Julkalendern – Vinn Netflix-abonnemang!

Robot
Julkalendern – Vinn Netflix-abonnemang!

Sex månaders film och serier i soffan utan kostnad.


Medlem
Julkalendern – Vinn Netflix-abonnemang!

Det här är första tävlingen i årets julkalender som jag väljer att avstå från. Netflix kan någon annan få vinna för det intresserar mig inte alls.

Medlem

wow, snacka om random frågor.
Bennii: wut, Netflix e ju skitbra ju, speciellt med mediahint/ unblock-us så man får tillgång till ALLTmaterial.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

wow, snacka om random frågor.
Bennii: wut, Netflix e ju skitbra ju, speciellt med mediahint/ unblock-us så man får tillgång till ALLTmaterial.

Som redan sagt.
Ni som vinner, rekommenderar STARKT (nästan ett måste) att ni tankar hem MediaHint så ni får tillgång till allt material!!

Medlem

Skulle sitta perfekt med min nya tablet.

Redaktör
Skrivet av Zymac:

wow, snacka om random frågor.

En fråga om Netflix, en om film, en om tv-serier. Netflix visar film och tv-serier.


signatur
Medlem
Skrivet av zobino:
Skrivet av Zymac:

wow, snacka om random frågor.
Bennii: wut, Netflix e ju skitbra ju, speciellt med mediahint/ unblock-us så man får tillgång till ALLTmaterial.

Som redan sagt.
Ni som vinner, rekommenderar STARKT (nästan ett måste) att ni tankar hem MediaHint så ni får tillgång till allt material!!

Mediahint ger tillgång till det amerikanska utbudet, och ni tar därmed BORT det svenska utbudet. Just sayin'.

Bästa lösningen är 2 browsers; en med mediahint och en utan.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av zobino:
Skrivet av Zymac:

wow, snacka om random frågor.
Bennii: wut, Netflix e ju skitbra ju, speciellt med mediahint/ unblock-us så man får tillgång till ALLTmaterial.

Som redan sagt.
Ni som vinner, rekommenderar STARKT (nästan ett måste) att ni tankar hem MediaHint så ni får tillgång till allt material!!

Mediahint ger tillgång till det amerikanska utbudet, och ni tar därmed BORT det svenska utbudet. Just sayin'.

Bästa lösningen är 2 browsers; en med mediahint och en utan.

Japp, så kör jag. Det enda jag använder google chrome till är netflix med mediahint. Har även en app för att göra praktiskt taget samma sak på min rootade androidplatta.

Medlem

Eller så gör man som jag o skaffar en unblock-us, då får man tillgång till alla regioner inte bara sverige/USA utan även brasilien, uk, osv och då även på enheter som inte mediahint finns till (smartTV's, mobiler, ps3 xbox osv.)


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Krävs en del googlande för frågorna!

Medlem

Skillnaden är väl att mediahint är gratis.

Medlem

Jag är också lite kluven att delta i denna tävling, jag vinner hellre någon av de spelrelaterade tävlingarna även om jag är en stor Netflix-fantast (likaså min tvååriga dotter som älskar Bamse, Babar och Dora!). Samtidigt är jag på väg mot en "perfect season" med alla rätt i tävlingarna hittills, den trenden vill man ju inte heller äventyra...


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av zobino:
Skrivet av Zymac:

wow, snacka om random frågor.
Bennii: wut, Netflix e ju skitbra ju, speciellt med mediahint/ unblock-us så man får tillgång till ALLTmaterial.

Som redan sagt.
Ni som vinner, rekommenderar STARKT (nästan ett måste) att ni tankar hem MediaHint så ni får tillgång till allt material!!

Mediahint ger tillgång till det amerikanska utbudet, och ni tar därmed BORT det svenska utbudet. Just sayin'.

Bästa lösningen är 2 browsers; en med mediahint och en utan.

Japp, så kör jag. Det enda jag använder google chrome till är netflix med mediahint. Har även en app för att göra praktiskt taget samma sak på min rootade androidplatta.

Vad heter den appen?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av zobino:
Skrivet av Zymac:

wow, snacka om random frågor.
Bennii: wut, Netflix e ju skitbra ju, speciellt med mediahint/ unblock-us så man får tillgång till ALLTmaterial.

Som redan sagt.
Ni som vinner, rekommenderar STARKT (nästan ett måste) att ni tankar hem MediaHint så ni får tillgång till allt material!!

Mediahint ger tillgång till det amerikanska utbudet, och ni tar därmed BORT det svenska utbudet. Just sayin'.

Bästa lösningen är 2 browsers; en med mediahint och en utan.

Nja, det är inte krångligare än att man går in till fliken "Tillägg" och avaktiverar och laddar om sin netflix-flik så ändras utbudet tillbaka till det svenska.


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem

Yes! Äntligen får jag använda min kunskap om världens bästa tv-serie


signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

fråga 2 är väldigt vilse ledande


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av nisp88:

Yes! Äntligen får jag använda min kunskap om världens bästa tv-serie

Hoppas du menar Malcolm in the Middle?

Medlem

Tricky som fan, men det gick

Medlem

Btw, vilket utbud får man med MediaHint? Skiljer det sig mycket från det Svenska, och hur?

Medlem
Skrivet av Ender:

Btw, vilket utbud får man med MediaHint? Skiljer det sig mycket från det Svenska, och hur?

Du får det amerikanska med mediahint, du kan kolla Här vad de olika regionerna har för utbud (den listar även andra streamingtjänster som hulu, BBC, crackle. osv.) klicka bara i netflix som filter.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Cpforum.. jag har editerat, men det dyker inte upp... man KAN sortera efter land.. vara bara det jag ville säga


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Trevligt med en tävling, att jag dock måste uppge mina person uppgifter som sen "behandlas" av Egmont vilket är samma sak som att få en massa reklam är inte imponerande.

Medlem
Skrivet av Falckiee:
Skrivet av nisp88:

Yes! Äntligen får jag använda min kunskap om världens bästa tv-serie

Hoppas du menar Malcolm in the Middle?

Haha vill inte säga för mycket men nej.


signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

Medlem
Skrivet av Zymac:
Skrivet av Ender:

Btw, vilket utbud får man med MediaHint? Skiljer det sig mycket från det Svenska, och hur?

Du får det amerikanska med mediahint, du kan kolla Här vad de olika regionerna har för utbud (den listar även andra streamingtjänster som hulu, BBC, crackle. osv.) klicka bara i netflix som filter.

Nice, ska kolla upp det, tack för infon

Medlem

jobbigt med frågor man måste använda sin google-fu på :Þ


signatur

Squeeze the trigger...

Medlem

Rekommenderar Netflix till alla, asbra tjänst!

Medlem
Skrivet av nisp88:
Skrivet av Falckiee:
Skrivet av nisp88:

Yes! Äntligen får jag använda min kunskap om världens bästa tv-serie

Hoppas du menar Malcolm in the Middle?

Haha vill inte säga för mycket men nej.

Nu när tävlingen är över kan jag väl bara instämma med att Seinfeld är världens bästa tv-serie!

1
Skriv svar