MLB 2K-serien är nedlagd

Robot
Medlem
MLB 2K-serien är nedlagd

Har bara provat en utgåva av MLB 2k serien, men måste säga att MLB The Show är ljusår före i det mesta. Så kan förstå att den läggs ner, men jag ser även fram i mot The Show 14 som kommer i vår till Ps4.


signatur

Äta bör man annars dör man, Äta gör man ändå dör man //Obelix

Medlem
Skrivet av Guzgob:

Har bara provat en utgåva av MLB 2k serien, men måste säga att MLB The Show är ljusår före i det mesta. Så kan förstå att den läggs ner, men jag ser även fram i mot The Show 14 som kommer i vår till Ps4.

Beror ju på om du föredrar ett mer "realistiskt" spel eller mer åt "arkad"-hållet. För det är iaf vad som skiljer dessa 2 spel-serier.

Men men nu är det som det är. Baseball må vara stort men tydligen inte tillräkligt för att motivera en årlig spel-serie.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Scream112:
Skrivet av Guzgob:

Har bara provat en utgåva av MLB 2k serien, men måste säga att MLB The Show är ljusår före i det mesta. Så kan förstå att den läggs ner, men jag ser även fram i mot The Show 14 som kommer i vår till Ps4.

Beror ju på om du föredrar ett mer "realistiskt" spel eller mer åt "arkad"-hållet. För det är iaf vad som skiljer dessa 2 spel-serier.

Men men nu är det som det är. Baseball må vara stort men tydligen inte tillräkligt för att motivera en årlig spel-serie.

Har nog inte med storleken. Som du säger så är baseboll en mycket populär sport, men jag skule nog säga att det är intresset och inte storleken i deras fan som är problemet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Synd. För trots att serien inte varit i närheten av MLB The Show de senaste åren så har det alltid funnits där som en konkurrent för San Diego-studion att hålla koll på. När den nu försvinner så behöver de inte vara lika på tårna, dessutom saknas mig veterligen nu ett vettigt basebollspel till PC (exklusive OOTP, men det är ju ett annat sorts spel) och Xbox.

Frågan är om EA passar på att damma av sin MVP-serie när marknaden för PC och Xbox nu saknar ett basebollspel? MVP 2005 var grymt och det ska tydligen finnas ett MVP 2012 på den koreanska marknaden.

Men som PS4-ägare känner jag mig inte på kort sikt oroad, MLB 14: The Show ser verkligen lovande ut!


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Synd att de inte tänker återuppliva NHL 2K-serien.

Medlem

NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄJ! JAG DÖÖÖÖÖR!..............

1
Skriv svar