Magic: The Gathering blir film

Robot
Magic: The Gathering blir film
Medlem
Magic: The Gathering blir film

Typ en romcom, där Jace snor Chandra från Sorin...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Tror fragzone att Might and Magic har något med mtg att göra, eftersom ni taggat så?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

De har ju lyckats göra några bra intro-filmer till MtG-spelen som man suttit och önskat att 'detta borde de minsann göra något mer av'

Medlem

Som filmen Jumanji, fast med kortspel istället för brädspel?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Medlem

Så som loren är uppbyggd kring Magic kan dom bokstavligt talat vara hur kreativa som helst. Hela universumet kallas för Multiverse som består av oändligt antal världar som kallas för "Planes", dessa kan i sin tur bestå av allt möjligt; Fysiskt omöjliga universum, totalt vakuum, jungel, tundra eller ett ställe där allt ser ut som Hello Kitty

Sen så handlar det om en filmserie (i samma skala som LoTR och Harry Potter), inte en enda film

Medlem

Planeswalkers som protagonister och antagnoister, och använder olika former av magi helt enkelt. Dom bör inte ha så stora svårigheter att komma på någon vettig story, med tanke på att dom lyckas göra det i pc-spelen av mtg.

Medlem

Kan vara en av de bästa nyheterna jag läst på mycket länge! Gjorde min dag om dem lyckas=)

Medlem
Medlem

"Hur sjutton de ska göra film av Magic: The Gathering vet vi inte ännu"

Är nog ej så svårt med tanke på att de har mer lore och karaktärer att använda sig av än de flesta varumärken..

Ser fram emot detta.

Moderator | Testpilot

Tycker det är roligt att ni var tvungen att påpeka att Uwe inte är inblandad.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Ingen Uwe? Jag står över.

Medlem

Förväntar mig att planeswalkerna sitter och kastar kort. Inga kort, ingen magic film

Medlem
Skrivet av NoiizeR:

Förväntar mig att planeswalkerna sitter och kastar kort. Inga kort, ingen magic film

Planeswalkers är ju dock inte "spelare" utan bara en unik typ av karaktär med speciella abilities. Men man kan nog förvänta sig av att det är många s.k. summoners som utgör huvudrollerna i filmerna(plural?)

Medlem

För er som inte vet. Hela Magic The Gathering-världen består av en herrans massa böcker varvid även kortspelet både grundar sig och bygger på mer till historien i böckerna. Är en hel värld av fantasy. Så det finns mycket att hämta. Är mer än bara ett kortspel.

Medlem
Skrivet av arekadu:

För er som inte vet. Hela Magic The Gathering-världen består av en herrans massa böcker varvid även kortspelet både grundar sig och bygger på mer till historien i böckerna. Är en hel värld av fantasy. Så det finns mycket att hämta. Är mer än bara ett kortspel.

Jepp... det är en gigantiskt värld. Vilket i sig kan skapa problem med att försöka göra något direkt baserat på lore utan att missa för mycket för historia och inte få ett abrupt slut samtidigt som de ska få till en bra story som tilltalar mer än bara folk som spelar/t spelet eller läst en del böcker.

LOTR och Hobbit lyckades med det, hur man än tycker att filmerna står till böckerna så är de som filmer för icke fantaster som läst böckerna något som fångat deras intresse.

Hur som helt hoppas jag att det blir bra film(er) när den/de kommer.

1
Skriv svar