Så här skulle Outcast II ha sett ut

Robot
Medlem
Så här skulle Outcast II ha sett ut

Får man stå för saltet själv efter att ha blivit riven av dessa filmer? Varför gör utvecklare så här egentligen?

Skribent
Skrivet av Bojkott:

Får man stå för saltet själv efter att ha blivit riven av dessa filmer? Varför gör utvecklare så här egentligen?

Skicka faktura till Bennet.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

:C Outcast var det bästa spelet på sin tid på alla punkter, ett spel som jag klart har starkast minnen ifrån.

Medlem

Dags för ännu en kickstarter kanske?

Skribent

Jag lyckades aldrig starta Outcast på min dator


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Outcast var riktigt skoj och trevligt på sin tid

Inaktiv
Skrivet av Johan Olander:

Jag lyckades aldrig starta Outcast på min dator

Minns när utvecklarna släppte färdiga spel

Medlem

Räckte med att se ett par sekunder in i första klippet för att höra snön knarra under fötterna, Cutters intensiva andetag. De tickande och svepande ljuden ifrån Cutters dator och även infödingarnas lustiga röster. Skön stämning, goda minnen.

Medlem
Skrivet av StefanEvert:
Skrivet av Johan Olander:

Jag lyckades aldrig starta Outcast på min dator

Minns när utvecklarna släppte färdiga spel

När då?

Outcast var ju ett relativt färdigt spel, men installationen var problematisk.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Jag lyckades aldrig starta Outcast på min dator

Hade precis samma problem! Därför fick jag aldrig uppleva detta spel...

Medlem

Outcast rebooten är ett av de få rykten jag verkligen hoppas är sant.

Medlem

en tunga som rörsig och grejer finns det ens i spel nu förtiden? är väldigt inponerad att detta är ps2 grafik, helt fantastiskt.

Medlem

Gillade Outcast så det räcker och blir över när jag spelade det. Det som glädjer mig mest efter att ha läst sidan är dock slutet:

Citat:

There are tons and tons of concept arts, characters design, storywriting and prototype level buildings that I was initially planning to share on this page. However, as Yves, Yann and I recently purchased back the rights of Outcast and are willing to develop the franchise further, I think it would spoil any potential future experience to make all that public at this point. So stay tuned for more adventures.

Medlem

Jag får rysningar när jag tänker på det spelet. Rysningar av välbehag. Vilken episk stämmning. Vilken musik! Det är nåt seriöst fel på spelmarknaden då bra och efterlängtade produkter hela tiden läggs ner och man istället prånglar ut achievmentpumpade korridåruppföljare till förbannalse. Ge oss spelare spelglädje igen tack.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Redaktör
Ponny

Fick inte Outcast hysteriska 96 procent i PC Gamer då det begav sig? Jag kommer ihåg att jag var lite arg på mina föräldrar för att jag inte fick en bättre dator...


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av StefanEvert:
Skrivet av Johan Olander:

Jag lyckades aldrig starta Outcast på min dator

Minns när utvecklarna släppte färdiga spel

Ja för spel äldre än 2001 hade aldrig några buggar.........Nostalgi kallar jag det där. Spelen var inte "bättre" förr.

Medlem

Precis, tycker det finna en del bra spel idag med. Ta till exempel souls spelen, uncharted, last of us, red dead redemption...

Medlem

Spelmekaniken i Outcast känns fortfarande modern. Jag rekommenderar att ge det en genomkörare igen eller för första gången för nostalgi är inte ett måste för att man ska njuta av spelet än idag. Det finns på gog.com, se till att ladda hem high resolution patch också om ni inte tycker 320x240 känns tilltalande patchen innehåller även en viktig buggfix.

Medlem

DirectX i isntallationen raderade hela installationen om man redan hade det installerat, skön bug så man fick avinstallera directX och sedan installera spelet, då fungerade det

Spelade igenom det här flertalet gånger, det här var på tiden innan ADSL när man hade tid och tålamod för Single-playerspel, sen blev man förstörd av att alltid vara Online


signatur

P.L.U.R

Ish
Medlem
Skrivet av Mesmerize:

:C Outcast var det bästa spelet på sin tid på alla punkter, ett spel som jag klart har starkast minnen ifrån.

Jag repade skivan.. Blev aldrig klar :/


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Åh, Outcast, du ditt underbara lilla spel som förtjänade så mycket mer än du fick. Jag minns fortfarande hur mycket jag älskade Adelpha. Det är synd att jag aldrig lyckades klara spelet. Fastnade precis innan slutet (tror jag), och efter att min dator kraschade ett tag senare orkade jag aldrig ta tag i spelet igen.

Men de gamla utvecklarna fick ju nyligen tag i licensen igen, så kanske får vi ett nytt spel så småningom. Även om det känns som att en uppföljare förtjänar mer stålar i budgeten än vad den förmodligen kommer få.

Medlem
Skrivet av Ish:
Skrivet av Mesmerize:

:C Outcast var det bästa spelet på sin tid på alla punkter, ett spel som jag klart har starkast minnen ifrån.

Jag repade skivan.. Blev aldrig klar :/


Vi hyrde dator eller vad man gjorde förr. När vi skulle byta till en nyare dator var jag var i slutet av spelet så jag sparade ner min sparfil på ett gäng disketter, filen blev korrupt på andra datorn..
Orkade aldrig ta mig igenom det igen vilket jag ångrar än idag!

Medlem

Visst var det spelet uppbyggt av så kallade "voxlar"? Jag har för mig att grafiken kändes jäkligt speciell... på ett bra sätt.

Tycker även de där filmerna visar riktigt bra grafik.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Visst var det spelet uppbyggt av så kallade "voxlar"? Jag har för mig att grafiken kändes jäkligt speciell... på ett bra sätt.

Tycker även de där filmerna visar riktigt bra grafik.

Var det inte även ett av spelen som man drog fördel att ha en MMX processor?


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Inaktiv
Skrivet av m_g_karlsson:
Skrivet av StefanEvert:
Skrivet av Johan Olander:

Jag lyckades aldrig starta Outcast på min dator

Minns när utvecklarna släppte färdiga spel

Ja för spel äldre än 2001 hade aldrig några buggar.........Nostalgi kallar jag det där. Spelen var inte "bättre" förr.

Mmm det var poängen.

Medlem
1
Skriv svar