ändå?

Medlem
Skrivet av eatem:

Så Stan vann ändå?

som fan!

Medlem

Någon som vet varför Japan-lanseringen sker först i februari? Är den marknaden redan vunnen (mot Xbox) i Next Gen-racet att de lägger krutet på marknader där kampen om marknadsandelar är hårdare mot Xbox?

Hade jag varit en japan så hade jag känt mig sjukt åsidosatt i alla fall.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Vafan den bästa kommentaren försvann ju! Den gjorde min dag:)


signatur

Snusar till varje pris!

Skrivet av Anwest:

Någon som vet varför Japan-lanseringen sker först i februari? Är den marknaden redan vunnen (mot Xbox) i Next Gen-racet att de lägger krutet på marknader där kampen om marknadsandelar är hårdare mot Xbox?

Hade jag varit en japan så hade jag känt mig sjukt åsidosatt i alla fall.

Liten och inte så viktigt marknad, är väl lite samma anledning som att Xbox One inte kommer till Sverige direkt.

Medlem
Skrivet av Anwest:

Någon som vet varför Japan-lanseringen sker först i februari? Är den marknaden redan vunnen (mot Xbox) i Next Gen-racet att de lägger krutet på marknader där kampen om marknadsandelar är hårdare mot Xbox?

Hade jag varit en japan så hade jag känt mig sjukt åsidosatt i alla fall.

De har inte tillräckligt med spel för den japanska publiken för en lansering i år.

Medlem

Fortfarande fel siffror från UK. Jag gav ju länk angående detta i er andra nyheter som täckte detta. Och någon skrev att dom hade fixat detta.

250.000 enheter sålde PS4 där . 185.000 enheter var PSP som sålde.


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Moderator | Testpilot
Skrivet av Dinskugga:

Fortfarande fel siffror från UK. Jag gav ju länk angående detta i er andra nyheter som täckte detta. Och någon skrev att dom hade fixat detta.

250.000 enheter sålde PS4 där . 185.000 enheter var PSP som sålde.

Detta, detta ,detta.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Så snart man kan glo på film via USB och strama från mediaserver/dator t.ex. så är jag nöjd med mitt köp. Saknar det rejält från PS3.
Hört att en del av det ska vara på gång redan, men man vet ju inte när. Någon som vet om det finns "upcoming patchnotes" nånstans, eller om det bara är glada överraskningar som kommer så småningom?

Medlem

Nu vill vi bara ha lite bra spel med!

Medlem

Får smått panik, vet inte vilken konsol jag ska välja !

Medlem

Har lite beslut ångest, vill ju spela det kommande Persona till PS3 som är en dealbreaker.

Samt priset för spelen samt konsolen lär ju droppa rejält snart.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem
Skrivet av intro18:

Liten och inte så viktigt marknad, är väl lite samma anledning som att Xbox One inte kommer till Sverige direkt.

Japan: 126 miljoner invånare
Sverige: 9,5 miljoner invånare

Visst finns det synergieffekter att Sverige åker snålskjuts på andra större europeiska marknader, att det är därför vi fick PS4 redan nu, men jag tror inte att Sony ser Japan som en liten marknad

Skrivet av kivi:

De har inte tillräckligt med spel för den japanska publiken för en lansering i år.

Låter mer troligt


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Microsoft är inget hot i Japan så därför prioriterade Sony övriga världen. Microsoft verkar ha tappat massor av marknadsandelar i Europa.

Medlem
Skrivet av intro18:
Skrivet av Anwest:

Någon som vet varför Japan-lanseringen sker först i februari? Är den marknaden redan vunnen (mot Xbox) i Next Gen-racet att de lägger krutet på marknader där kampen om marknadsandelar är hårdare mot Xbox?

Hade jag varit en japan så hade jag känt mig sjukt åsidosatt i alla fall.

Liten och inte så viktigt marknad, är väl lite samma anledning som att Xbox One inte kommer till Sverige direkt.

Ja, liten o liten. Sony är väl stora som så men i Japan så är det handhållna enheter typ 3ds och Vita som är vad folk vill ha istället för dessa konsoler.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Är bara o gratulera båda för fina siffror, ska bli intressant hur det ser ut efter jul. Priset lär ju vara den största faktorn är ju inte så avskräckande dyr som 3,an va vid lansering

Medlem
Skrivet av Zappa:

Microsoft är inget hot i Japan så därför prioriterade Sony övriga världen. Microsoft verkar ha tappat massor av marknadsandelar i Europa.

Snarare har de nog lärt sig av Nintendo, ingen större vits med att släppa en konsol om det inte finns spel till den som landet i fråga är intresserad av. Eftersom det finns få spel som tilltalar japaner är det mycket smartare att satsa på den övriga marknaden då antalet enheter inte kan möta efterfrågan på konsolen.

Hade det däremot funnits spel och Sony valde att strunta i japan hade det varit ännu mer korkat och kanske till och med lett till att folk bojkottade produkten på grund av denna arrogans från Sony.

Medlem
Skrivet av intro18:
Skrivet av Anwest:

Någon som vet varför Japan-lanseringen sker först i februari? Är den marknaden redan vunnen (mot Xbox) i Next Gen-racet att de lägger krutet på marknader där kampen om marknadsandelar är hårdare mot Xbox?

Hade jag varit en japan så hade jag känt mig sjukt åsidosatt i alla fall.

