Broken Sword: The Serpent's Curse

Robot
Broken Sword: The Serpent's Curse

Efter sju år är det dags att återvända till peka och klicka-serien Broken Sword. Vi kan förvänta oss mord, konspirationer och religiösa undertoner.

#telltale-games, #sam-max-season-one, #double-fine-productions, #broken-age-2, #broken-sword-the-angel-of-death, #broken-sword-the-serpents-curse, #broken-sword-the-smoking-mirror


Moderator | Testpilot
Broken Sword: The Serpent's Curse

Kan man spela femman utan att ha lirat det tidigare?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Kan man spela femman utan att ha lirat det tidigare?

Visst går det, men man känner karaktärerna på ett helt annat sätt om man har lirat de tidigare. Skulle i alla fall rekommendera att du lirar 1an och 2an. Inte för att du måste för att kunna uppskatta 5an, utan för att de är så sjukt underbara spel.

Medlem

När kommer det ett nytt Full Throttle då? De skulle jag ge en lem för att spela!

Edit: Googlade och såg att de redan fanns.. Ses om någon vecka!

Edit 2: Såg nu att det blev nedlagt =(

Medlem
Skrivet av werme:

När kommer det ett nytt Full Throttle då? De skulle jag ge en lem för att spela!

Edit: Googlade och såg att de redan fanns.. Ses om någon vecka!

Edit 2: Såg nu att det blev nedlagt =(

Ja tänkte precis skriva detta, hade också velat se ett nytt Full Throttle men tyvärr lade LucasArts ner det och det var länge sedan.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Kan man spela femman utan att ha lirat det tidigare?

Det kan man garanterat men jag skulle ändå rekommendera att man kör de två första spelen då det är dessa två som de säkerligen baserar det femte spelet kring (de andra delarna blev aldrig lika omtyckta som de två första). Broken Sword 1 fokuserar väldigt mycket på dialog och det är på det sättet man kommer vidare (blev påmind om Broken Sword när jag spelade Tex Murphy 1 som har ett liknande system, skulle inte bli förvånad om Revolution inspirerats en del av TM). Och precis som TM 1 så ligger fokus mycket mer på dialogen än många andra adventure spel. Det är dock ett bra spel och påminner en hel del om LucasArts spel från förr.

Då det inte finns så mycket omspelningsvärde kan man ju alltid kolla på någon Youtube Let´s Play/Walkthrough (rekommenderar dock Walkthroughs då dessa brurkar vara utan kommentar) om man inte vill köpa de andra delarna för att få ut så mycket av Broken Sword 5 som det bara går. Visst är det inte som att spela spelet själv (dessa spels charm ligger ju i att man måste tänka till en del för att klara dem) men det gör ju iaf så man inte missar något när man spelar del fem. Mitt råd är dock att vänta för snart kommer både Steam och GoG´s rea och då kommer man nog kunna köpa spelen till ett väldigt bra pris.

Medlem

Värst vad dom glänser


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Ish
Medlem

Jag förväxlar alltid Broken Sword med nått annat spel.. Man kunde hugga av lemmar och grejer, var jävligt cutting edge då. Var långt innan Soldier of Fortune.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Håller med om att de fösta Broken Sword-spelen bör spelas av alla som gilar äventyr. De är gamla men håller än och dessutom var de inne på samma linje som Da Vinci-koden ett årtionde innan boken kom.

Medlem

Ish: Du tänker nog på Die by the Sword. Man spelade en riddare som skulle rädda en prinsessa typ. Spelet hade en ny grej där man kunde styra svärdet med musen och var tänkt att ge ännu mer precision.

Kul som bara den att BS 5 har kommit och att det faktiskt var bra. Det har ju varit lite fundersamt över dessa kickstarter spel om dom faktiskt var bra. Hoppas dom patchar ihop krascherna bara.

Medlem
Skrivet av Ish:

Jag förväxlar alltid Broken Sword med nått annat spel.. Man kunde hugga av lemmar och grejer, var jävligt cutting edge då. Var långt innan Soldier of Fortune.

Die by the Sword från Treyarch=)?

Medlem

Har inte kommit så långt så att jag kan uttala mig om svårghetsgraden. Men det är iaf kul att spela med sambon än så länge.

Medlem

När släpps detta på PS Vita?

Ish
Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Ish:

Jag förväxlar alltid Broken Sword med nått annat spel.. Man kunde hugga av lemmar och grejer, var jävligt cutting edge då. Var långt innan Soldier of Fortune.

Die by the Sword från Treyarch=)?

Så var det ja! Blandar ihop svärden


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av werme:

När kommer det ett nytt Full Throttle då? De skulle jag ge en lem för att spela!

Edit: Googlade och såg att de redan fanns.. Ses om någon vecka!

Edit 2: Såg nu att det blev nedlagt =(

Tack för en bra start på dagen..

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Ish:

Jag förväxlar alltid Broken Sword med nått annat spel.. Man kunde hugga av lemmar och grejer, var jävligt cutting edge då. Var långt innan Soldier of Fortune.

Die by the Sword från Treyarch=)?

Haha beat me to it. Skulle precis skriva det när jag såg ditt svar. Visste att det var det. Mycket märkligt spel.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Ish:

Jag förväxlar alltid Broken Sword med nått annat spel.. Man kunde hugga av lemmar och grejer, var jävligt cutting edge då. Var långt innan Soldier of Fortune.

Die by the Sword från Treyarch=)?

Eller Barbarian på c64

Medlem
Skrivet av Frisell:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Ish:

Jag förväxlar alltid Broken Sword med nått annat spel.. Man kunde hugga av lemmar och grejer, var jävligt cutting edge då. Var långt innan Soldier of Fortune.

Die by the Sword från Treyarch=)?

Eller Barbarian på c64

Grymt spel, kunde även göra det i Moonstone på Amiga=).

1
Skriv svar