Liten och inte så viktigt marknad, är väl lite samma anledning som att Xbox One inte kommer till Sverige direkt.

Hoppas du är ironisk. Japan har väl historiskt varit den absolut största marknaden sett till befolkning för Playstation. Det har sålts ca. hälften så många PS3 i Japan som i USA och då har Japan mindre än hälften av USA:s befolkning. Största marknaden totalt sedan PS3 är ändå Europa, och det med hästlängder så det är inte så konstigt att Europa blir en prioritet.

Skrivet av Anwest:

Någon som vet varför Japan-lanseringen sker först i februari? Är den marknaden redan vunnen (mot Xbox) i Next Gen-racet att de lägger krutet på marknader där kampen om marknadsandelar är hårdare mot Xbox?

Hade jag varit en japan så hade jag känt mig sjukt åsidosatt i alla fall.

Det har att göra med att de inriktat sig på västerländska spel till 2013-lanseringen. De vill säkerställa att de har spel som tilltalar den Japanska publiken så att de har en anledning att köpa.

Skrivet av Ziern:

Så snart man kan glo på film via USB och strama från mediaserver/dator t.ex. så är jag nöjd med mitt köp. Saknar det rejält från PS3.
Hört att en del av det ska vara på gång redan, men man vet ju inte när. Någon som vet om det finns "upcoming patchnotes" nånstans, eller om det bara är glada överraskningar som kommer så småningom?

Jag håller med. Saknar också detta. Hoppas bara att de gör något riktigt bra av det i stället för samma pissdåliga mediastöd som PS3 hade. Jag vill ha typ en Plex-app och spotify-app till PS4. Då hade det varit en ruskigt fin mediamaskin.

Medlem
Skrivet av Ziern:

Så snart man kan glo på film via USB och strama från mediaserver/dator t.ex. så är jag nöjd med mitt köp. Saknar det rejält från PS3.
Hört att en del av det ska vara på gång redan, men man vet ju inte när. Någon som vet om det finns "upcoming patchnotes" nånstans, eller om det bara är glada överraskningar som kommer så småningom?

Skaffa ps3 media server till datorn så kan du streama både Spotif och filmer från datorn till din ps3!

Medlem

Sålde den första på blocket. Min andra kom hem idag och kostar dryga 500 kr allt som allt

Medlem

Hur mycket jag än bara vill kasta mig över konsolen, så kommer jag troligtvis avvakta något år och sen köpa den. När den blivit patchad, och möjligen erhåller en större hårddisk.

Medlem
Skrivet av Zainter:
Skrivet av Ziern:

Så snart man kan glo på film via USB och strama från mediaserver/dator t.ex. så är jag nöjd med mitt köp. Saknar det rejält från PS3.
Hört att en del av det ska vara på gång redan, men man vet ju inte när. Någon som vet om det finns "upcoming patchnotes" nånstans, eller om det bara är glada överraskningar som kommer så småningom?

Skaffa ps3 media server till datorn så kan du streama både Spotif och filmer från datorn till din ps3!

Men inte till PS4:an. Oavsett hur imponerande PS3 Media Server var för 5-6 år sedan så är det verkligen en fattig ursäkt för streaming 2013. Jag vill se vad det är jag väljer och jag vill ha det kategoriserat; inte hålla på och fippla i massa mappar. Sist jag provade PS3 Media Server gick det fortfarande inte att spola i 720p filer och det räcker inte för mig.

Inaktiv

Sålde Playstation 4 så många enheter? Borde det inte vara, "Sony sålde 2,1 miljoner Playstation 4-enheter"?

Medlem
Skrivet av Anwest:
Skrivet av intro18:

Liten och inte så viktigt marknad, är väl lite samma anledning som att Xbox One inte kommer till Sverige direkt.

Japan: 126 miljoner invånare
Sverige: 9,5 miljoner invånare

Visst finns det synergieffekter att Sverige åker snålskjuts på andra större europeiska marknader, att det är därför vi fick PS4 redan nu, men jag tror inte att Sony ser Japan som en liten marknad

Skrivet av kivi:

De har inte tillräckligt med spel för den japanska publiken för en lansering i år.

Låter mer troligt

Det smått komiska är att Sverige är en av de största marknaderna för hårdvara. Varför tror du GTX Titan tex. lanserades i Sverige? Tillsammans med Norge så köper Svenskarna mer hårdvara per person än något annat land i Europa. Vi har helt enkelt en gigantisk marknad. Så att jämföra innevånarantal som det vore något bevis för att det är en större marknad går ju inte. För då skulle Indien ha världens största marknad för ja, allt. Vilket de inte har.

Medlem
Skrivet av Dizzz:

Det smått komiska är att Sverige är en av de största marknaderna för hårdvara. Varför tror du GTX Titan tex. lanserades i Sverige? Tillsammans med Norge så köper Svenskarna mer hårdvara per person än något annat land i Europa. Vi har helt enkelt en gigantisk marknad. Så att jämföra innevånarantal som det vore något bevis för att det är en större marknad går ju inte. För då skulle Indien ha världens största marknad för ja, allt. Vilket de inte har.

Men nu handlar det om en produkt som antagligen på ett ungefär har samma ratio på sålda enheter per invånare och två länder med snarlik industriell utveckling, då spelar invånarantalet i högsta grad en central roll.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Ni vänder er till VGchartz som källa.. Verkligen?

12
Skriv svar